چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۱۲

واکنش توکلی به امحای ۱۷۰۰ تن سیب‌زمینی

جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 458004
نماینده مردم تهران در مجلس از امحای تن سیب‌زمینی در استان فارس ابراز تعجب کرد و گفت که دولت برای علت این مشکل باید پاسخگو باشد.
به گزارش جهان، احمد توکلی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درخصوص امحاء ۱۷۰۰ تن سیب زمینی در استان فارس اظهار داشت: کسانی که اقدام به امحای این حجم از سیب زمینی کردند ممکن است دلایلی داشته باشند. شاید این محصول خوب نگهداری نشده یا آفت‌زده بوده باشد ولی در هر صورت باید علت مشخص شود.

وی افزود: این افراد باید پاسخگو باشند و توضیح دهند تا تکلیف آن مشخص شود. باید معلوم شود که دلیل آفت‌زدگی یا فاسد بودن محصول چه بوده که نمی‌توانستند آن را در بازار عرضه کنند؟

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین تصریح کرد: باید روشن شود تا بتوانیم در این رابطه قضاوت کنیم ولی در مجموع خبر تکان دهنده‌ای بود.

توکلی در ادامه خواستار پاسخ دولت برای علت این مشکل شد و تاکید کرد که دولت باید پاسخگو باشد که دلیل امحای این مقدار زیاد محصول چه بوده است؟

عضو کمیسیون بودجه مجلس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد که یک زمانی گندم را که آلودگی ایجاد می‌کرد نیز از بین بردند چرا که کشت آن خطرناک و در حوزه دام نیز مشکل ساز بود.

توکلی در خاتمه مطرح کرد: گاهی اوقات چنین مسائلی یک علت معقول دارد که منتظریم دلیل آن مشخص شود و مسئولان مربوطه پاسخگو باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فکر کنم بازم توکلی با زیبا کلام هماهنگ کرده بوده که اینقدر دیر واکنش نشون داده!
حاج آقا صبر می کردی تحریم ها رو بردارن، بعد اعتراض می کردی.
Iran, Islamic Republic of
بابا ایشون یکی از مخالفان بزرگ زیباکلامه این چه حرفیه؟
سیاح
خرید تضمینی محصولات کشاورزی سیاست درستی است که هم دولت خاتمی و هم دولت احمدی نژاد و هم از دولت روحانی مشاهده کردیم که با هم تفاوت داشتند و کیفیت و مقدار حمایت هم فرق داشته است
اما مقایسه مصرف محصولات خریداری شده را دقت کنید

۱_ زمان خاتمی گذاشتند پیازهای خریداری شده گندید و این پیازهای گندیده را دور ریختند
۲_ زمان احمدی نژاد سیب زمینی های خریداری شده را در اسفند ۹۱ در میان مردم توزیع کردند
۳_ زمان روحانی ( فریدون ) ۰۰۰ دفن کردند

به نظر شما کدام مورد را دین تایید می کند ?

به نظر من احمدی نژاد درست عمل کرده است
خب باید قضیه روشن می شد که علت چه بوده و می بینی که الانم توکلی هنوز خودش به این نتیجه نرسیده که این کاربدبوده یا خوب و لذاگفته باید علت مشخص بشه
شما انتطاردارید آدمی مثل توکلی که امتحانش رو تا حالا خوب داده بیاد چشم بسته هرموردی رو تایید یا تکذیب کنه که شماروخوشحال کرده باشه؟!
امید
با این حساب فردا باید منتظر نامه زیبا کلام باشیم که آسمون و ریسمون میبافه و کار دولت را توجیه و منتقدین را مورد اعتراض قرار میده!!!
بالاخره فامیلها با هم دید و بازدید دارن. این دو هم با هم فامیلن.
ثابتی
Germany
...درست بخاطر دارم که در همان ابتدای افشای این فاجعه ، مسئول مربوطه در استان فارس اینگونه توجیه کردند که برای حفظ ،تنظیم و تراز قیمت در بازار مصرف الزام داشتیم که این مقدار سیب زمینی مازاد شناخته شده امحا شود ..در موقع این اظهار نظر هیچ بحثی در خصوص فاسد بودن و یا افت زدگی این محصول ، نبود..
نتیجه گیری من اینست که سیاست گذاری مایحتاج مردم نه بلکه در وزارت بازرگانی و یا جهاد کشاورزی ،بلکه توسط مافیای خارج از شبکه دولت صورت میپذیرد.. و دولت فقط برای حفظ شکل وزارتخانه هایش حقوق بگیر دور خود جمع کرده...
محسن
قطعا اگه سیب زمینی ها فاسد بود خود امحاء کنندگان اعلام می کردند. لزومی نداشت آقای توکلی حرف توی دهنشون بگذاره.
Romania
طرف خودش میگه برای تنظیم بازار بوده ایشون هنوز منتظر نتایج علمی این کار باقی مونده!آقای دکتر توکلی! خدا وکیلی اگر این اتفاق زمان آقای احمدی نژاد افتاده بود باز هم چنین واکنش زیبایی نشان میدادی؟!
مسئولان که در اولین واکنش گفتند برای تنظیم بازار و پایین نیامدن قیمت سیب زمینی این کار را کرده اند ... حالا جناب توکلی با زبان بی زبانی حرف یاد مسئولین میدهد : " ... به دلیل آفت زدگی !... به دلیل خوب نگه نداشتن ... ! "
اقای توکلی از شما بعیده که به حرفای بی سر و ته آقایون گوش بدید. از زبان مسئول جهاد استان فارس از رادیو شنیدم که دلیل امحا رو فقط کنترل بازار اعلام کرد با ژست کارشناسانه.
اگه علتی داشت تا حالا تو بوق و کرنا کرده بودن. اولین دلیلی که شنیده شد، تعدیل قیمت سیب زمینی در بازار بودکه بسیار دردآوره.
ایشان وکیل الدوله هستن که حرف تو دهن دولتی ها می ذارن؟؟