جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۷

هدفمندی ترمز مصرف بنزین را کشید

سه شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 175567
سرپرست وزارت نفت با تاکید بر اینکه با وجود ورود یک میلیون دستگاه خودروی جدید به ناوگان حمل و نقل رشد مصرف بنزین متوقف شده است، اعلام کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف روزانه بنزین به کمتر از ۵۷ میلیون لیتر کاهش یافته است.

محمد علی آبادی در گفتگو با مهر درباره میزان صرفه جویی در مصرف حاملهای مختلف انرژی پس از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها، گفت: هم اکنون من عدد و رقم ها را دقیق را در ذهنم ندارم ولی در مصرف بنزین و گاز طبیعی به ویژه در بخشهای خانگی و حمل و نقل کاهش قابل توجه ای را داشته ایم.
سرپرست وزارت نفت با تاکید بر اینکه با وجود افزایش ورود خودروهای بیشتر به ناوگان حمل و نقل اما متوسط مصرف بنزین ایران افزایش نیافته است، تصریح کرد: ضمن اینکه درباره بنزین کاهش مصرف قابل ملاحظه ای داشته ایم.

این عضو کابینه دولت با اعلام اینکه در شرایط فعلی متوسط مصرف روزانه بنزین حدود ۵۷ میلیون لیتر است، بیان کرد: در سالهای اخیر متوسط مصرف روزانه با افزایش تولید خودرو روندی روبه رشدی در سالهای اخیر داشته به طوری که منحنی مصرف شکسته و از مصرف بیش از ۶۰ میلیون لیتر به کمتر از ۵۷ میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه کاهش متوسط مصرف بنزین همزمان با افزایش یک میلیون خودرو به وقوع پیوسته است، تاکید کرد: این توقف رشد مصرف بنزین یکی از دستاوردهای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها است.

علی آبادی با اعلام اینکه برای اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها کار کارشناسی بسیار سنگینی در سه سال گذشته انجام شده است، اظهارداشت: در نهایت نظام به این نتیجه رسید که باید هدفمند سازی یارانه ها انجام شود و دیدیم که با اجرای این طرح اتفاق خاصی هم نیفتاد.

به گفته سرپرست وزارت نفت، هزینه ها و مصرف پائین آمد و پیش بینی می شود آثار این اقدام به زودی در پروژه های عمرانی و رفاه مردم آشکار شود.

جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز پیش از این با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون به طور متوسط روزانه مصرف بنزین ایران ۶.۷ درصد ، گازوئیل ۵ درصد و نفت سفید حدود ۲۳ درصد کاهش یافته است، گفته بود: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها امسال متوسط مصرف فرآورده های نفتی به روند کاهشی خود ادامه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ايول !!! اگه عبور ومرور را كلا "ممنوع ميكردند كه اصلا بنزيني مصرف نميشد . چه جالب . شيره را خوردو گفت شيرين است!!!
بجاش مصرف گاز ترکید مگه نه؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
چرا نمي گيد مردم از تفريح شون زدن و بايد بشينن كنج خونه مسافرت نرن ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
باید طرح خودروممنوع را اجرا کنند.
اینجوری 100% مصرف بنزین پایین میاد!!!!
Iran, Islamic Republic of
كامنت نويسهاي محترم
هنوز هم با توجه به تعداد خودرو هاي ما مصرف بنزينمان بسيار بالاتر از نرم جهاني است.
براي كسي كه عادت به اسراف دارد ترك اسراف سخت است.
استفاده بهينه بهترين كار است
اما در مورد سفرها . خدا نكنه 2-3 روز تعطيلي پشت هم باشد جاده هاي بيرون شهري ترافيك سنگين مي شه . همين عيد نيمه شعبان هم بشينيد پاي اخبار ببينيد اين بندگان خدا پليسان راهور چه آمارهايي مي دهند . من مانده ام كه اينكه مي گن مردم از تفريحشون زدند نشستند كنج خونه مسافرت نمي رن پس اين ترافيك ها براي چيه؟؟؟
سياه نماييي كار ضد انقلاب است
Iran, Islamic Republic of
در جواب هموطني كه منتقدين را ضد انقلاب ميداند بايد عرض شود دادش يه كم يواش. ما نوکر دولت نيستيم بلكه ولينعمت دولتيم ( قريب به مضمون فرمايش حضرت امام (ره) است) .حق گرفتنيست
Iran, Islamic Republic of
اين صرفه جويي ها با قبول وتحمل مشكلات توسط مردم ايجاد شده پاداش آنها چيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟