جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - 5 Jul 2024
 
۱

یک سوم مدارس کشور غیر استاندارد است

جمعه ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 416505
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم استانداردسازی مدارس، یک سوم مدارس کشور را غیر استاندارد ذکر کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی اصغر فانی پنجشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل در محل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش دارای ظرفیت بالایی است که بایستی از تمام ظرفیت آن به نحو احسن استفاده شود.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار و ۶۰۰ پروژه آموزشی نیمه‌کاره در کشور، افزود: تمام تلاش ما این است که بتوانیم این پروژه‌ها را با همیاری خیرین به اتمام برسانیم و حتی آنها می‌توانند این پروژه‌ها را به نام خود به ثبت برسانند.

وزیر آموزش و پرورش اولویت ایجاد فضاهای آموزشی در کشور را پروژه‌های نیمه‌تمام ذکر و عنوان کرد: طبق ماده ۱۸۰ برنامه پنجم اعتباری در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد که در آن اولویت‌ها مشخص می‌شود.

به گفته وی، علاوه بر اعتبارات ملی و استانی که برای احداث و تکمیل پروژه‌ها تخصیص می‌یابد قصد داریم با تصویب نمایندگان مجلس اعتباراتی به پروژه‌های نیمه تمام آموزشی کشور تخصیص یابد.

وزیر آموزش و پرورش کشور به مشکل نقدینگی خیرین در شروع احداث فضاهای آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: در این خصوص با بانک مرکزی رایزنی‌هایی انجام گرفته است تا آموزش و پرورش سود وام اعطایی به خیرین را برای احداث فضاهای آموزشی بپردازد.

فانی در بخشی دیگر از سخنان خود به کمبود و غیر استاندارد بودن فضاهای آموزشی کشور اشاره کرد و گفت: متأسفانه هم اکنون یک سوم مدارس کشور غیر استاندارد هستند و حتی این نسبت در برخی مناطق به ۶۰ درصد نیز می‌رسد.

به گفته وی، با توجه به غیراستاندارد بودن برخی فضاهای آموزشی، اگر در کشور ما زلزله‌ای در روز و ساعتی که دانش‌آموزان در سر کلاس‌ها هستند اتفاق بیفتد بدون شک فاجعه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر روی می‌دهد.

وی یادآور شد: تمام تلاش دولت یازدهم این است که با ایجاد رونق در چرخه اقتصادی حق مردم عزیز کشورمان را به آنها بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *