پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

روسیه ۱۰ میلیارد دلار به کره‌شمالی بخشید

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب: 355864
مجلس روسیه ۱۰ میلیارد دلار بدهی کره شمالی در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق را به این کشور بخشید.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از رویترز نوشت، روسیه بدهی های شماری از متحدان خود در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق از جمله کوبا را بخشیده است.

بر اساس این گزارش، مجلس عوام روسیه روز جمعه توافق به دست آمده در سال ۲۰۱۲ را برای بخشیدن بخش عمده ای از بدهی های کره شمالی تصویب کرد. بر اساس این توافق مجموع بدهی های پیونگ یانگ به مسکو تا ۱۷ سپتامبر سال ۲۰۱۲ حدودا ۱۰ میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار بوده است. بقیه بدهی یعنی یک میلیارد و ۹۰ میلیون دلار در ۲۰ سال آینده بر اساس اقساط مساوی هر شش ماه یکبار پرداخت می شود. بانک توسعه روسیه وظیفه دریافت بدهی های کره شمالی را برعهده دارد.

ˈسرگئی استورچاکˈ معاون وزیر امور خارجه روسیه به رسانه های روس گفت که از این پول برای تامین منابع مورد نیاز پروژه های مشترک با کره شمالی از جمله خط لوله گاز پیشنهادی و ساخت خط آهن به کره جنوبی استفاده می شود.

دو کره روابط دیپلماتیک با هم ندارند و به لحاظ فنی در جنگ به سر می برند، مرزهای دو کشور یکی از نظامی ترین مرزها در دنیاست. بعضی از کشورهای دنیا خواستار تعامل با کره شمالی شده اند.

شرکت ملی گاز ˈگازپرومˈ روسیه از مدت ها قبل برای ساخت خط لوله ای از مسیر کره شمالی به کره جنوبی با ظرفیت انتقال ۱۰ میلیارد متر مکعب سالانه طرح هایی در دست دارد.

مسکو تلاش کرده تا واردات انرژی خود را با صادرات گاز به کشورهای آسیایی تنوع بخشد و صادرات گاز به چین بعد از یک دهه مذاکرات از ماه مه جاری (اردیهبشت) از نتایج این تلاش هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دسش درد نکنه