جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

تصمیم کردستان عراق درباره غیرکردها

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 392421
نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از تصمیم منطقه کردستان عراق برای صدور مجوز تفتیش بدنی شهروندانی که وارد این منطقه می شوند، انتقاد کرد.
به گزارش جهان، العالم به نقل از شبکه عراقی سومریه نیوز خبر داد، حکومت محلی کردستان عراق در صدد تصویب قانونی است که به شهروندان کرد اجازه می دهد در صورت مظنون شدن به شهروندانی که وارد منطقه کردستان می شوند، آنها را تفتیش بدنی کنند.

"عواطف نعمه" نماینده پارلمان عراق با محکوم کردن این اقدام افزود: حکومت کردستان طوری رفتار می کند که گویی جزئی ازعراق نیست.

وی با اشاره به این که هر کسی وارد کردستان می شود باید ضمانت و تعهد ویژه ای ارائه دهد، افزود: تفتیش بدنی شهروندان عراقی توسط نظامیان کرد در صورتی که به عنوان قانون تصویب شود، کاملا برخلاف قانون اساسی عراق است که حق شهروندان را برای سفر به تمام استان های کشور محفوظ می داند.

عواطف نعمه از دولت مرکزی خواست با حکومت محلی کردستان مقابله به مثل کرده و شهروندان کرد را که وارد بغداد و سایر استانها می شوند، مورد بازجویی قرار دهد.

از سوی دیگر "اواز حمید" عضو کمیسیون امنیت داخلی در پارلمان عراق، روز جمعه ضمن افشای نوع برخورد حکومت کردستان در برخورد با سایر شهروندان عراقی، از تصمیم این حکومت برای تفتیش کسانی که به آنها مظنون می شوند، خبر داد.
https://jahannews.com/vdcirrapzt1a352.cbct.html
jahannews.com/vdcirrapzt1a352.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به عنوان وضع فوق العاده برای چند ماه برای مقابله با داعش بد نیست ولی نه قانون و نه دائمی....