جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اکرمی: سران فتنه خیر نمی بینند

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 397561
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری 9 دی را روز ویژه‌ای در تاریخ دانست و گفت: بدون شک توهین‌کنندگان به مقدسات در عاشورای 88 خیر نخواهند دید.
به گزارش جهن حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با  فارس، به وقایع سال ۸۸ و نهم دی با عنوان روز بصیرت اشاره کرد و گفت: به طور قطع ۹ دی روز ویژ‌ه‌ای در تاریخ کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در سال ۸۸ پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری حوادثی در کشور رخ داد و بعد از انتخاباتی شکوهمند حاشیه‌هایی پدید آمد که در پایان نهم دی را روزی ویژه لقب داد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی اقدامات در سال ۸۸ شیرینی انتخابات شکوهمند را تلخ کرد، گفت: وقایعی نظیر گفت‌وگوها در مناظرات، مطالبی که روز بعد از انتخابات مطرح شد و همچنین اردوکشی خیابانی برخی افراد کار را به جایی کشاند که حوادثی همچون آتش‌سوزی مسجد و توهین به مقدسات در روز عاشورا شکل گرفت.

اکرمی تصریح کرد: در روز عاشورا هم حوادث تلخی همچون توهین به مقدسات و پاره‌کردن عکس امام پوقوع پیوست و کشور را دچار حوادث و حاشیه‌هایی کرد که در نهایت در نهم دی ۸۸ مردم با حضور در خیابان‌ها مقابل رفتار توهین‌کنندگان ایستادند.

وی اضافه کرد: ۹ دی ۸۸ که با حضور مردمی تبدیل به حماسه شد، روزی تاریخی و تأثیرگذار است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه باید از این حوادث تاریخی درس عبرت گرفت گفت: همه باید بدانند که مقدساتی همانند عاشورا، روز قدس و امام (ره) برای ما ارزشمند است و برخی حق ندارند نسبت به چنین مقدساتی توهین کنند.

اکرمی تصریح کرد: توهین‌کنندگان بدانند که از این کار خود خیر نمی‌بینند چرا که توهین به مقدسات کاری ناصحیح و ناشایست است.

وی همچنین هوشیاری مردم در ۹ دی را ستودنی دانست و گفت: دشمن باید بداند که نظام جمهوری اسلامی پس از سه دهه تعداد زیادی شهید و جانباز داده و ملت با هوشیاری مقابل تبلیغات سوء آنها می‌ایستد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *