جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۲۱
برای گران کردن شش میلیونی خودرو؛

تهدید ۶۰ میلیارد تومانی ایران خودرو علیه شورای رقابت

شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب: 395969
تهدید ایران خودرو علیه شورای رقابت برای تعیین قیمت دنا بالا گرفته است.
تهدید ۶۰ میلیارد تومانی ایران خودرو علیه شورای رقابت
به گزارش جهان، چهارشنبه هفته گذشته با پایان یافتن جلسه شورای رقابت، اعضای این شورا از تعیین قیمت ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای خودروی دنا خبر دادند.

تعیین قیمت حدودا ۴۲ میلیون تومانی برای دنا در حالی بود که شرکت ایران خودرو پیشنهاد قیمت ۴۸ میلیون تومانی برای این خودرو را به شورای رقابت ارائه کرده بود.

همین تفاوت حدودا شش میلیون تومانی بین قیمت پیشنهادی با قیمت تعیین شده باعث شد که بلافاصله معاون فروش و بازاریابی شرکت ایران خودرو از نپذیرفتن قیمت جدید و ارسال نامه اعتراض آمیز به شورای رقابت خبر دهد.

عبدالله بابایی البته اعلام کرد که در صورت اصرار شورای رقابت بر قیمت تعیین شده، احتمال توقف خط تولید دنا وجود دارد زیرا عرضه این محصول با قیمت ۴۲ میلیون تومان موجب ضرر و زیان ایران خودرو خواهد شد.

البته یک روز بعد نیز شورای رقابت در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که قیمت ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی تعیین شده برای دنا قطعی بوده و در قیمت‌گذاری این خودرو تجدیدنظر نخواهد شد.

در این شرایط مشخص نیست سرانجام مناقشه قیمتی ایران خودرو و شورای رقابت به کجا خواهد انجامید. آیا شورای رقابت در قیمت تعیین شده تجدیدنظر می‌کند یا خط تولید دنا متوقف می‌شود؟

با توجه به برنامه عرضه حدودا ۱۰ هزار دستگاه دنا در سال جاری،‌ تفاوت قیمت تعیین شده از سوی شورای رقابت با قیمت پیشنهادی دنا از سوی ایران خودرو برای ۱۰ هزار دستگاه خودروی دنا، مبلغی حدود ۶۰ میلیارد تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک بار شورای رقابت روی حرفش بایسته، معلوم نیست این خودروسازان تو کشور چه قدرتی دارند کی قرار بود که دنا 42 میلیون بشه که حالا میگن 48 میلیون کدوم کشور دیگه خودروسازاش همچین توانی دارند واردات رو ازاد کنید بعد بزارید این عزیزان به جای 48 میلیون 148 میلیون قیمت بدند. یا علی
همون بهتر که این آشغالارو تولید نکنن. اگه برین توی سایت ایران خودرو و مشخصات فنی این ماشینو بخونید میبینید که بازم همون سمنده که چراغاش رو تغییر دادن و کمی تزیینات داخلی بهش اضافه کردن. واقعا" شرم آوره
واقعا
من موندم که 42 میلیون بابت این آشغال میخواد پول بده؟؟!!! همون سمند LX هست اما سنگینتر!!!
45 میلیون میدی J5 میگیری با موتور کم مصرف و قدرتمند
ما که پول خریدن یک فرغون را نداریم خداکند قیمت خودرو 180000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000شود
کاملا بسیار لایک
France
کاملا بسیار لایک!!!!!!!!
علی
برای ماشینی که موتورش سمنده و فقط ظاهرش تغییر کرده 42میلیونم زیاده -من نمی دونم تا کی باید به مردم اجحاف بشه
محمد
ایناباسود معقول راضی نیستند، فقط بایدسودشون بتونه جیب گشادشون روپر کنه،،، چطور خودروسازهای خارجی براشون میصرفه خیلی پایینترازاین قیمت!
United States
چراغ سمند رو عوض کنی بدی 50 میلیون. همون 420000000 ریال هم زیادشه. چقدر هم صفر داره
قلی
ماحصل صنعت رانتی غیر از این نمیتواند باشد. خود اتکایی خوب است ولی به چه قیمت ؟ این انحصار ما را خودرو ساز نخواهد کرد و صنعتی که تکیه ان به کمک های دولتی بوده و با ان سر و پا باشد و مدیران و مهندسین ان جهانی که نه، منطقه ای هم که نه، فکر سمبل کاری باشند و تنها به فیس لیفت محصول 12 سال پیش خود بدون نواوری باشند محکوم به فنا هستند امروز نه شاید فردا !
علی
فقط خدا به داد مردم برسه،این رانت قدرت و ثروت کی میخوان دست از سر مردم بردارن!!
گول دعواهای زرگری اینها رو نخورید
خود شورای رقابت 50 میلیون تایید می کند
صبر کنید و ببینید
مهدی
آقا نخرید ببینید چه میشه...بعضیا حاضرن شب گشنه بخابن, ولی ماشین داشته باشن...
Ireland
تعرفه واردات خودرو را فقط 50 درصد کاهش بدهید آنوقت برای همین 42 میلیون تومان هم باید به مردم التماس کنند.
ب...
United States
دلم برای مردمانی می سوزد که بین دنیا وآخرت گیر کرده اند....
Iran, Islamic Republic of
يكي از بدبختيهاي اين مملكت اينه كه خودروسازها به حرف نهادي كه زير نظر رئيس جمهور است گوش نميدهند و آنها را تهديد هم ميكنند از رئيس جمهور در خواست ميشود به منظور از بين بردن اين اقتدار پوشالي سريعا مدير عامل خودروسازها را عزل و به منظور ايجاد رقابت و افزايش كيفيت نسبت به كاهش تعرفه واردات و مجوز ساخت خودرو در داخل كشور به خودرو سازهاي خارجي اقدام نمايند
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور خاطرشان مکدر است !!!
حاج مجی گرامی وعزیز
به نظر من دنا 12250هزارتومن میارزه اونم قسطی 5ساله وبا 5سال گارانتی .حالا اگه بعداز5سال ماشین دیگه بدن ناراضی نیستیم
گوشم از این حرفا پره
France
شورای رقابت چرا 42 میلیون قیمت زده؟! مگه دنا چقدر با سمند تفاوت داره که باید 7 میلیون گرونتر باشه
سلام خدا لعنتشون کنه منم ثبت نام کردم ده ماهه پولم خوابیده معلوم نیست چی می شه سودی بهش می دن یا نه شایدم بزنن زیرش