شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۳
۱

خبرهای‌بدبرای‌ارتش صهیونیستی/ اعتراف افسر اسرائیلی

افسر اسرائیلی: ۱۵ نیروی تیپ «ماژلان» را در کمین از دست دادیم/ حماس از کشته شدن ۱۳۱ نظامی اسرائیلی در غزه خبر داد
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب: 373026
یک افسر بلندپایه ارتش رژیم اسرائیل با اذعان به تجربه مبارزان فلسطینی در ایجاد کمین و تله‌های انفجاری فاش کرد که ۱۵ نیروی تیپ ویژه "ماژلان" این رژیم در یک کمین در شرق شهر خانیوس در نوار غزه کشته شدند.
خبرهای‌بدبرای‌ارتش صهیونیستی/ اعتراف افسر اسرائیلی
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: این افسر بلندپایه رژیم اسرائیل که در لشکر موسوم به "لشکر غزه" خدمت می کند، روز پنجشنبه به خبره بودن و تجربه مبارزان فلسطینی در ایجاد کمین و تله های انفجاری اذعان کرد و کمین روز سه شنبه مقاومت برای نیروهای ارتش رژیم اسرائیل را گواه این مدعا دانست.

به گفته این افسر بلندپایه رژیم اسرائیل، مبارزان فلسطینی روز چهارشنبه یک ساختمان در شرق شهر خانیونس را که نیروهای تیپ "ماژلان" به آن نفوذ کرده بودند، منفجر کردند.

وی اذعان کرد: در این کمین ۱۵ نیروی تیپ ماژلان کشته شدند.

این درحالی است که واحد نظارت نظامی ارتش رژیم اسرائیل روز چهارشنبه اجازه داد که خبر هلاکت سه نظامی و زخمی شدن ۲۰ نظامی دیگر در انفجار این ساختمان منتشر شود؛ ساختمانی که به طور کامل روی سر نیروهای تیپ ماژلان خراب شد.

به نوشته یدیعوت آحارنوت، این افسر بلندپایه ارتش رژیم اسرائیل در ادامه به تشریح جزئیات کمین مقاومت علیه نیروهای ویژه این رژیم پرداخت و گفت: تحقیقات نشان داد که نیروهای تیپ ماژلان بعد از آن وارد ساختمان شدند که سگ ها و نیروهای ویژه خنثی سازی مین و مواد منفجره آنجا را بازرسی کرده و چیزی نیافته بودند و حتی برای اطمینان از نبود مواد منفجره در ساختمان یک گلوله نیز به دخل آن شلیک کرده بودند اما با وجود همه این اقدامات، ساختمان توسط ۱۲ بمب کارگذاشته شده در زیر ساختمان که هریک از آنها ۸۰ کیلو گرم وزن داشت، منفجر شد.

وی تصریح کرد: حماس از آغاز سال جاری خود را برای جنگ کنونی آماده کرده بود.

تیپ ماژلان یکی از مبهم ترین یگان های ارتش رژیم اسرائیل است که اسم آن اخیرا به طور گسترده در رسانه ها مطرح شده است.

رسانه های گروهی اخباری را درباره یک یگان ارتش رژیم اسرائیل منتشر کردند که خارج از مرزهای فلسطین اشغالی فعالیت کرده است. به نظر می رسد منظور یکی از یگان های نخبه رزمی و ناشناخته ارتش رژیم اسرائیل یا همان ماژلان باشد. یک هدف واحد و روشن برای این واحد تعریف شده است یعنی اجرای عملیات بدون شناسایی شدن.

نیروهای یگان ماژلان در زمینه عملیات شناسایی و جمع آوری اطلاعات، استفاده از خودروهای ویژه برای تردد و روش های رزمی مختلط در بدترین شرایط آموزش می بینند.

حمله به کاروان ای سلاح در صحرای تاریک یا انبار سلاح مناطق مختلف خاورمیانه از جمله ماموریت های این یگان است و ارتش رژیم اسرائیل یگان یاد شده را برای افزایش قدرت های رزمی در عمق خاک به اصطلاح دشمن، تشکیل داد.

از یگان ماژلان به یگان ۱۱۲ شناسایی و انهدام اهداف مهم در خطوط پشت جبهه نیز یاد می شود.

حماس از کشته شدن ۱۳۱ نظامی اسرائیلی در غزه خبر داد

شبکه اسکای نیوز خبر داد: گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد کشته های نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی افزایش یافت.

گردان های قسام اعلام کرد که از آغاز حملات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه تاکنون، ۱۳۱ نظامی اسرائیلی از پای درآمده اند.

رسانه های رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گزارش دادند که ۸ صهیونیست بر اثر اصابت موشکهای مقاومت به اشکول زخمی شدند که حال سه نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی تاکنون کشته شدن بیش از ۵۰ نظامی صهیونیست توسط نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه را تائید کرد.

اذعان صهیونیست‌ها به ناتوانی گنبد آهنین
رهگیری موشک‌ها فقط ۱۸ درصد بوده است

شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سامانه ضدموشکی گنبد آهنین اسرائیل از مجموع ۲۸۳۰ موشکی که مقاومت به فلسطین اشغالی شلیک کرده است تنها ۵۲۰ موشک یعنی معادل ۱۸ درصد از کل موشک‌ها را رهگیری کرده است.

در همین رابطه گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که از زمان آغاز حملات زمینی اسرائیل به غزه بیش از ۱۲۰ نظامی این رژیم کشته شده‌اند.

این در حالی است که اسرائیل این رقم را ۶۰ تن اعلام کرده است.

همچنین روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد که در طول تاریخ درگیری بین اسرائیل و فلسطینیان، در حمله اخیر به غزه اسرائیل بیشترین مجروح را داشته است.

این در حالی است که ارتش اسرائیل بعد از گذشت ۲۴ روز از آغاز حمله به غزه نزدیک به ۱۴۰۰ فلسطینی را شهید و ۷۶۰۰ تن دیگر را زخمی کرده است که بیش از ۳۱۵ تن از شهدا کودک هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


به درک واصل شدند انشاءالله