شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - 6 Jul 2024
 
۰
سهميه آسيا مي‌گيرد يا نه؟!

نگاهي به 4 بازي آينده استقلال

يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب: 105366
استقلال همين هفته هم مي‌توانست شانس كسب سهميه خود براي حضور در ليگ قهرمانان آسياي سال آينده را بيش از هميشه افزايش داده و حتي به كسب رتبه دوم هم اميدوار باشد اما شكست ناباورانه مقابل صباي قم سبب شد اميدهاي تيم صمد اندكي كم شود
 ولي در عين حال استقلال هنوز هم براي كسب سهميه ليگ قهرمانان از شانس بسياري برخوردار است و اگر 4 بازي آينده خود در ليگ برتر را جدي بگيرد مي‌تواند يكي از سكوهاي سه‌گانه را به دست آورد. صمد مرفاوي كه در ليگ پنجم در نهايت با استقلال رتبه‌اي بهتر از چهارمي را به دست نياورد 4 بازي فرصت خواهد داشت تا هم حضور استقلال در ليگ قهرمانان آسيا را قطعي كند و هم كارنامه قبلي خود را حداقل با يك پله صعود ارتقا بدهد. 

استقلال پس از بازي سرنوشت‌ساز خود با الاهلي عربستان در تهران ميزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود و پس از آن به بوشهر مي‌رود و به دنبال آن در تهران و قزوين با راه‌آهن و پيكان مصاف خواهد داشت. هفته‌هاي پاياني ليگ بسيار دشوار است و خيلي‌ها را بر آن داشته تا در ارزيابي‌هاي خود شانس يكساني را براي تيم‌هاي بالاي جدول قايل باشند براي همين هر كس با هر علاقه‌اي كه به تيم محبوب خود دارد سعي مي‌كند در ارزيابي‌اش شانس تيم مورد علاقه‌اش را بيشتر بداند اما به نظر مي‌رسد حداقل در ميان تيم‌هاي سوم تا پنجم ليگ شانس استقلال براي كسب امتيازهاي بيشتر در 4 بازي آينده بيشتر باشد چرا كه شاگردان مرفاوي در 3 بازي خود مقابل حريفاني قرار مي‌گيرند كه براي كسب سهميه ليگ قهرمانان آسيا از شانسي برخوردار نيستند.
 
تنها تيمي كه براي استقلال دردسرساز خواهد شد ذوب آهن اصفهان است كه برگزاري اين بازي در ورزشگاه آزادي سبب افزايش شانس استقلال شده هرچند كه نبايد اين نكته را فراموش كرد جدال استقلال و ذوب‌آهن براي آبي‌ها بسيار حيثيتي است و استقلالي‌ها نمي‌خواهند مثل بازي رفت در اصفهان بار ديگر مقابل حريف خود شكست بخورند. استقلال اگر بتواند در اين بازي به برتري برسد آن وقت مقابل شاهين بوشهر قرار خواهد گرفت، البته شاهين و راه‌آهن كه حريفان بعدي استقلال محسوب مي‌شوند اگرچه شانسي براي كسب سهميه ندارند اما خطر سقوط آنها را به شدت تهديد مي‌كند و انگيزه ماندن در ليگ بار ديگر استقلالي‌ها را از سوي اين دو تيم تهديد خواهد كرد. بنابراين نمي‌توان 2 بازي بعدي استقلال را هم چندان ساده انگاشت.
***
البته بازي‌هاي استقلال نسبت به استيل‌آذين و پرسپوليس ساده‌تر جلوه مي‌كند. چرا كه اين دو تيم در بازي‌هاي آينده خود تقابلي حساس با يكديگر دارند و رويارويي اين دو سبب افزايش شانس‌هاي استقلال خواهد شد. پرسپوليس در هفته آخر هم بازي ساده‌اي پيش رو نخواهد داشت. آنها در تهران ميزبان سپاهان هستند كه اين بازي خيلي‌ها را ياد آن بازي خاطره‌انگيزليگ هفتم مي‌اندازد. بازي‌هاي استيل‌آذين با تيم‌هاي مس كرمان، استقلال اهواز و ابومسلم در واقع به نوعي شرايط يكساني با بازي استقلال با راه‌آهن و شاهين بوشهر فراهم مي‌كند و حتي مي‌توان نتيجه گرفت بازي‌هاي استيل‌آذين دشوارتر از استقلال خواهد بود البته اين تحليل كه بازي‌هاي استقلال در 4 هفته باقيمانده ليگ آسان‌تر از ديگر رقبا است سبب نمي‌شود كه به طور قطع شانس آبي‌ها را بيشتر از ديگر تيم‌ها بدانيم. 

اين تحليل تنها يك فرضيه است كه هنوز به اثبات نرسيده و تنها استقلالي‌ها را از نظر روحي رواني تهييج خواهد كرد كه بازي‌هاي آينده خود را با سبك و سياق تازه‌اي پيگيري كنند و بتوانند دست كم شانس خود را براي كسب يكي از سكوهاي سه‌گانه حفظ كنند. مرفاوي بايد بداند كه اگر در ليگ چهارم شود آن وقت بايد منتظر قهرماني يكي از تيم‌هاي ذوب‌آهن، پرسپوليس يا استيل‌آذين در جام حذفي باشد تا در صورت چهارمي در ليگ بتواند راهي ليگ قهرمانان شود. لازم به ذكر است اين شرايط در حالي براي استقلال حاصل خواهد شد كه استيل‌آذين يا پرسپوليس بتوانند يكي از سكوهاي سه‌گانه را كسب كنند... به هر حال به نظر مي‌رسد در سالي كه استقلال نتوانست هيچ جامي را به دست آورد حضور در ليگ قهرمانان سال بعد بتواند اندكي هواداران را اميدوار كند؟

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *