پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
رییس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی:

تولیدکنندگان مورد بی مهری دولت واقع شدند

جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 423822
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تولید به عنوان ستون فقرات اقتصاد جامعه مورد بی مهری دولتمردان قرار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسن حسینی روز پنج شنبه در دومین همایش استانی حمایت از حقوق مصرف کنندگان که در سالن اجتماعات ساختمان ساپکو مشهد برگزار شد اظهار داشت: حقوق مصرف کنند بخشی از حقوق شهروندی محسوب می شود.

وی افزود: برخی کالاهایی که در کشور تولید می شود نه تنها حقوق مصرف کننده را تأمین نمی کند حتی به جامعه و نسل های آینده ضرر می رساند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر این که تولیدکنندگان ستون فقرات اقتصاد جامعه هستند گفت: اگر مصرف کنندگان متولی دارند تولیدکنندگان هم متولی دارند اما چقدر به آن ها توجه می شود و از تولید حمایت می شود.

وی با بیان این که در ایام نوروز دستگاه های دولتی که تنها وظیفه پول ستانی دارند به یاد حفظ حقوق مصرف کننده می افتند گفت: ما به عنوان جامعه تولیدی کشور مورد حمایت دولت نیستیم تا جایی که حتی هزینه هدر رفت انرژی برق را هم باید پرداخت کنیم.

حسینی با تأکید بر این که ستون فقرات اقتصاد جامعه نیاز به مراقبت دقیق دارد افزود: سیستم بانکی کشور همیشه از حمایت از تولیدکنندگان سخن می گوید اما به مشکلات عرصه تولید توجه نمی کند.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان می دانند که مشکلاتی که در امروز در امر تولید وجود دارد میراث دولت گذشته است و می پذیرند که فضای بین المللی برای کسب و کار بهبود یافته است اما هنوز هیچ ارگان و نهاد دولتی فکری برای بهبود فضای تولید در کشور نکرده است.

حسینی با بیان این که تولیدکنندگان با این همه مشکلات حقوق مصرف کننده را رعایت می کنند گفت: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان فکری درباره سهم صنعت از پرداخت یارانه ها بکند.

وی جامعه تولیدی را جامعه ای پاک توصیف کرد و افزود: تولیدکنندگان که خود مصرف کننده نیز به شمار می آیند رعایت حقوق مصرف کنندگان را رعایت حق خود می دانند.

حسینی گفت: رعایت حقوق مصرف کننده تنها به کالا مربوط نمی شود ادارات چه خصوصی و چه دولتی در اراه خدمات خود به حقوق مصرف کنندگان توجه نمی کنند.

انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان مشکل مالی دارد

در ادامه غلامحسین صاحبی رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان رضوی اظهار کرد: طی چهار سال گذشته ساختارهای قانونی برای فعالیت انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان تأمین شد اما مسائل مالی این انجمن ها همچنان حل نشده باقی مانده است.

وی گفت: طبق قانون باید پنج درصد جرایمی که تعزیرات از متخلفان دریافت می کند به انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان بدهد اما تا کنون مبلغی دریافت نکرده ایم.

وی برای حل مشکلات مالی انجمن های حمایت از حقوق مصرف کنندگان پیشنهادی ارائه کرد و گفت: اگر هر واحد صنفی استان در سال تنها ۶ هزار تومان برای این انجمن کنار بگذارد در سال مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بودجه برای این انجمن تأمین می شود.

صاحبی با بیان این که مصرف کنندگان حق دارند از مواد به کاررفته در کالای مصرفی خود مطلع باشند افزود: انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان کمیته سلامت با مشارکت جمعی از استادان دانشگاه و نماینده تعزیرات تشکیل داد که برخی کالاهای پرمصرف در صنعت غذا را بررسی کرد.

وی ادامه داد: در این بررسی ۱۲۰ کالای غذایی از برندهای برتر را مورد آزمایش قرار دادیم و متوجه شدیم ۶۰درصد این کالاها از مشکلات غذایی دارند.

صاحبی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که واحدهای صنفی به جایگاه مصرف کنندگان توجه کنند و بدانند که علاوه بر مردم ارگان هایی وجود دارند که تبلیغات اشتباه آن ها را رصد کرده و با تخلفات در این زمینه برخورد می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *