شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۳
۷

تصمیم اصلاح‌طلبان برای شورای شهر و شهرداری تهران

پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 304905
روزنامه اصلاح طلب اعتماد در خبری نوشته ‌که مسجد جامعی، گزینه نهایی ریاست شورای شهر تهران است
تصمیم اصلاح‌طلبان برای شورای شهر و شهرداری تهران
به گزارش جهان، این روزنامه افزود: احمد دنیامالی منتخب مردم در دور چهارم شورای شهر تهران گفت: اعضای اصلاح‌طلب دور چهارم شورای شهر تهران بر ریاست احمد مسجدجامعی به اشتراک نظر رسیده‌اند. دنیامالی افزود: اعضای اصلاح‌طلب دور چهارم بر ریاست آقای مسجد جامعی اشتراک نظر دارند و با توجه به سابقه ۱۰ ساله آقای مهدی چمران باید ببینیم در ‌‌نهایت چه کسی ریاست شورای شهر را برعهده می‌گیرد، بدون شک اشتراک نظر اعضای اصلاح‌طلب از سویی و تجربه ۱۰ ساله آقای چمران شرایط را برای تصمیم گیری در گام نخست کمی دشوار می‌کند و اعضا باید امتحان سختی را در گام نخست سپری کنند.

احمد دنیامالی گفت: گزینه‌های متعددی برای کاندیداهای شهرداری آینده مطرح است که می‌توان به افرادی همچون محمدباقر قالیباف، محسن هاشمی، عارف، رستم قاسمی، فتاح، مهرعلی‌زاده و عبدالعلی‌زاده اشاره کرد که این افراد هر کدام دارای تجربیات مدیریتی زیادی هستند که باید شورای دور چهارم شهر تهران با دقت به بررسی این موارد بپردازند. دنیامالی با بیان این که برای حزب اصلاح‌طلب تخصص و تجربه و توانایی کاندیدا‌ها بسیار اهمیت دارد، گفت: اصلاح‌طلب بودن یک فرد مانع از آن نمی‌شود که ما نگاه کار‌شناسی خود را از آن فرد بگیریم یا این که اگر فردی اصولگرا باشد به تخصص وی توجه نکنیم.

همین روزنامه از توافق اصلاح‌طلبان بر سر تعیین شهردار تهران هم خبر داده و نوشته است: یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر در گفت‌و‌گو با «اعتماد» تأیید کرد، اعضای شورا که با او همفکر هستند، توانسته‌اند در جلسات درون گروهی خود، محورهای انتخاب شهردار تهران را مشخص کنند.

محسن سرخو، عضو شورای شهر تهران در این باره توضیح داد: «در شرایط فعلی، لیست چند نفره‌ای از مدیران کارآزموده و با تجربه در اختیار اصلاح‌طلبان شورا قرار دارد و درباره آن‌ها بررسی خود را آغاز کرده‌ایم. محورهایی که مد نظر ماست، در ابتدا، حضور چهره‌ای در رأس مدیریت شهری است که جنبه فنی و مدیریتی او از جنبه سیاسی‌اش قوی‌تر باشد. محور دوم نیز این است که شهرداری را انتخاب کنیم تا به وسیله همسویی با دولت، بتواند مشکلات تهران را حل کند، نه این که مانند ادوار قبل، به دلیل رقابت بین شهردار و رئیس جمهور، بودجه‌های عمومی تهران پرداخت نشود‌».

این نظر، مورد تأیید رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در شورا نیز هست. محسن رهامی، در گفت‌و‌گو با «اعتماد» تأکید کرد منطقی است اعضای شورای چهارم سعی کنند از مدیران ارشد و باسابقه‌ای که توانایی حل مشکلات تهران را دارند، به عنوان شهردار استفاده کنند.

رهامی در این باره توضیح داد: «مدیران ارشد شهرداری در ادوار قبلی، به خوبی مشکلات تهران را می‌دانند و به خاطر همسویی با دولت، می‌توانند حق شهروندان تهرانی را از بودجه عمومی دولت، بگیرند‌».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یعنی اگر شهردار تهران از نظر سیاسی با روحانی همسو نباشد، روحانی بودجه شهرداری را نمی دهد؟ اگر این طور شود که با تمام شعارهای روحانی مغایرت دارد.
اصلاح طلبان با این کارها میخواهند شکستان در انتخابات شوراهای شهر را سرپوش بگذارند.
وقتی افراد شاخص اصلاح طلبان ردصلاحیت می شوند، خب معلومه اصولگراها پیروز میشوند
محمد
فتنه گران وکسانی که بانظام مشکل دارند طبیعی است که رد صلاحیت شوند
ra
United States
اصلاح طلب ها شکست خوردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
تو انگار فقط کیهان میخونی،اکثریت با اصلاح طلبه که میتونه رییس و شهردار انتخاب کنه.کجایی؟؟!
Iran, Islamic Republic of
عزیزجون ننوشته که رییس شورا و شهردار راانتخاب کرده اند نوشته نظر اصلاح طلبان این است و الا انتخاب با اصولگرایان است چون اکثریت شورا را دارند
خواب دیدی خیر باشه