پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

چرا مذاکره با آمریکا ممنوع است

چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 449905
دبیرکل موتلفه اسلامی،گفت:اگر آمریکا بتواند با نفوذهایی که در سرشان می‌پروراند ما را به پای میزمذاکره بکشاند،اولین نتیجه آن مایوس شدن انقلابیون اسلام و تضعیف جبهه مقاومت است که علیه استکبار می‌جنگند.
به گزارش جهان، محمدنبی حبیبی در گفتگو با مهر، با مورد توجه قرار دادن رفتارهای ۳۶ ساله دولتمردان آمریکا برعلیه انقلاب اسلامی، اظهارداشت: اگر یک مروری بر رفتار آمریکاهایی با ایران داشته باشیم به این نتیجه می‌رسیم که در این مدت بدون هیچ تردیدی دشمنی آنها با ما در حد براندازی جمهوری اسلامی ظهور و بروز داشته است.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: امروز نیز دشمنی آمریکایی‌ها نه تنها نسبت به نظام ما کاهش پیدا نکرده بلکه پیچیده‌تر و جدی‌تر از گذشته شده است و اگر در محاسباتشان به این نتیجه برسند که با یک حمله نظامی می‌توانند به نیت پلیدشان یعنی براندازی جمهوری اسلامی دست یابند، هرگز از این اقدام خودداری نخواهند کرد.
 
وی اقتدار و قدرت ایران را مانع اصلی رسیدن آمریکایی ها به اهدافشان دانست و گفت: علت آنکه تاکنون آمریکایی ها به نتیجه‌ای نرسیده‌اند اقتدار نظام جمهوری اسلامی و درجه مقاومت مردم و هدایت‌های بسیار شایسته امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است لذا آنچه که آمریکایی‌ها علیه ما تا به حال انجام نداده‌اند، نتوانسته‌اند نه اینکه نخواسته‌اند.
 
حبیبی با اشاره به مثالی در این زمینه ادامه داد: یک مثال بارز از صدها نمونه رفتار آمریکاییها بر علیه ایران، حق مسلم ما در انرژی هسته‌ای است. همین رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در جریان مذاکرات هسته ای گفت اگر من می‌توانستم، تمام پیچ و مهره‌های تاسیسات هسته‌ای ایران را باز می‌کردم؛ لذا در دیگر ابعاد اقتدار و قدرت ایران هم آنان هر کاری که از دستشان بر بیاید برای نابودی آن انجام خواهند داد.
 
وی تصریح کرد: یکی از موانع آمریکایی‌ها در براندازی جمهوری اسلامی عدم استفاده از گزینه نظامی است. آنها می‌دانند اگر حماقت نظامی را مرتکب شوند، شروع کننده جنگ می‌توانند باشند، اما پایان دهنده نخواهند بود.همچنان که رهبرانقلاب چند سال پیش در همدان تاکیدکردند که در صورت این حماقت آمریکایی‌ها، هر نقطه‌ای از کره زمین که منافع آمریکایی‌ها آنجا متمرکز باشد، ما آنجا را به میدان جنگ تبدیل می‌کنیم و آمریکایی‌ها می‌دانند که این حرف با یک پشتوانه متقنی است و ما قدرت ناامن کردن مراکزی که برای منافع نامشروع آمریکا امن است را داریم.
 
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، خاطرنشان کرد: حال تعجب می‌کنم در برابر چنین دشمنی که این خصوصیات را دارد، عده ای به دنبال مذاکره هستند. البته ممکن است برخی در تحلیل‌هایشان سوء‌نیت نداشته باشند اما برخی از آنها  سوء‌نیت دارند و عامدا و عالما می‌خواهند خیانت کنند. اینها باید پاسخ دهند که چه منفعتی در این مذاکره  می‌بینند.
 
وی استفاده از جنگ نرم در کنار گزینه نظامی را از دیگر ابزارهای آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی نام برد و گفت: آمریکا تنها به بعد نظامی برای براندازی جمهوری اسلامی فکر نمی‌کند، از طریق جنگ نرم نیز می‌خواهد به نیات پلید خود دست یابد که نفوذ در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نمونه آن است.
 
حبیبی یادآور شد: اگر آمریکایی‌ها بتوانند با نفوذهایی که در سرشان می‌پرورانند ما را به پای میز مذاکره بکشانند، اولین نتیجه آن مایوس شدن انقلابیون جهان اسلام و تضعیف جبهه مقاومت است که علیه استکبار می‌جنگند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *