جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲
واکنش دو تشکل‌ دانشجویی به حوادث دانشگاه‌ یاسوج؛

ردپای فرمانداری در حوادث دانشگاه یاسوج

دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۵
کد مطلب: 458527
بسیج دانشجویی و جامعه دانشجویان مسلمان دانشگاه آزاد یاسوج در بیانیه‌ای مشترک به حضور امروز یکی از فتنه‌گران در این دانشگاه اعتراض کردند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، بسیج دانشجویی و جامعه دانشجویان مسلمان دانشگاه آزاد یاسوج در بیانیه‌ای مشترک نسبت به اتفاقات ناگوار امروز این دانشگاه واکنش نشان دادند.
 
در ابتدای این بیانیه آمده است: امروز در کمال تعجب و برخلاف رویه اصولی در دانشگاه‌های کشور که باید به عرصه علم آموزی و پژوهش و گفتمان سیاسی و منطقی بین جناح‌های داخل نظام تبدیل شود باز هم در رونمایی ازیکی از تشکل‌های  انتخاباتی یک بار مصرف با موافقت دانشگاه آزاد یاسوج خانم آذر منصوری محکوم در فتنه 88 و معاونت سیاسی حزب منحله مشارکت به دانشگاه آزاد یاسوج دعوت شد.
 
بیانیه مذکور می‌افزاید: در این بین عده‌ای از دانشجویان که بی‌شک به زودی با برچسب‌های "دلواپس" ، "چماق به دست"، "گروه فشار" و هر چه می‌خواهید از این عناوین از آنان یاد می‌شود با منطق "خط قرمز ما فتنه است" ضمن اعلام قبلی به مسئولین دانشگاه با سخنرانی به صورت مسالمت‌آمیز مخالفت کردند هر چند مقاومت و پافشاری غیر منطقی مجریان برنامه منجر به تنش شد.
 
"اعتراض منطقی دانشجویی از منظر همه قابل قبول است و بی‌شک افراطی‌گری از سوی هر کسی صورت گیرد محکوم است چه برخورد با هرکسی از طیف مجریان برنامه و چه سیلی زدن دبیر یک حزب اصلاح‌طلب مدعی به صورت یک خانم دانشجوی معترض که البته از مجاری قانونی در حال پیگیری است و مستلزم برخورد با خاطیان می‌باشد."
 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آیا ریاست دانشگاه و مسئولین فرهنگی دانشگاه که بعضا روحانی هم هستند به سوابق سخنران دعوت شده نگاهی نکردند که بدانند حضور ایشان در دانشگاه دهن کجی به ساحت دانشگاه است که بعد در کمال تعجب توجیه بیاورند که ما ایشان را نمی‌شناختیم که باید گفت هر دو حالت چه دانسته و چه ندانسته مشمول تقصیر می‌شود، چرا که با کمی بررسی می‌توان دید که حتی تشکل‌های انجمن اسلامی تحکیم وحدت با همین شناخت در دانشگاه‌های دیگر از حضور ایشان ممانعت کرده‌اند و بعد ما به‌ راحتی به تشکلی که هنوز شناسنامه‌ای ندارد فرصت چنین کاری را می‌دهیم.
 
بیانیه مذکور می‌افزاید: متاسفانه حضور جناب دکتر نظری فرماندار بویراحمد در عرصه میدانی و پذیرش نقش جاده صاف‌کنی برای کسی که با همه تطهیرهای دوستان محکوم فتنه بوده و هیچ‌گاه در جایی نه تنها نسبت به آن حتی عذرخواهی نکرده که با افتخار به این محکومیت می‌بالد محل سوال و اشکال جدی دانشجویان می‌باشد. آیا فرماندار بویراحمد که خود باید عامل حفظ امنیت و مدیریت بحران در شهرستان باشد باید این‌گونه در میدان سیاسیون بازی کند. آیا برگزاری انتخابات پرشور و سالم اسفندماه با این ماجراجویی‌های سیاسی و حزبی مجری انتخابات منافات ندارد؟
 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: متاسفانه باید اشاره کرد دانشگاه آزاد یاسوج در این روزها با تغییر مدیریت نزدیک به دولت جدید به جای پرداختن به رسالت اصلی خود تبدیل شده به تریبون و جولانگاه کاندیدای انتخاباتی در بویر احمد و دنا که این تشکل‌ها هم به نوعی محصول همین سهم خواهی حزبی و انتخاباتی هستند کما اینکه اگر به ترکیب های دانشجویی نگاه کنید رد پای لیدر‌های سیاسیون اصلاح‌طلب دیده می‌شود که البته خود این رادیکال‌گری در شروع یک تشکل چندنفره خود گواه اندیشه رادیکال این نامزد‌های احتمالی هست که البته مورد قضاوت همه قرار خواهد گرفت.
 
دانشجویان در ادامه بیانیه خود با طرح این سوال که دانشگاه ظرفیت گفتگو و تضارب افکار همه جناح های سیاسی را داشته و دارد، ادامه می‌دهند: تا امروز از همه طیف‌ها در دانشگاه‌های استان حضور پیدا کرده‌اند اما اینکه چرا تشکلی نوظهور به جای دعوت از چهره‌های منتقد اما مورد پذیرش نظام از محکومین فتنه دعوت می‌کند. آیا کسانی که دنبال هیاهوی رسانه‌ای و چهره شدن هستند باید در نگاه مسئولین در ادامه کار این تشکل هم تجدید نظر صورت گیرد.
 
در پایان این بیانیه ضمن محکوم کردن این اتفاقات آمده است: در انقلابی‌گری افراطی‌گری ‌معنا ندارد و باید همه اذهان به جای موج‌سازی و برچسب زدن به دانشجویان دانشگاه از هوشیاری و منطق آنان تقدیر کنیم خط قرمز محیط دانشجویی به خصوص این استان شهید پرور و غیرتمند به نظام  مسئله فتنه و فتنه‌گران است چرا که امروز که تمام دنیا علیه اسلام و نظام اسلامی بسیج شده‌اند همراهی و هم‌صدایی با آنان که برای منحرف کردن انقلاب از ماموریتش هم پیمان شده‌اند چیزی جز خیانت نیست و مستوجب محاکمه و مواخذه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
فتنه گران در کهگیلویه وبویراحمد جایگایی ندارند امیدواریم که مسئولین محترم این را درک کنند وهرچه سریعتر این قضیه راجمع کنند وآبروی مردم ولایتی استان رانبرند
عمدا فتنه گران را دعوت می کنند تا با ایجاد حاشیه از پاسخگویی شانه خالی کنند
دانشجویان بیدارند و متوجه فتنه ایجاد کردن هستند