جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نگاهی به کارنامه خبرسازترین مفقود فاجعه‌منا

چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 457726
سرانجام پس از 2 ماه از فاجعه منا که 462 نفر ایرانی از دنیا رفتند، وضعیت یکی از خبرسازترین حاجیان ایرانی که سفیر سابق کشورمان در لبنان بود مشخص شده و فردا به کشور بازگردانده می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سرانجام پس از 2 ماه از فاجعه منا که 462 نفر ایرانی در پی بی‌تدبیری‌های دولت سعودی از دنیا رفتند، وضعیت یکی از خبرسازترین حاجیان ایرانی که سفیر سابق کشورمان در لبنان بود مشخص شده و پیکر غضنفر رکن آبادی از سوی منابع رسمی در بین جانباختگان شناسایی شد.
 
 غضنفر اصل رکن‌آبادی در سال 1345 در قم متولد شد و از سال 1389 تا اردیبهشت 1393 به عنوان سفیر ایران در لبنان خدمت کرد. العربیه از رکن‌آبادی به عنوان کسی یاد می‌کند که در نزدیکی احزاب لبنان برای توافق بر سر دولت توافقی در لبنان نقشی اساسی داشت.
 
 
 
 غضنفر رکن‌آبادی پیش از سفارت لبنان در سمت‌هایی چون کاردار و معاون سفیر ایران در سوریه، دبیر اول سفارت ایران در بیروت، معاون اول خاورمیانه و مسئول میز فلسطین فعالیت کرده‌ بود.
 
رکن‌آبادی همچنین ریاست کمیسیون سیاسی کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین و سخنگویی ستاد مرکزی بازسازی غزه را در ریاست جمهوری عهده‌دار بود.
 
وی که دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه دولتی لبنان و فوق‌لیسانس علوم سیاسی و معارف اسلامی از دانشگاه امام صادق (ع) بود، از سال 1369 وارد وزارت امور خارجه شد.
 
رکن‌آبادی به زبان‌های انگلیسی و عربی مسلط بود و کتاب‌هایی چون «سیاست، دیانت و آیت‌الله کاشانی»، «اسلام و نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران»، «سوریه و مرزهای چهارم ژوئن با رژیم صهیونیستی» و حدود 40 مقاله در ارتباط با مسائل خاورمیانه به رشته تحریر در آورده است.
 
به گزارش فارس، احمد فهیما معاون اداره نمایندگی‌های تشریفات وزارت خارجه، حسن حسینی مقدم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مرو، محمدرحیم آقایی‌پور سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی نیز جزو جان باختگان این حادثه بودند.
 
امسال 64 هزار نفر زائر ایرانی برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام شدند که از این تعداد 464 تن از حجاج ایرانی در فاجعه منا جان خود را از دست دادند. این فاجعه روز پنجشنبه گذشته (دوم مهر ماه) به هنگام انجام مناسک رمی جمرات در منا رخ داد.
 
سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای با تاکید بر اینکه پس از 7 روز جست‌وجو در تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های عربستان، وضعیت مجروحان فاجعه منا کاملاً مشخص شده است، آمار نهایی قربانیان ایرانی فاجعه منا را 464 نفر اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *