چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
سجادی: به جز ووشو و همگانی،

بجز 2 رشته انتخابات فدراسیونها در ۹۴

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب: 410024
معاون توسعه حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در رابطه با برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ها گفت: به جز ووشو و همگانی که مجمع آنها در سال ۹۳ برگزار می‌شود انتخابات سایر فدراسیون‌ها به سال ۹۴ موکول می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، نصرالله سجادی در نشست هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به جزو ووشو و همگانی که تاریخ برگزاری مجمع آنها را اعلام کرده‌ایم انتخابات بقیه فدراسیون‌ها به دلیل محدودیت‌های زمانی و این که امکان برگزاری مجمع این فدراسیون‌ها تا پایان سال وجود ندارد، به سال آینده موکول خواهد شد.

معاون توسعه حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره نشست هم اندیشی الزامات و اقدامات بازاریابی ورزشی در ایران، تصریح کرد: از حدود چهار ماه پیش در جهت توسعه ورزش و رفع مشکل اسپانسر بخشی از فدراسیون‌ها کارگروه بازاریابی را با چند تن از روسای فدراسیون‌های فعال و بخشی از اعضای علمی دانشگاه‌ها و اساتیدی که در زمینه بازاریابی صاحب نظر بودند را برگزار کردیم که این کارگروه هر دو هفته‌ یک بار جلساتی را برگزار می‌کند که در جهت شناسایی این کار گروه اولین نشست هم اندیشی را در هتل المپیک برگزار کردیم.

وی افزود: در حال حاضر برخی از فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی شناخت کافی از مساله بازاریابی را دارند و فعالیت خوبی را در این زمینه انجام می‌دهند. ما از برگزاری این همایش به دنبال این بودیم تا سازمان‌ها، فدراسیون‌ها و باشگاه‌هایی که به امر بازاریابی آشنا نبودند و با این مساله مشکل داشتند را با این مقوله آشنا کنیم و فرصت‌هایی را ایجاد کنیم تا بتوانند با ارتباط برقرار کردن با حامیان مالی و شرکت‌های تبلیغاتی در نهایت هم به ورزش خود کمک کنند و همین که نتایج آن به کل ورزش ایران برسد.

سجادی با اشاره به این که برای برگزاری این همایش هیچ هزینه‌ای پرداخت نشده است، خاطر نشان کرد: تمام هزینه‌های این همایش توسط یک اسپانسر پرداخت شده و ما سعی کردیم در این زمینه خود پیش قدم باشیم. این کار گروه در آینده کار خود را منسجم‌تر و با کیفیت بیشتری دنبال خواهد کرد تا ما بتوانیم تمام فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها را درگیر اسپانسر کنیم تا دیگر وابستگی خود را به بودجه‌های دولتی کمتر کنند و خود بتوانند به درآمدزایی بپردازند.

معاون توسعه حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که کدامیک از فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها در امر بازاریابی فعالتر هستند؟ اظهار کرد: در این زمینه فدراسیون‌های فوتبال، والیبال، کشتی و بسکتبال جزو فدراسیون‌هایی هستند که کار را شروع کرده‌اند و نسبت به سایر فدراسیون‌ها پیشتاز هستند. سایر باشگاه‌ها و فدراسیون‌ها نیز باید از این فرصت استفاده کنند و خود را به حمایت کنندگان مالی نزدیک کنند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت حسین رضازاده، خاطر نشان کرد: بارها گفته‌ام که اگر رضازاده بخواهد در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری شرکت کند باید از سمت خود در شورای اسلامی شهر استعفا دهد و آن را به وزارت ورزش و جوانان اعلام کند. اگر استعفا ندهد مشکل قانونی است و ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

معاون توسعه حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ، اظهار کرد: تاکنون ۱۸ فدراسیون تفاهمنامه‌های مختلفی را با وزارت ورزش و جوانان داشته‌اند و این تفاهمنامه‌ها تا بیست و دوم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی در رابطه با انتقال ۱۲ فدراسیون به معاونت ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، اضافه کرد: بعد از این تمام کارهای این فدراسیون‌ها و حتی تفاهمنامه آنها از سوی این معاونت انجام خواهد شد و معاونت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان دخالتی در این زمینه ندارد. همچنین اساسنامه فدراسیون‌ها در حال حاضر به شرایط خوبی رسیده‌ و چهارشنبه این هفته‌ ما در هتل المپیک با اعضای فدراسیون‌ها نشستی خواهیم داشت و در رابطه با اساسنامه آنها، نتایج نهایی را به وزیر ورزش و جوانان اعلام خواهیم کرد.

معاون توسعه حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در رابطه با مجمع فوق‌العاده‌ فدراسیون فوتبال و این که اگر به تعویق بیفتد آیا این مساله می‌تواند مشکل قانونی داشته باشد یا خیر؟ گفت: در این زمینه اعضای مجمع پاسخگو هستند و خود آنها تعیین می‌کنند که این مجمع تا آخر امسال برگزار شود یا خیر.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که حق پخش تلویزیونی و مشکل قانونی در این زمینه وجود دارد؟ تصریح کرد: در رابطه با پخش فوتبال از صدا و سیما همان طور که دکتر گودرزی نیز اعلام کردند خلاهایی وجود دارد که ما باید این خلاها را شناسایی کنیم تا بتوانیم موانع را از سر راه برداریم.

فدراسیون فوتبال در حال حاضر ۱۶۰ میلیارد برای پخش فوتبال طی دو سال آینده با صدا و سیما قرارداد منعقد کرده است و این نشان می‌دهد که بازاریابی وجود دارد و تعطیل نشده است. حتی فدراسیون والیبال اعلام کرده است که در سال ۹۴ دیگر نیازی به بودجه دولت ندارد و بودجه خود را از طریق اسپانسر تامین خواهد کرد. البته امکان دارد خلاهای داشته باشیم. این خلاها باید بررسی شود و بتوانیم با ایجاد فرصت‌های خوب برای فراهم کردن مسیرهای بازاریابی به توسعه و ورزش کشور کمک کنیم.

وی در پایان گفت: بدون شک خروجی این همایش پیامد مثبتی خواهد داشت که آن را به دولت نیز ارائه خواهیم داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *