جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

تجهیزهمه جاده‌های‌کشور به‌دور‌بین ثبت تخلف

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب: 386400
رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه تخصیص اعتبارات راهداری متناسب با میزان راه‌های موجود در کشور نیست، گفت:‌ همه جاده‌های کشور تا دو سال آینده به دور‌بین ثبت تخلفات مجهز می‌شوند.
به گزارش جهان؛ داود کشاورزیان در گفت‌وگو با فارس؛ به برنامه‌ریزی سازمان راهداری برای هوشمندسازی جاده‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: نصب تابلوهای پیام رسان و سرعت‌نما و‌ استفاده از دوربین‌های تصویری تردد شمار در گردنه‌های برف‌خیز و نقاط پر‌حادثه در کاهش میزان تصادفات جادهای نقش بسزایی دارند که در سال جاری مورد توجه خاص قرار گرفته است.

* تخصیص اعتبارات راهداری متناسب با میزان راه‌های موجود در کشور نیست

وی ادامه داد: افزایش تعداد ترددشمار‌ها، نصب حفاظ‌های جانبی،‌ ساماندهی تابلوهای علائم ایمنی، توسعه دوربین‌های نظارت تصویری و افزایش تعداد ترددشمار‌ها و نصب حفاظ‌های جانبی از دیگر برنامه‌های امسال‌ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در سال جاری برنامه‌های گسترده‌ای در خصوص اصلاح روکش و بهسازی راه‌ها و رفع نقاط پر حادثه در محورهایی که از گذشته احداث شده‌ و نیازمند به روزرسانی مشخصات فنی هستند، در دستور کار سازمان راهداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ اضافه کرد: اصلاح شیب شیروانی راه‌ها از اقدامات مؤثر در افزایش ایمنی و کاهش صدمات در ‌خواب‌آلودگی راننده است.

کشاورزیان با تأکید بر‌ ارتقای خدمات حمل‌ و نقلی و بهره‌گیری از فن‌آوری نوین در راهبری حمل‌ و نقل، اظهار داشت: اولویت تخصیص اعتبارات در سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای بر مبنای ارتقای سطح ایمنی راه‌ها در محورهای شریانی و مواصلاتی در کشور است.

وی با اشاره به اهمیت نگهداری راه‌های شریانی کشور، افزود: در حال حاضر‌ تخصیص اعتبارات راهداری متناسب با میزان راه‌های موجود در کشور نیست، ولی تمام تلاش سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای در راستای ارتقای سطح ایمنی راه‌ها است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ از اجرای پروژه‌های ملی‌ در ‌‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد و بیان کرد:‌ در این راستا، اولویت با ادامه یافتن پروژه‌های خط‌کشی، نصب تابلوهای علائم رانندگی، اصلاح تقاطع‌ها، دوربرگردان‌ها، اصلاح شانه‌سازی در جاده و اصلاح شیب شیروانی در محورهای شریانی کشور است که از سال گذشته با جدیت شروع شده و در حال انجام است؛ اجرای این موارد ‌نقش مؤثری در ارتقای سطح ایمنی محورهای مواصلاتی دارد.

* تجهیز همه جاده‌های کشور به دور‌بین ثبت تخلفات تا دو سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود دوربین‌های نظارت تصویری در اغلب محورهای ارتباطی کشور خبر داد و ‌اضافه کرد: در دو سال آینده همه راه‌های شریانی کشور با همکاری پلیس راهور به دوربین‌های ثبت تخلفات مجهز می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: وضعیت راه‌های کشور در ۲۴ ساعت شبانه‌روز توسط این دوربین‌ها بررسی می‌شود و دستگاه‌های امدادی و راهداران از این دوربین‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مسافران استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: همچنین بهره‌برداری از تجهیزات نوین و حمل‌ و نقل هوشمند در بخش حمل‌ و نقل به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان در حال‌ انجام و پیگیری است.

* توسعه GPS آنلاین در ناوگان عمومی جاده‌ای در فضایی رقابتی

کشاورزیان اظهار داشت‌: همچنین هدف‌گذاری کرده‌ایم تا نصب GPS آنلاین را در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌‌ای توسعه دهیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ افزود: در این راستا برنامه‌ریزی کرده‌ایم در فضایی رقابتی و با هزینه کمتر این هدف را محقق کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فاطمه
Iran, Islamic Republic of
جاده های سوراخ سوراخ و موجدار و بی تابلو که بدون کوچکترین امکانات ایمنی رها شدن و نه راهسازی بهشون رسیدگی می کنه و نه پلیس، حالا قراره به جدیدترین تکنولوژی روز دوربین های امنیتی مجهز بشن که راننده هایی که با سختی تمام تو این جاده های ناامن و خراب رانندگی می کنن، جریمه کنن! عجب!