پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۳

محدودسازی بسیج‌دانشجویی در دانشگاه آزاد

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 420726
معاون تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی با بخشنامه دانشگاه آزاد که طی آن برای فعالیت های بسیج دانشجویی محدودیت ایجاد می شود، گفت: این بخشنامه زنگ خطر جدی برای جنبش دانشجویی است و با وجود مکاتبات پی در پی پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده‌ایم.
به گزارش جهان، سجاد ریحانی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص مصوبه دانشگاه آزاد و محدود کردن فعالیت های بسیج دانشجویی گفت: ۱۶ آذرماه سال گذشته و در روز دانشجو شاهد هدیه بزرگی از سوی دانشگاه آزاد بودیم که به جنبش دانشجویی و در واقع فراگیرترین تشکل دانشجویی که همان بسیج دانشجویی است، بودیم.

معاون تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی تصریح کرد: دانشگاه آزاد طی مصوبه ای اقدام به محدودسازی فعالیت های بسیج دانشجویی کرده بود که در این راستا بارها مکاتباتی با دانشگاه آزاد در خصوص علت این بخشنامه و با ذکر مغایرت آن با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی صورت گرفت اما متاسفانه دلیل قانع کننده ای دریافت نشد.

وی افزود: این موضوع زنگ خطر جدی برای جنبش دانشجویی است که بخواهد محدودیتی برای آن ایجاد شود و در زمانی که هیچ گونه مشکلی بین بسیج دانشجویی و دانشگاه آزاد وجود ندارد و فعالیت های خوبی در فضای دانشگاهی توسط بسیج دانشجویی در حال انجام است بخشنامه ای صادر و به واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ می شود که شامل بندهایی است برای محدود کردن فعالیت های بسیج دانشجویی است.

ریحانی در ادامه بیان داشت: باید مسئولان دانشگاه آزاد بدانند که بسیج دانشجویی به عنوان یک ابزار توانمند و قدرتمند در فعالیت های فرهنگی و دانشجویی که با فرمان صریح حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفته است و همواره مورد تأییدات مقام معظم رهبری بوده و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای فعالیت های بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد گویا است.

معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: این مسائل باعث می شود چالش هایی را در فضایی دانشگاهی شاهد باشیم و دانشگاهی که باید روز به روز پویاتر شود دچار کاستی هایی می شود که ضرورتی به ایجاد آن در فضای دانشگاهی نیست.

ریحانی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین دانشگاه آزاد جواب قانع کننده در این خصوص به نسبت این بخشنامه ارائه دهند چرا که از طریق مکاتبات پی در پی خواستار حل این مشکل به صورت تعامل بودیم اما متأسفانه جواب قانع کننده ای دریافت نکرده ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Germany
اینکه یک عده ای با یکسری فعالیت ها خودرا تافته جدابافته فرض کنند و به مزایای زیادی دست بیابند خیلی بد و به دور از عدالت است .
United States
دانشگاه آزادهایی در جاهای مختلف مثل مازندران و ... شده حیات خلوت بچه های فتنه و دیگر فتنه گران خسته شدیم از بس مسولان را روزنامه ای دیدیم !
کی می خواهند از رهبری خجالت بکشند!
سلام
منظورتان کدام بخشنامه است؟