سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان با ظریف

سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب: 400322
حنیف اتمر که به دعوت همتای ایرانی خود در تهران بسر می برد روز جاری با حضور در وزارت خارجه با دکتر محمد جواد ظریف دیدار و گفتگو نمود .
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان که به دعوت همتای ایرانی خود در تهران بسر می‌برد روز جاری با حضور در وزارت خارجه با دکتر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

دکتر ظریف در این دیدار با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اخیر افغانستان گفت: نتیجه انتخابات مردمی به تشکیل دولت وحدت ملی انجامید و آنچه با خواست و اراده مردم همراه باشد مورد حمایت و استقبال ما نیز خواهد بود.

ظریف با تاکید بر ضرورت همکاری با دولت جدید افغانستان و رویکرد دولت تدبیر و امید در توسعه مناسبات با همسایگان، آمادگی وزارت خارجه بر شکل گیری همکاری‌ها با هدف تحکیم ثبات و امنیت در افغانستان را عنوان و با استقبال از سفر مقامات افغان به کشورمان آن را گامی مهم در پیشبرد برنامه همکاری‌ها برشمرد.

وزیر امور خارجه کشورمان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران کشورمان در گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در ابعاد مختلف تاکید کرد.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان نیز در این دیدار مراتب تشکر دولت متبوع خویش را به دلیل دوستی و مودت عمیق در دوران و سال‌های سخت و پر تلاطم افغانستان ابراز و گفت هیچگاه احسان و محبت جمهوری اسلامی ایران را فراموش نمی‌کنیم.

وی افزود: تعمیق مناسبات با ایران در کلیه ابعاد دو جانبه و چند جانبه در اولویت سیاست‌های دولت وحدت ملی بوده و هیچگاه اجازه نخواهیم داد از افغانستان تهدیدی متوجه ایران گردد.

اتمر ضمن تجدید دعوت از دکتر ظریف برای سفر به افغانستان از تمایل جدی مقامات عالیرتبه افغان برای سفر به تهران در آینده نه چندان دور سخن گفت و اظهار امیدواری کرد، موافقت نامه جامع همکاری های فی مابین تدوین و به امضا طرفین برسد.

مشاور امنیت ملی افغانستان با کلیدی خواندن موقعیت ممتاز کشورمان توسعه همکاری در بخش ترانزیت و تجارت کالا و خدمات و نیز همکاری‌های اقتصادی را مهم ارزیابی و بر ضرورت افزایش همکاریها در حوزه هائی چون مقابله با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *