جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

خراسان جنوبی پنجمین استان سالمند

سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 387166
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی گفت: این استان بعد از استان‌های گیلان, مرکزی, مازندران و آذربایجان شرقی به عنوان پنجمین استان سالمند کشور محسوب می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حسن قیاسی عصر امروز در دیدار جمعی از بازنشستگان و پیشکسوتان خراسان جنوبی در بیرجند اظهارکرد: یک و نیم میلیون نفر سالمند در کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که از این تعداد ۴۵ هزار نفر درخراسان جنوبی وجود دارند.

وی افزود: جمعیت سالمندی در سال‌های گذشته در کشور از ۴ درصد به هشت درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه با عنایت به نیاز روز جامعه که جوانان بود بحث سالمندان مطرح نشده است که تلاش می‌شود در برنامه ششم این امر عملیاتی شود.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی اظهارکرد: باید از تجربه سالمندان با کوله بار ۳۰ سال خدمت استفاده کرد زیرا آنان الگوهای جامعه هستند.

قیاسی گفت: در صورت اجرای طرح استفاده از بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی آنان به عنوان مشاوران افتخاری همان دستگاه انتخاب می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *