جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

انحراف افکار عمومی از کربلا به سیدنی!

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 397066
جریان‌های جدید اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی، طرحی کاملاً تئوریزه شده و هدفمند از سوی صهیونیسم بین‌الملل می‌باشد.
به گزارش جهان به نقل از رسا، سال‌هاست که نظام سلطه صحنه گردان اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی است و به اشکال مختلف سعی در تخریب وجهه دین اسلام و معتقدین به آن در دنیای غرب را دارد؛ چرا که با وقوع انقلاب اسلامی ایران، آرام آرام منافع کشورهای غربی در صحنه‌های بین‌المللی به خطر افتاد و بخش قابل‌توجهی از ساکنان این کشورها رو به اسلام‌گرایی آوردند.

در حالی که مسلمانان امریکا کمتر از یک درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، دستگاه عریض و طویل اسلام‌هراسی همیشه از گسترش این دین و به تبع آن از آنچه حرکت‌های بنیادگرایانه در امریکا می‌خواند، ابراز نگرانی کرده و به ظاهر در تلاش است جلوی گسترش و نفوذ اسلام در امریکا را بگیرد.

هر چند پروژه اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی پدیده تازه‌ای در غرب نیست و تقریباً ریشه آن به جنگ‌های صلیبی برمی‌گردد اما جریان‌های جدید اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی، طرحی کاملاً تئوریزه شده و هدفمند از سوی صهیونیسم بین‌الملل می‌باشد که با بهره‌گیری از ابزارهای متنوع و تاکتیک‌های پیچیده به صورت پر‌دامنه‌ای در حال اجراست که آخرین آن به ماجرای گروگانگیری شهر سیدنی استرالیا برمی‌گردد. عصبانیت از راهپیمایی اربعین حسینی اسلام‌هراسی را وارد فاز جدید کرد.

سخنی به گزافه نیست اگر بگوییم یکی از مهم‌ترین عوامل گردهمایی ۲۰ میلیون نفری در نجف و کربلا طی سال‌های اخیر ظهور گفتمان انقلاب اسلامی و رویکرد مناسب کشورمان در قبال تحولات منطقه و ارتباط‌‌گیری با مردم سرزمین‌های اسلامی بوده که می‌توان از آن به عنوان دیپلماسی عمومی موفق یاد کرد.

در مسیر پیاده‌روی اربعین هم می‌توان نمونه‌های مناسبی برای موفق بودن دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی به وضوح دید از جمله اینکه نظام سلطه و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها در کنار تروریست‌های فعال در سوریه و دیگر کشورها، شکل‌گیری چنین گردهمایی عظیم انسانی را تقویت تنها دولت شیعی دنیا دانسته و حضور مسلمانان سایر کشورها را لبیکی به جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌کنند.

این در حالی است که جهان غرب با رسانه‌های انبوه خود تلاش داشته وجهه جمهوری اسلامی ایران را تخطئه کرده و این باور همگانی را نهادینه کند که کارگزاران حاکمیت ایران خشونت و درگیری با سایر مذاهب و قومیت‌ها در جهان را تئوریزه می‌کنند و ایران مساوی است با تروریسم و خشونت‌پروری.

شرکت کثیر و چشمگیر شیعیان در راهپیمایی روز اربعین را می‌توان پاسخ درخوری به پروژه «‌ایران هراسی» دانست، چراکه بیش از نیمی از شرکت‌‌کنندگان در این گردهمایی از کشوری غیر از ایران بوده و این یعنی افزایش اقتدار منطقه‌ای و جهانی ایران.

باید گفت در حالی که در دوران کنونی اولویت‌های مهمی برای دستیابی کشورها به منافع و اهداف بین‌المللی لحاظ شده اما اهمیت به‌کارگیری دیپلماسی عمومی ایران در منطقه و جهان به حدی است که توانسته به کاهش تأثیرات تبلیغات منفی برخی از کشورها و رسانه‌ها که در سال‌های اخیر علیه ایران با هدف «ایران هراسی» و «شیعه‌هراسی» صورت گرفته، کمک کند.

به هر روی نمونه این تأثیرگذاری را در عراق با توجه به تبلیغات منفی برخی کشورها و رسانه‌های عربی و غربی می‌توان مشاهده کرد که حضور میلیون‌ها شیعه نه تنها تبلیغات منفی و جهت‌دار علیه این مکتب را خنثی می‌کند، بلکه پیام اقتدار، قدرت و صلابت جمهوری اسلامی ایران را به سایر نقاط جهان مخابره می‌کند؛ اقتدار و استطاعتی که ریشه در مفاهیم مکتب شیعه و حادثه تاریخ‌ساز کربلا دارد و می‌رود تا طی سال‌‌های آتی به تجمع انسانی بی‌نظیر در فضای بین‌الملل تبدیل شود.

اما حماسه راهپیمایی اربعین که به ترفیع جایگاه بین‌المللی ایران در منطقه انجامید و منجر به بن‌بست‌سازی بسیاری از پروژه‌های غربی جهت ایران‌هراسی شد، غرب را بسیار عصبانی کرد تا آنجایی که تنها چند روز پس از این حماسه با شکل‌دهی یک اتفاق در شهر سیدنی استرالیا تلاش شد تا این اتفاق عظیم اسلامی را تحت‌الشعاع قرار داده و وجهه شیعیان را همچنان تخریب کنند.

هارون وسیله‌ای برای تخریب شیعیان

بلافاصله پس از رسانه‌ای شدن خبر گروگانگیری در شهر سیدنی استرالیا، مهم‌ترین نکته آنجایی است که رسانه‌های غربی تلاش کردند هویت ایرانی هارون مونس را برجسته کنند؛ فردی که رسماً خود را پیرو گروه تروریستی داعش معرفی کرده بود بزرگ‌ترین آرزوی خود را برافراشتن پرچم داعش در خاک استرالیا می‌داند.

از سوی دیگر غربی‌ها انگار فراموش کرده‌اند که مقامات آنها بارها در تریبون‌های رسمی عنوان کرده‌اند که از بازگشت تروریست‌های تکفیری به کشورهای خود هراس دارند و بازگشت این افراد به کشورهای مبدأ مساوی است با ایجاد بحران‌های امنیتی. این سخنان در حالی صورت می‌گرفت که امریکا و متحدانش بزرگ‌ترین حامیان گروه‌های تکفیری– تروریستی در منطقه بودند و مهمترین هدفشان تضعیف جریان مقاومت و در ترازی بالاتر جلوگیری از قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران بود.

در حالی رسانه‌های وابسته به غرب تلاش دارند که فرد گروگانگیر را ایرانی عنوان کنند و پروژه ایران‌هراسی را جلوه‌ای دوباره ببخشند که دستگاه سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران اینگونه به این ادعا واکنش نشان می‌دهد؛ مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن گروگانگیری امروز در استرالیا ابراز می‌کند: توسل به شیوه‌های ضدانسانی و ایجاد رعب و وحشت به نام دین رحمانی اسلام تحت هیچ شرایطی توجیه پذیر نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تعجب از انتشار اخبار غیردقیق و ناقص درباره این پناهنده ایرانی گفت: سوابق و شرایط روحی و روانی این فرد که نزدیک به دو دهه قبل به استرالیا پناهنده شده مکرراً با مقامات استرالیا مطرح شده است و وضعیت وی برای مسئولان ذیربط آن کشور کاملاً روشن بوده است.

همچنین سردار اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه گردهمایی بزرگداشت هفته پژوهش اظهار می‌کند : فردی به نام «منطقی» در سال ۷۵ شرکت آژانس مسافرتی داشته و کلاهبرداری کرده و از ایران به مالزی و از آنجا به استرالیا رفت. ما مدارک را جمع کردیم و به پلیس استرالیا تحویل دادیم اما به جهت آنکه قرارداد استرداد مجرمین با استرالیا نداشتیم، این کار را انجام ندادند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد:‌ امروز آنها بر اساس اطلاعاتی که ما در گذشته به آنها دادیم ادعا دارند که آن فرد گروگانگیر همان است. معلوم است که او را دستگیر کرده بودند و حالا اثر انگشتش را فرستاده‌اند که ما در بانک چنین نمونه‌ای نداشته‌ایم اما اعلام کردیم که برای تحقیق مشترک آماده‌ایم و می‌توانند دی‌ان‌ان را بفرستند تا با خانواده این شخص چک کنیم که آیا همان فرد است یا نه.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: آن آدم کلاهبردار بوده و برای کسب پناهندگی ادعای سیاسی بودن و روحانیت کرده و حتی اسمش را تغییر داده بود و با نام جعلی رفته بود اما ما اعلام آمادگی کرده‌ایم که در این زمینه کمک می‌کنیم. در حالی که به نظر می‌رسد دست‌های دیگری در پشت پرده باشد و این درست شبیه به یک نمایشنامه است که نمی‌گوییم کار استرالیا است اما به هر حال غربی‌ها خواسته‌اند با این نمایش از زیر فشار کم‌کاری در مبارزه با تروریست خارج شوند و جمهوری اسلامی ایران را در آن دخیل کنند که مواضع ایران در این زمینه روشن است.

ایران‌هراسی همچنان ابزاری برای نظام سلطه

دولت جرج بوش پسر پس از حادثه مشکوک ۱۱سپتامبر رسماً از جنگ صلیبی علیه مسلمانان سخن گفت. در این راستا «اسلام هراسی» بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز نومحافظه‌کاران جنگ‌طلب کاخ سفید است. از آن به بعد روش و ابزارهای گوناگونی برای پیشبرد این هدف مورد توجه کارگزاران نظام سلطه قرار گرفت که مهم‌ترین آن «جنجال بی‌سابقه امریکا و غرب درخصوص فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران»، «ترویج خشونت با تشکیل گروه‌های تروریستی با نام اسلام در منطقه و پوشش رسانه‌ای اقدامات غیرانسانی این گروه‌های وابسته» و «طرح اتهامات بزرگ اما بی‌اساس دخالت ایران در کشورهای منطقه از جمله سوریه، بحرین و عراق» همگی دلالت بر آن دارد که کشورهای غربی همچنان توجه ویژه‌ای به پروژه ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی دارند؛ موضوعی که با گروگانگیری استرالیا هم وارد مرحله جدیدی شد و انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده هم به روش‌های دیگری استمرار داشته باشد. استمرار آن هم تنها به این دلیل است که قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران همچنان در حال افزایش است و این خطرات فراوانی را برای جهان غرب به دنبال دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *