جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۲۸
چرایی سفر رئیس جمهور به نیویورک؟

سفری که دغدغه رهبر انقلاب را جامه عمل پوشاند

سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 111521
سفری که دغدغه رهبر انقلاب را جامه عمل پوشاند
پس از سخنان ماه گدشته رئیس جمهور آمریکا در تبیین راهبردهای هسته ای این کشور و اعلام و تهدید تلویحی امکان استفاده از سلاح اتمی علیه ایران و کره شمالی، با توصیه های موکد رهبر انقلاب، اقدامات دیپلماتیک ایران در مواجهه با برنامه های هسته ای و دفاع از حقوق مسلم ملت، وارد مرحله تازه ای شد.

به گزارش جهان ایشان در دیدار اخیر خود با فرماندهان نیروهای مسلح با هدف بیان مظلومیت ملت ایران در برابر مدعیان دروغین خلع سلاح هسته ای با اشاره به تهدید تلویحی رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمله اتمی به ایران تاکید کردند: "این سخن بسیار عجیب است و دنیا نباید از آن بگذرد زیرا در قرن بیست و یکم که قرن ادعاهای حمایت از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم است، رئیس یک کشور تهدید به حمله اتمی می کند.معنای اینگونه سخنان این است که دولت امریکا، دولتی شرور و غیرقابل اعتماد است. امریکاییها در سالهای اخیر تلاش زیادی کردند تا بگویند جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای غیرقابل اعتماد است در حالی که اکنون مشخص است، غیرقابل اعتماد، آن دولتهایی هستند که بمب اتمی دارند و با بی حیایی دیگران را تهدید به بمب اتم می کنند بنابراین سخنان رئیس جمهور امریکا، رسوا کننده است."

این بیانات که راهبرد دیپلماتیک هسته ای ایران را به سمت و سوی تشکیل سریعتر جبهه بین المللی علیه زورگویی ها و عربده کشی های دولت مستکبر آمریکا، سوق داد در جریان برگزاری اجلاس خلع سلاح تهران با پیام روشنگرانه معظم له و ادامه مذاکرات و توافقات اجلاس تکمیل شد.

در این زمان رئیس جمهور کشورمان با درک و پیگیری مستمر استراتژی نظام در برجسته سازی گاف سیاسی – امنیتی دولتمردان آمریکایی در تهدید اتمی ایران و کره شمالی، با حضور در قلب دیپلماتیک دنیا این بار در نبود سران سایر کشورها نهایت بهره را برد و با قرائتی دیگر از پیام ها و مذاکرات اجلاس تهران، اعلام رسوایی آمریکا را که رهبری اصلاحات مناسبات و مراودات هسته ای را در سر می پروراند به گوش جهانیان رساند.

در همین راستا رئیس جمهور در بخشی از سخنان روز گذشته خود در اجلاس اصلاحات ان پی تی واقع در نیویورک؛ محل سازمان ملل متحد تصریح کرد:داشتن بمب هسته‌اي نه تنها افتخارآميز نيست بلکه زشت و شرم‌آور است. شرم‌آورتر از آن تهديد به استفاده و به کاربردن آن است که با هيچ جنايت تاريخي قابل قياس نيست.

وی همچنین ادامه داد: دولت امريکا که متهم اصلي در توليد، انباشت، اشاعه، استفاده از سلاح هسته‌اي و تهديد به آن است اصرار دارد رهبري اصلاحات ان پی تی را در اختيار بگيرد. اين دولت در سياستهاي جديد هسته‌اي گفته‌ است که سلاح جديد نمي‌سازد و به کشورهاي فاقد سلاح هسته‌اي، حمله هسته‌اي نمي‌کند مگر اعتماد عمومي ملتها به ايفاي تعهدات از جانب دولت امريکا چقدر است؟ تضمين اجراي اين تعهد وعامل راستي آزمايي مستقل آن کدام است؟ يادآوري مي‌کنم که در چند دهه اخير بيشترين جنگ‌ها و درگيريهاي دولت امريکا با کساني بوده است که قبلا دوست او بوده اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در همين سياست‌هاي جديد نيز برخي از کشورهاي عضو آژانس و متعهد به ان پی تی تهديد به حمله هسته‌‌اي پيش دستانه شده‌اند، تاکید کرد: اين دولت همواره تلاش کرده است با طرح مباحث انحرافي از تمرکز افکار عمومي بر نقض تعهدات و اقدامات خلاف قانون‌اش جلوگيري نمايد و اخيراً نيز با طرح خطر تروريسم هسته‌اي تلاش دارد که ضمن توجيه حفظ، ارتقاء و تکميل زرادخانه هسته‌اي خود، افکار و اراده‌هاي جهاني را از خلع سلاح منحرف و به سوي موضوعات موهوم متوجه سازد، در حالي که تسليح تروريست ها به سلاح اتمي صرفا از ناحيه دولتهايي متصور است که سازنده و استفاده کننده از بمب اتم بوده وسابقه طولاني درحمايت از تروريستها دارند.
احمدی نژاد با طرح این مساله که آمريکا در اين سياستها حتي حمله عليه کشورهاي داراي سلاح هسته‌اي را مسکوت گذاشته است تا فشار تبليغاتي را بر ملتهاي مستقل هدف متمرکز نمايد، افزود: آنان در سياستهاي جديد همچنين گفته اند که سلاح ها را توسعه نمي دهند ولي ارتقاء کيفي مي دهند. ارتقاء به معناي افزايش قدرت کشتار و تخريب است و اين خود به معناي اشاعه است. به علاوه همين سياستها نيز قابل راستي آزمايي نيست چراکه هيچ نظارتي از ناحيه مراجع مستقل بر برنامه هاي اتمي امريکا و متحدانش وجود ندارد.

وی در بخشی از سخنان خود به محقق نشدن خلع سلاح هسته‌اي و عدم اشاعه توسط آژانس بين المللي انرژي اتمي طي چهل سال اخير اشاره کرد و برخي سیاستها و اقدامات چند دولت خاص و ناکارآيي و عدم توازن در ارکان ان پی تی را عامل اصلی آن دانست.

رئیس جمهور کشورمان ، برتري جویي، استفاده از سلاح هسته‌اي به عنوان ابزار بازدارندگي، تهديد به استفاده از سلاح هسته‌ای، استفاده ابزاري و يک جانبه از شوراي امنيت و آژانس بين المللي انرژي اتمي، اعمال معيارهاي چندگانه، يکسان معرفي کردن سلاح اتمي با انرژي اتمي و در نهایت عدم توازن در مواد ان پی تی و ماموریت های آژانس از جمله این سیاست و موارد مسبب ناکارایی ان پی تی برشمرد.


وی براي تحقق هدف انساني خلع سلاح هسته‌اي و جلوگيري از اشاعه و همچنين استفاده عمومي و صلح آميز از انرژي هسته اي، یازده پيشنهادات زيل را ارائه کرد:

-اصلاح و تکميل ان پی تی

-تشکيل يک گروه مستقل بين‌المللي براي تهيه دستور العمل اجرايي ماده 6 ان پی تی و برنامه‌ريزي و نظارت کامل بر خلع سلاح اتمي و جلوگيري از اشاعه با اعطاي اختيارات کامل از سوي کنفرانس

-ارائه تضمين هاي جامع امنيتي و الزامآورِ حقوقي، بدون تبعيض و بدون شرط تا حصول خلع سلاح کامل از ناحيه دارندگان سلاح هسته اي

-توقف فوري هرگونه تحقيق و توسعه ونوسازي سلاحهاي هسته اي و تاسيسات مربوطه و طراحي راستي آزمايي توسط گروه مندرج در پيشنهاددو

-تدوين دستورالعمل الزامآور حقوقي براي ممنوعيت کامل توليد، انباشت، ارتقاء، اشاعه، حفظ، نگهداري و استفاده از سلاح هسته اي

-تعليق استفاده کنندگان و تهديدکنندگان به سلاح هسته‌اي از عضويت در شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي

-قطع هرگونه همکاري هسته‌اي با کشورهاي غير عضو معاهده ان پی تی و تدوين اقدامات تنبيهي موثر عليه کشورهايي که به همکاري خود با غير اعضاء ادامه مي دهند

-احتساب تهديد به حمله و يا هرگونه استفاده از سلاح هسته اي يا حمله به تاسيسات هسته اي به عنوان نقض صلح و امنيت بين المللي و لزوم واکنش سريع سازمان ملل

-اجراي هرچه سريعتر و بدون قيد و شرط قطعنامه کنفرانس 1995 درباره منطقه عاري از سلاح هسته‌اي در خاورميانه

-برچيده شدن سلاح‌هاي هسته‌اي در پايگاههاي نظامي امريکا و متحدانش مستقر در ساير کشورها از جمله آلمان، ايتاليا، ژاپن و هلند

-تلاش جمعي براي اصلاح ساختار شوراي امنيت

هنگامي که آقاي محمود احمدي نژاد، سياست هاي دوگانه و جنگ طلبانه آمريکا و برخي هم پيمانانش را به چالش کشيد، تعداد معدودي از نمايندگان کشورهاي غربي اقدام به ترک سالن اجلاس کردند که با نگاه تمسخر آميز نمايندگان ساير کشورها روبرو شد.
گفتني است احمدي نژاد در اجلاس بازنگري ان.پي.تي 11 پيشنهاد مهم مطرح کرد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.
بعد از سخنراني رييس جمهوري اسلامي ايران در اجلاس نيويورک نمايندگان بسياري از کشورها در تلاش هستند تا با آقاي احمدي نژاد ديدار و گفت وگو کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما نفهمیدیم شما با رئیس جمهور خوبید یا بدید. به هر حال نگاه خوبی بود
Iran, Islamic Republic of
پيشنهاد مي كنم رئيس جمهور محبوب در سخنراني بعدي خود در مجمع عمومي سازمان ملل ، جملات زير را به انتهاي سخنان خود بيافزايد :
... در پايان از كليه حضار محترم به خاطر توجه به سخنان اينجانب تشكر مي نمايم ، به خصوص افرادي كه به منظور تمركز و دقت بيشتر به سخنانم ، ترجيح دادند در خارج از سالن شنونده باشند ، كه البته عدم امكان حضورشان در سالن به دليل شرمندگي در مقابل نمايندگان ملت هاي دنيا كاملا" قابل درك است .
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور ما همه چیزش خوبه جز این ...
Iran, Islamic Republic of
سلام
واقعا آقای احمدی نژاد راه کارهای موثری را ارائه دادند از زحمات ایشان قدر دانی میکنیم.
Iran, Islamic Republic of
حالا هی تحریم کنید .تشویق طولانی حضار در انتهای سخرانی نشانه تایید محکم سخنان رییس جمهور بود.
Iran, Islamic Republic of
اونقدر به این کارهاتون ادامه بدهید که همه مملکت را در بایکوت جهانی قرار دهید .ایران کشوری نه مستقل که بسیار وابسته است .با این حرفها فقط تیشه به ریشه ملت می زنید.
Iran, Islamic Republic of
حرفهای تکراری و کلیشه ای برای ملت هیچ نفعی ندارد جز دشمن تراشی
Iran, Islamic Republic of
بحث خوب بودن و بد بودن با رئیس جمهور مطرح نیست. رئیس جمهور معصوم نیست، کارهای خوب دارد و کارهای بد

عیب می جمله چو گفتی هنرش نیز بگوی
نفی حکمت مکن از بهر دل عامی چند
Iran, Islamic Republic of
انقلاب زنده است تا احمدی نژاد زنده است، زنده باد رئیس جمهور محبوب قلب ها زنده باد بر و بچه های جهان
Iran, Islamic Republic of
به هیچ عنوان ترک جلسه توسط عده ای که هیچ اگر همه کشورها نیز جلسه را ترک می کردند، چیزی از عزت کسی که زیر بار زور نمی رود کم نمی کند. یه لبخند آقا و مستضعفان می ارزه به همشون.
Iran, Islamic Republic of
درود بر رئيس جمهور ايران اسلامي كه مايه سربلندي همه ماست در دنيا
Iran, Islamic Republic of
درود بر رهبر تیزبین و هوشمند انقلاب و درود بر رئیس جمهور که با سخنانشان بر طبل رسوایی دروغگویان ماکیاولیست جهان و سردمداران کاخ سیاه کوبیدند.
ننگ بر دوستان رنگی کاخ سیاه در ایران!
Iran, Islamic Republic of
انصافا سخنرانی آقای احمدی نژاد،من را یاد سخنرانی های امام انداخت که میگفتند "آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند"و سخنان از این دست...
و باز به یاد هفت،هشت سال پیش افتادم که عده ای در همین سازمان ملل آبراهام لینکن را شهید خطاب کردند.!
به این میگن دیپلماسی فعال که دشمن را به تکاپو میندازه تا جوابی پیدا کنه برای روشنگری ها...
و راستی چرا مدعیان آزادی بیان توان شنیدن سخنان مخالفشان را ندارند؟!!
Latvia
ديپلماسي داخلي و خارجي خاص آقاي احمدي نژاد مي رود تا زمينه ساز تحولي بنيادين در ابعاد مختلف باشد كه قطعا سرنوشتي متفاوت در تعريف جايگاه جديد ايران در مناسبات جهاني رقم خواهد زد. تاثير شگرف آن نيز در تغيير معادلات سياسي داخلي از سال84 نمود يافته است.
البته انتقاد به ایشان در مورد اطرافیانشان نیز موضوع مهمی است که باید در جهت رفع این گونه مشکلات تلاش شود. زیرا همان گونه که در تاریخ آمده در صدر اسلام و نیز در انقلاب اسلامی همین اطرافیان بوده اند که زمینه ساز انحراف خواص شده اند.
Iran, Islamic Republic of
در جواب به دوستی که حرف های احمدی نژاد را کلیشه ای خواندند باید عرض کنم، اگر کلیشه ای بود نمایند هی امریکا و فرانسه و چند کشور دیگر از هم پیمانان امریکا جلسه را ترک نمی کردند. راهکار ارائه شده بود،
Iran, Islamic Republic of
دیپلماسی فعال و رو به جلو یعنی این. کوتاه آمدن و اعتماد به آمریکا خیانت است
Iran, Islamic Republic of
واقعا آبروي ايران و ايراني رفت
Iran, Islamic Republic of
این سخنان رئیس جمهور سند ماندگاری است که می توانیم به فرزندانمان نشان دهیم و بگوییم که ببینید که چقدر ما ایرانی ها صلح طلب هستیم، ببینید رئیس جمهورمان چگونه پیشنهادهای عملی و سازنده ای می دهد که هوش بالای ایرانیان را نشان می دهد.
ببین که رئیس جمهور کشورت چگونه در مقابل تهدید قلدران عالم از مردمش دفاع می کند.
بی شک این سخنان به عنوان سندی درخشان برای ایران و ایرانی در تاریخ جهان ثبت خواهد شد و مایه مباهات آیندگان خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
آري باآروريزي براي ايران . واقعاحيف كه رييس جمهوركشورمان اين شخص انتصاب شد نه شخص باسواد و باشخصيت و متين و موقري مثل جناب مهندس موسوي . وقتي رييس جمهور كشوري به جاي رفاه مردمش به فكرازديادنسل باشد نتيجه اش آبروريزي دردنياميشود .
خیلی کارش درسته! دیشب خیلی باحال حرف زد! دوسش داریم و تا آخرپشتشی! : )
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد تو زمین حریف بازی میکنه
Iran, Islamic Republic of
سلام،

کاش سیاستها و برنامه ریزیهای داخلی نیز همانند سیاست خارجیمان بود
Iran, Islamic Republic of
ای ول به رئیس جمهور گل!
Iran, Islamic Republic of
واقعا کسانی که می گویند با این حرفها آبروی ملت رفت منظورشان چیست یعنی اینکه ملت ایران صلح دوست است مایه آبروریزی است اینکه دارندگان بمب اتمی نمی توانند حامی خلع سلاح باشند آبروریزی ملت است؟؟ اینکه بمب اتمی مایه شرم ساریست نه قدرت مایه آبروریزی ملت است ؟؟ واقعا حامیان سبز از عقل و انصاف بی بهره اند اینان تنها به توهمات پیرمردی 75 ساله که به قدر کودکی نیز نمی فهمد دلخوش کرده اند اینان عقل و منطق را قی کرده اند و هیچ از اندیشه بهره نبرده اند والا هیچ کس نمی تواند بگوید که سخن از صلح و بی عدالتی در روابط بین الملل مایه آبروریزی است
Iran, Islamic Republic of
بايد ببينيم كه كسي گفته آبروي ملت ايران رفت منظورش از آبرو چي بوده؟ مگه رئيس جمهور خلاف واقع چيزي گفته؟
تو سلف خوابگاه موقع شام سخنان رئيس جمهور را گوش مي كردم. بعد از تمام شدن صحبت هاش اكثر بچه ها با سوت و كف سخنان ايشون رو تاييد كردند.
Iran, Islamic Republic of
بعضی از دوستان میگن ابروی ایران و ایرانی رفت بدون اینکه توضیح بدن چرا؟! ایران الان رهبری همه کشورهای مستقل و ازاد رو بر عهده گرفته و اگه کم لطف های داخلی اجازه بدن داره تبدیل به ابر قدرت، مخصوصا در سیاست خارجی میشه حالا اگه ما مثل بعضی از کشورها میرفتیم پشت امریکا قایم میشدیم که مثلا ما رو ادم حساب کنن و میدونیم که به اندازه مگس براشون ارزش قائل نیستن خیلی ابرو پیدا میکردیم؟!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب احمدي نـــــــــــژاد لطفا

ضمن تشكر از دفاع حقوق هسته اي
يك خواهش مهم دارم
به مفاسد اقتصادي و باندبازيهاي اطرافيان ومديران دولت خود با همين جديت رسيدگي كنيد. حتي اگر در سمت معاون شما باشند. به جاي شكايت از امثال آقاي دكتر نادران، آن مفسدان را رسوا كنيد.
Iran, Islamic Republic of
اگر سخنان رییس جمهور یاعث آبرو ریزی ایرانیان باشد حتما کاپتالاسیون باعث عزت ما بوده!!!