جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۹

صادق خرازی: درباره ولایت فقیه نه اهل مذاکره ایم و نه معامله

اصلاح‌طلبی که ریشه‌اش در خارج از کشور است را نفی می کنیم
پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 436008
دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: اصلاح‌طلبی وابسته به اجانب مورد تایید هیچکس نیست و اصلاح‌طلبی که ریشه آن در خارج کشور است را نفی می‌کنیم.
صادق خرازی: درباره ولایت فقیه نه اهل مذاکره ایم و نه معامله
به گزارش جهان به نقل از فارس، صادق خرازی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان ‌با انتقاد به دولت‌های نهم و دهم ابراز داشت: تحولات سیاسی ایران در دو دوره دولت‌های نهم و دهم یک انشقاقی در کشور ایجاد کرد که در نهایت نظام و کشور خیلی ضرر دید.

‌این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه سخنان خود به توضیح در‌باره حزب ندای ایرانیان پرداخت و عنوان کرد: با توجه به اینکه باید جریان جدیدی در کشور شکل بگیرد، حزب ندای ایرانیان شکل گرفت، اما مخالفت‌های جدی در دو طرف انجام شد.

خرازی ادامه داد: برخی به ما اهانت می‌کردند که ماموریت تندروی‌های مشارکتی را دارند و بعضی‌ها می‌گفتند‌ ماموریت دارند، اصلاحات را نابود کنند. وی گفت: با پایداری، استقامت و مقاومتی که دوستان برای فکر و اصالت فکر خود قائل بودند که حزب ندا در سراسر کشور شکل بگیرد و فعال شود، این حزب شکل گرفت.

خرازی بیان داشت: اصلاحات و اصلاح‌طلبی در ایران قابل حذف نیست و اصلاح‌طلبی را در وجود پیامبر اعظم (ص)، مدینةالنبی در حرکت ائمه هدی (ع) و صلحای تاریخی و در وجود حضرت امام راحل و رهبری می‌بینیم که در شبستان شیعه درخشیده‌اند.

وی ادامه داد: اصلاحات امری غیرقابل اجتناب است و اهمیت کار ما به این است که پدیده و واقعیت اصلاحات را با ریشه، سنت و باورهای انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های مردم و نفی استبداد در کشور و قطع استعمار از کشور در تاریخ معاصر ایران پیوند بزنیم.

این فعال سیاسی ابراز داشت: اصلاح‌طلبی وابسته به اجانب مورد تایید هیچکس نیست و اصلاح‌طلبی که ریشه آن در خارج کشور است را نفی می‌کنیم. خرازی یادآور شد: جوانان در کشور فعال شده‌اند و در سراسر کشور پدیده بسیار مبارک و فرخنده‌ای به نام حزب ندای ایرانیان را داریم و مفهوم آن نسل جوان و جدیدی از اصلاحات است که می‌خواهند در حیات سیاسی ایران تحت ولای امام زمان (عج) و رهبری گام بردارند.

وی افزود: تمام زندگی، جوانی، تلاش و عمر خود را برای انقلاب اسلامی گذاشته‌ایم، انقلابی که بر روی خون بهترین جوانان مکتب شکل گرفت و از نظر ما اصلاح‌طلب یعنی مرحوم باهنر و سردار قاسم سلیمانی، کسانی که از استقلال مردم ایران و نفی سلطه بیگانگان با تمام وجود دفاع کردند.

خرازی ادامه دارد: برای حزب ندای ایرانیان مرامنامه و اساسنامه نوشتیم و به بزرگان نشان دادیم و اصلی را به نام اربعه داریم که چهار عنصر اصلی را به عنوان یقین محکمات و مسلمات، معیار خودمان قرار دادیم.

وی عنوان کرد: اربعه یعنی وجود مقدس امام خمینی (ره)، رهبری، قانون اساسی و ولایت فقیه و هر کسی هر چیز دیگری باشد، قابل نقد است، اما درباره این چهار اصل نه اهل مذاکره و نه اهل معامله هستیم و این را با صدای بلند می‌گوییم و این تابلوی ماست.

خرازی تاکید کرد: معتقد هستیم، رمز استقلال ملت ایران و پایداری مردم ما در مواجه با دشمنان همین چهار اصل بوده است در حالی که اگر کسی بخواهد دیگران را جزو محکمات و مسلمات قرار دهد ما آن را قبول نداریم، زیرا بقیه موارد مورد خدشه و نقد است.

وی خاطرنشان کرد: باید در حیات سیاسی ایران فعال باشیم و معتقدیم باید به دولت و نظام سیاسی ایران کمک کرد و با این کمک، نشاط جدی ایجاد کنیم و این نشاط در آغاز کار خود می‌تواند، موجب نشاطی شود که آرمان بزرگان این کشور است.

خرازی از جذب حدود ۳ هزار نفر در حزب ندای ایرانیان خبر داد و گفت: انتخابات حزب ندای ایرانیان را در تهران برگزار کردیم و کنگره سراسری هم با حضور یک هزار و ۲۰۰ نفر برگزار شد و کنگره سال جاری نیز فکر می کنم همه ۳ هزار نفر عضو حزب ما شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در انتخابات مجلس فعال هستیم و از افرادی که در چارچوب‌های ما بتوان با آنها کار کرد، حمایت می‌کنیم. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: در صبح اصلاحات روزگاری اشتباهات و انحرافاتی بود و برخی صحبت‌هایی می‌کردند که شایسته شخصیت اصلاح‌طلب معاصر ایران نبود، اما دوستان ما با رفتارها و هنجارهای ارزشی پیوند خورده‌اند که جزو تار و پود این جریان فکری بوده است.

خرازی از اجرای برنامه‌های آموزشی برای اعضای حزب ندای ایرانیان خبر داد و با تاکید بر اینکه معتقدیم اصول و عقاید بچه‌ها باید درست شود، یادآور شد: معتقد به برنامه‌های اخلاقی و تفسیر هستیم و با آیت‌الله جوادی‌آملی صحبت‌هایی داشتیم تا ایشان برنامه‌های ویژه‌ای را داشته باشند تا آن را برای دوستان‌مان ضبط کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از آفت‌های بزرگی که در کشور ما وجود دارد این است که جهان‌بینی‌های ما دچار نقصان است و جهان‌بینی را بر اساس ماتریالیزم و دیدگاه مادی و یا بر حسب ترجمه‌ای داریم که بیگانگان ترسیم می‌کنند و این جهان‌بینی واقعی نیست.

خزاری عنوان کرد: نه می‌خواهیم، نفی تمدن‌های دیگر را بکنیم و نه می‌خواهیم در برابر آنها مرعوب شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اختلاسگران فراماسونر صهیونیستی چی ؟
آقای خرازی بشین سر جات.
بعضیا هیکلشون به تار موی احمدی نژاد نمی ارزه دارن نظر میدن.
ما تا جاییکه اطلاع داریم رهبری بارها و بارها از دولت احمدی نژاد بی سابقه تعریف و تمجید کردند و ایشان را احیاگر تفکر امام نامیدند.بعد از ریاست جمهوریهم بلافاصله ایشان را عضو مجمع تشخیص مصلحت کردند.
حالا شما از کدوم تفکر احمدی نژادی سخن میرانی که اگر رهبر نبود معلوم نبود
چه بر سر کشور می اومد؟!
بشین سر جات و اندازه ی کوپنت حرف بزن.
Iran, Islamic Republic of
نمی دونم چرا طرفدارهای احمدی نژاد اینقدر بی ادبند البته خود احمدی نژاد هم همینطور بود
تفضلی
پس چرا خاتمی را طرد نکردید
عاشق رهبرم سیدعلی
اصلاح طلبان خود را به پیامبر نچسبانند پیامبر هرگز دروغ نمی گفت اما اصلاح طلبان دروغ بزرگ تقلب در انتخابات را گفتند و کشور را در سال 1388 به اشوب کشیدند .
حسن از ابدون بوشهر
من برای مسؤلین حزب ندای ایرانیان متأسفم که بجای مردم نظر میدهند نظرشخصی خود بر نقد دولت دکتر احمدی نژاد بر نظرمردم تحمیل نکنید؛ هر دولتی ضعفهایی دارد ولی چرا چشم دیدن موفقیتهای دولت دکتر احمدی نژاد ندارید؛ همین توافق هسته ای هم مدیون دکتر احمدی نژاد باشید که تعلیقات هسته ای دولت هشتم رالغو کرد و غربیها را مجبور کرد که به میز مذاکره بیایند و قدرت و اقتدار ایران را به جهان معرفی کنند وبه ملت ایران احترام بگذارند؛ زنده بادشجاعت دکتر احمد نژاد
اصلاح طلبی اسلامی را بالا می برید تا اسلام را پایین بیاورید. میخواهید برای اسلام، جایگزین معرفی کنید. برای کسی که بخواهد برای اسلام کار کند، پرچم اسلام کافی است و نیازی به حزب و نام جدید نیست. اصلاحاتی که آمریکا بخواهد با توافق هسته ای کمکش کند، به درد جرز دیوار میخورد.
مگه اصلاح طلبی هم داریم که ریشه اش به داخل وصل باشه؟
حمید
تو کی هستی که در مورد ولایت فقیه صحبت می کنی یعنی عرصه اینقدر تنگ شده که فقط تنها خط قرمز ولایت فقیه است که معامله یا مذاکره میخواهی بکنی اصلا تا الان کجا بودی