پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۹
۱۵

اقدام عجیب پس از روشنگری درباره پشت‌پرده بنزین یورو ۴ +سند

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 389128
بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود تبلیغات انجام شده از سوی مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش هم اکنون در برخی شهرها به جای بنزین یورو۴، بنزینی با عنوان «بنزین اصلاح شده» عرضه می‌شود که از هیچ استاندارد مشخصی تبعیت نمی‌کند.
اقدام عجیب پس از روشنگری درباره پشت‌پرده بنزین یورو ۴ +سند
به گزارش جهان، رئیس سازمان ملی استاندارد اخیرا در یک نشست خبری اعلام کرد اخیر سازمان ملی استاندارد بنزین‌های تولید داخل را در سه رده معمولی، سوپر و استاندارد یورو ۴ مورد ارزیابی قرار دادیم که در نتیجه مشخص شد بنزین معمولی و سوپر مطابقتی با استاندارد یورو ۴ نداشته اما بنزین موسوم به یورو ۴ حدود ۹۰ درصد با استانداردها مطابقت دارد.

این اظهار نظر از یک سو و گفته های مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران که در شهریور ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرده بود " در تمام مناطق تهران بنزین پاک عرضه می‌شود که به این بنزین یورو ۴ نمی‌گویند" از سوی دیگر، موجب شد تا از بنزین عرضه شده در سطح کشور اطلاعات جدیدی را کسب کنیم که نشان می دهد با وجود تبلیغات انجام شده از طرف مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی نه تنها در تهران بلکه در هیچ کلانشهری بنزین یورو۴ عرضه نشده و نمی شود!!!

براساس سند زیر در برخی از پالایشگاهای کشور از جمله پالایشگاه شازند که براساس تولید بنزین یورو۴ طراحی شده و در دولت قبل نیز بنزین یورو۴ تولید و عرضه می شد اما هم اکنون اقدام به تولید بنزین یورو۴ نمی کند.
https://www.jahannews.com/images/docs/files/000389/nf00389128-2.jpg

براساس این سند هم اکنون در پالایشگاه تهران به میزان ۶.۵ میلیون لیتر، در پالایشگاه تبریز به میزان ۳ میلیون لیتر و در پالایشگاه شازند ۱۴.۶ میلیون لیتر بنزین اصلاح شده تولید می شود که مشخص نیست منظور از بنزین اصلاح شده چه نوع بنزینی است.

در واقع باید تاکید کرد بنزین اصلاح شده که توسط مجموع شرکت ملی پالایش و پخش تولید می شود بنزینی بدون شناسنامه است که نه با استاندارد اجباری ۴۹۰۴ مطابقت دارد و نه با استاندارد ۲۲۰ که از گذشته در شرکت ملی پالایش و پخش وجود داشت.

این گزارش اضافه می کند براساس سند دیگری بنزین اصلاح شده به جای بنزین یورو۴ در تهران و چند کلانشهر دیگر عرضه می شود اما مسئولان صنعت نفت بارها از عرضه بنزین یورو۴ در کشور خبرداده بودند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000389/nf00389128-1.jpg

براین اساس در ۵ ماه ابتدایی سال ۹۳ به طور میانگین ۱.۹ میلیون لیتر بنزین اصلاح شده در آذربایجان شرقی، ۱.۴ میلیون لیتر در استان البرز، ۱۰.۷ میلیون لیتر در استان تهران، ۱.۷ میلیون لیتر در استان لرستان، ۹.۴ میلیون لیتر در استان مرکزی و ۱.۵ میلیون لیتر در استان همدان عرضه شده است که در یکی دوهفته اخیر باید به این آمار استان های خراسان رضوی و اصفهان را نیز افزود.

براساس گفته های مدیرعامل شرکت ملی پخش استان تهران، مصرف بنزین تنها در این کلانشهر به بیش از ۱۳ میلیون لیتر می رسد که باید بنزین یورو۴ تولید شده در پالایشگاه اراک به این شهر منتقل می شد اما همانطور که در این تصویر ملاحظه می کنید در تمام شهرهای مذکور به طور متوسط ۱۳.۵ میلیون لیتر بنزین اصلاح شده عرضه شده است.

براین اساس باید گفت هم اکنون در پالایشگاه های کشور بنزین معمولی و بنزین سوپر و بنزین اصلاح شده تولید می شود که شرکت ملی پالایش و پخش باید در این خصوص شفاف سازی کند که منظور از بنزین "اصلاح شده" دقیقا چه نوع بنزینی است.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تیترتو عشقه
Iran, Islamic Republic of
این است دولت راستگویان
Iran, Islamic Republic of
مثلا دولت قبل راستگو بوده
یوسف
حداقل دولت قبل ادعاشو نداشته :)
گیرم که نبوده ، شما باید دروغهای بزرگ به مردم بدید و به آنها توهین کنید و به جهنم دعوتشان کنید ؟
حلاج
ان بطش ربک لشدید همانا مواخذه وانتقام خدابسیارسخت است
Iran, Islamic Republic of
کاش تیتر خود را اینگونه مینوشتید " اصلاحات دامن بنزین را هم گرفت"
توفیقی از قزوین
بنزین اصلاح شده ؛ دست پخت یاران اصلاحات است بنزین وارداتی از کدام قماش است؟
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
دیگه مثل دولت احمدی نژاد نم اید
Iran, Islamic Republic of
خدانكنه...
United States
به نظرم اگر همون اولش با این قماش برخورد می شد در ادامه این قضایا رخ نمی داد
از خدا شرم کنید آیا واقعا دولت اعلام کرده است برای تمام شهر ها بنزین یورو 4 ارائه می کند و یا فعلا فقط در برخی از شهر ها دارد ارائه می شود
اگر اصلاح طلبان فقط یک چیزی را اصلاح کرده باشند ، آن چیز همین بنزین اصلاح شده است. نتها ریش ندارد که حتی سبیلش را هم تراشیده اند :-)
بهلول !!؟؟
باميد ، ٩ دىِ ديگرى ،،،مطمعناً دور نيست،،،
در همه جای دنیا بنزین را با یورو درجه بندی میکنن.
تو ایران خانم ابتکار بنزین را به 2 دسته سرطانزا و پاک دسته بندی کردن. پاکهاش هم مال وقتی بوده که حزب اصلاحات رو کار بوده ...
یه دفعه بگو بنزین پاک اصلاحاتی و خودت را راحت کن!