جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انتقاد ظریف از تفرقه مسلیمن برابر اسراییل

چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 442227
وزیر امور خارجه ایران در دیدار راشد الغنوشی تشکیل جبهه‌ای متحد در برابر دشمن صهیونیستی و تلاش‌های تفرقه‌افکنانه را ضروری خواند و گفت: عبور از این مرحله نیازمند درایت شخصیت‌ها و رهبران معتدل و حکیم است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز گذشته (سه‌شنبه) در ادامه سفر به تونس و در دیدار «راشد الغنوشی» رهبر حزب النهضه تونس تشکیل جبهه‌ای متحد در برابر دشمن صهیونیستی و تلاش‌های تفرقه‌افکنانه را ضروری دانست و افزود: عبور از این مرحله نیازمند درایت شخصیت‌ها و رهبران معتدل و حکیم است.

ظریف افزود: امروز جهان اسلام با دو خطر افراط گرایی و فرقه گرایی مواجه است که می‌تواند منشاء مشکلات جدی برای همه ما باشد.

ظریف اظهار داشت: ما آماده‌ایم با همه دوستانی که به ضرورت تشکیل جبهه‌ای متحد در برابر دشمن صهیونیستی و در مقابل تلاش‌های تفرقه‌افکنانه اعتقاد دارند، همکاری کنیم.

وی تونس را نمونه‌ای از تعامل سیاسی گروه‌های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: باید همه تلاش کنیم از طریق گفت‌و‌گو، تعامل و روند سیاسی وقایع اسفناکی را که در سوریه، یمن، عراق و لیبی اتفاق می‌افتد متوقف کنیم.

«راشد الغنوشی» نیز در این دیدار پیروزی به دست آمده در مذاکرات هسته‌ای را به ملت و دولت ایران تبریک گفت.

وی با اشاره به مذمت و حرمت ریختن خون انسان‌ها و تاکید دین مبین اسلام بر صلح و همزیستی و رعایت حقوق یکدیگر، بر ضرورت اصلاح بین مسلمانان و رفع اختلافات از طریق گفت‌وگو تاکید کرد.
https://jahannews.com/vdcirra5yt1a5r2.cbct.html
jahannews.com/vdcirra5yt1a5r2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *