جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳۴
۱۳۱
در حاشیه اظهارات اعجاب‌انگیز رفسنجانی؛

آقای هاشمی! به کجا چنین شتابان/ مردم هنوز منتظر عذرخواهی شما هستند

يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب: 308569
بزرگ خاندان هاشمی در جدیدترین مصاحبه‌اش، انگشت حیرت و شگفتی را بر لب دوستداران امام راحل و انقلاب نشانده و سخنانی بر زبان رانده است که خلاف صریح بیانات و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است.
آقای هاشمی! به کجا چنین شتابان/ مردم هنوز منتظر عذرخواهی شما هستند
سرویس سیاسی جهان نيوز -
"در شیپور دمیده می‌‏شود، و بر اثر آن، جز آنکه خدای بقای او را خواسته است، هر که در آسمانها و زمین است‏ یکسر مدهوش مرگ می‏‌شوند، سپس بار دیگر شیپور دمیده می‏‌شود و ناگهان مردمان (از خواب مرگ) برخاسته و در صحنه محشر نظاره گر (سرنوشت‏ خود) می‏‌گردند."
این جملات توصیف خداوند قادر از دمیده شدن در "صور" توسط حضرت "اسرافیل" است. (زمر / ۶۸)

هنوز قیامت نشده اما گویا حضرت اسرافیل اینجاست و در صور خود هم دمیده است؛ اکبر هاشمی رفسنجانی!

آقای هاشمی اخیرا در مراسم روز پزشک در تالار وزارت کشور خود را اسرافیل توصیف کرد: "بعد از ثبت‌نام من در انتخابات اس‌ام‌اس آمد که تو صوراسرافیل درست کردی، حتی در روستاها هم مردم امیدوار شده‌اند. اما این انتخابات کار مردم بود."

گویا منظور هاشمی این بود که او ملت را از خواب غفلت بیدار کرده است. زیرا او در دیدار جمعی از استان کهگیلویه گفت: کار اصلی را مردم کردند و با رای و حضور خود نشان دادند که به چه جریان و خط فکری تمایل دارند و از چه منزجرند.

البته جناب هاشمی توجه نداشت که این سخن او به معنی اعلام انزجار مردم از شخص آقای هاشمی در سال ۸۴ و دوستان او در سال ۸۸ هم هست!

این دو نمونه تنها سخنان تامل برانگیز رئیس مجمع تشخیص مصلحت در روزهای اخیر نبود.

بزرگ خاندان هاشمی در جدیدترین مصاحبه‌اش هم انگشت حیرت و شگفتی را بر لب دوستداران امام راحل و انقلاب نشانده و سخنانی بر زبان رانده است که خلاف صریح بیانات و اندیشه بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است.

وی در گفتگو با فصلنامه مطالعات بین‎المللی، از نوعی سیاست خارجی حرف زده که به گفته او "دیپلماسی اعتدال" نام دارد.


او به اختلاف صریح دیدگاهش با حضرت امام (ره) در باره رابطه با امریکا و پذیریش امریکا به عنوان کدخدای جهان اینگونه اشاره کرده است: «من در سالهای آخر حیات امام(ره) نامه‌ای را خدمتشان نوشتم، تایپ هم نکردم. برای اینکه نمی‌خواستم کسی بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را با
ملت مسلمان ایران اسلامی هنوز قیام فتنه گران علیه رای مردم و قانون و جسارت علیه مقدسات بویژه عاشورای ۸۸ و نقش آفرینی آقازادگان مجرم را از یاد نبرده اند و هنوز به امثال آقای هاشمی فرصت عذرخواهی داده اند.
امام مطرح کردم و نوشتم که شما بهتر است در زمان حیاتتان، اینها را حل کنید، در غیر این صورت ممکن است اینها به صورت معضلی سدّ راه آینده کشور شود. گردنه‌هایی است که اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود... یکی از این مسایل رابطه با آمریکا بود. نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست. آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آنها شویم. مذاکره می‌کنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند و یا ما مواضع آنها را پذیرفتیم، تمام است.»

اما هاشمی در بخشی از مصاحبه خود سخنان مهمی را درباره مسئله فلسطین، حزب‎الله لبنان و اسرائیل بیان می‎کند که شاید بتوان آنرا به نوعی تکمیل‎کننده کلام قبلی او یعنی «ما با اسرائیل سر جنگ نداریم» بر شمرد. آقای هاشمی در این زمینه می‎گوید: «در مورد حزب الله که شیعه و بخش عمده ملت لبنان است و در تاریخ همیشه مظلوم بوده هم برای فلسطین و هم برای لبنان. اینها قابل دفاع بوده هست. به شرط اینکه ما از اینها برای مزاحمت دیگران استفاده نکنیم و اینها هم کار خودشان را بکنند. وقتی که نظام نخواهد در دنیا ماجراجویی بکند، این‌گونه مسائل قابل تحمل است.»

آقای هاشمی توضیح نداده که منظورش از این جمله شگفت آور که "ما از اینها برای مزاحمت دیگران استفاده نکنیم" چیست؟ البته بعید است او از مقاومت ملت فلسطین و حزب الله لبنان در برابر جنایات و تجاوزات هرروزه رژیم صهیونیستی ناراحت باشد اما بی شک هیچ منظوری همسو با اندیشه ها و آرمان های امام راحل و رهبر انقلاب از این جمله و جملات مذکور برداشت نمی شود و مگر اینکه آقای هاشمی در حال عبور از اصول نظام باشد.

رویکرد امام و رهبری در حمایت از فلسطین و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، هرگز نه ابزاری برای آزار کشورهای دیگر یا قدرت نمایی، که در راستای اصول اسلامی و انسانی و علیه یک جنایتکار بالفطره و تروریسم دولتی بوده است.

مصداق بارز آن، کمک های بدون چشم داشت و انتظار جمهوری اسلامی در آخرین حمله رژیم صهیونیستی به غزه و حماس در جنگ هشت روزه بود و کیست که نداند این کمک‎ها زمانی بود که حماس از معارضان دولت سوریه حمایت و بر خلاف منافع استراتژیک و منطقه‎ای ایران اقدام می‎کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در نماز جمعه ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ در این باره عنوان کردند: ما هر جا
آقای هاشمی توضیح نداده که منظورش از این جمله شگفت آور که "ما از اینها برای مزاحمت دیگران استفاده نکنیم" چیست؟ البته بعید است او از مقاومت ملت فلسطین و حزب الله لبنان در برابر جنایات و تجاوزات هرروزه رژیم صهیونیستی ناراحت باشد!
دخالت کنیم صریحا می گوییم همچنانکه به علت ضدیت با غده سرطانی رژیم صهیونیستی ،در دو جنگ پیروزمند ۳۳ روزه و ۲۲ روزه دخالت کردیم و از این پس نیز هرجا هر ملتی یا گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه و مقابله کند ما به او کمک می کنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این مسئله نداریم.

این سخنان در راستای هدف اسراتژیک امام راحل بود. اینکه در جمله ای تاریخی تاکید کردند: "اسرائیل باید از بین برود."

آقای هاشمی اما خیلی زود این شعار را فراموش کرد. او سال گذشته در سخنانی جنجال برانگیز عنوان کرد:«ما با اسرائیل سر جنگ نداریم». انگار او فراموش کرده که رژیم صهیونیستی سال‌هاست که در آرزوی - محال - نابودی ایران اسلامی است.

پیش از آن و در اوج فتنه ۸۸ هم با خطبه های تعجب برانگیزش، نماز جمعه را به محل جولان فتنه گرانی تبدیل کرد که شعار "نه غزه نه لبنان" سر می دادند. هاشمی تا به امروز بارها با متهمان فتنه و سردمداران آنان آشکارا حشر و نشر داشته تا این پیام هم تایید کند که نه تنها حاضر به اصلاح مواضعش نیست که حتی زمینه انتشار بخشی از دیدگاه های جنجالی‌اش هم فراهم شده؛ مانند آنچه درباره اسرائیل، حزب الله و فلسطین گفته است.

شاید رای مردم به شعارهای دکتر حسن روحانی، آقای هاشمی را دچار توهمی از جنس توهم میرحسین موسوی کرده است. اینکه اگر او در صحنه انتخابات می ماند با رای بالا پیروز می شد. بنابراین رای ملت در واقع رای به افکار و عقاید اوست؛ حتی اگر خلاف دیدگاه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد.

رهبر انقلاب اسلامی اخیرا در دیدار دانشجویان با بیان این سوال اساسی که چرا و به چه دلیل مدعیان تقلب در انتخابات ۸۸ برای مواجهه با مسأله، به خیابانها اردوکشی کردند!؟ خاطرنشان کردند: بارها و بارها این سؤال را نه در مجامع عمومی بلکه به شکلی که قابل پاسخ دادن باشد مطرح کرده ایم پس چرا جواب نمی دهند، چرا عذرخواهی نمی کنند؟

ملت مسلمان ایران اسلامی هم در راستای این فرمایشات، هنوز قیام فتنه گران علیه رای مردم و قانون و جسارت علیه مقدسات به ویژه عاشورای ۸۸ و نقش آفرینی آقازادگان مجرم را از یاد نبرده اند و هنوز به امثال آقای هاشمی فرصت عذرخواهی داده اند.

نباید تردید کرد این حق قطعی افکار عمومی است که از آقای هاشمی و دوستانش بخواهند درباره طراحی، اجرا و نقش آفرینی در ادعای تقلب و فتنه ۸۸ پاسخ دهند و از اینکه زمینه ساز ترغیب و امیدواری غربی‌ها به تحریم ملت ایران شدند، عذرخواهی کنند؛ نه اینکه با طرح اظهاراتی خلاف اندیشه های امام(ره) نمک بر زخم مردم بپاشند.

شاید مرور آقای هاشمی بر وصیت نامه امام راحل، تلنگری بر اوضاع متفاوت این روزهای او و کمکی راهگشا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
و من نعمره ننکسه فی الخلق افلا یعقلون
در مورد ایشان ننکسه فی العقل هم صدق می کند. فکر می کند مردم هم مثل ایشان الزایمر گرفته اند..
آقاي هاشمي ؛
در اينكه آقاي روحاني رئيس جمهور ما هستند شكي نيست اما توجه كنيد چهل و نه درصد ما مردم به آقاي روحاني رأي نداديم پس اگر فرض كنيم پنجاه و يك درصد ما مردم كه به ايشان رأي داديم گل روي شما بوده كه قطعا فرض محال است ، چهل و نه درصد ما يقينا و نه بخاطر گل روي شما به كسي ديگر رأي داديم پس نتيجه ميگيريم درصد قابل توجهي از مردم نه تنها حرف هاي شما را قبول ندارند بلكه همچنان متعجبند كه چرا از اشتباهات و خطاهاي بسيار بزرگ گذشته عذرخواهي نميشود !!!
براستي چگونه فاصله كمتر از دو درصدي رأي انتخابات ، ميتواند اينقدر توهم ايجاد كند ؟!!!
براستي چگونه يك مبارز با اينهمه سابقه مثل موم در دستان اطرافیان خود نرم ميشود ؟!!!
براستي چگونه به خود جرأت ميدهند اعتقادات آن ابر مرد تاريخ را ، تفسير به رأي كنند ؟!!!
نویسنده محترم
باسلام
مسئله رای آقای روحانی را به آقای هاشمی گره نزنید آقای هاشمی در انتخابات سال 84 و 88 مجوز پیروزی را از مردم دریافت نکردند و نیز ایشان در سال 92مجوز مراجع ذیصلاح را نیز جهت کاندیداتوری شرکت در انتخابات کسب نکردند و عملا جایگاهی بین دولتی ها و ملت ندارد امروزه این همه تاخت وتاز در عرصه های مختلف از صدقه سری رای مردم به آقای روحانی است که ناگفته نماند. نکند آقای روحانی با سکوت خود درباره تاخت وتاز آقای هاشمی تاریخ را به قضاوت وا دارد.
رئيس جمهور محترم و محبوب بايد اينقدر زرنگ باشد كه بفهمد راي مردم به خاطر رويكردها و برنامه ها و دغدغه هاي معيشتي اش بوده.. نه حمايت هاشمي و خاتمي و امثالهم
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز اون بنده خدايي كه شما جوابشو دادي هم همينو كه شما ميگي گفته
تازه این میزان رای از کسانی است که در انتخابات شرکت کردند از 51 میلیون واجد شرایط رای 18 میلیون رای به روحانی یعنی یک سوم واجدین شرایط شرکت در انتخابات 30 درصد
کیومرث
49درصدی که به آقای روحانی رای ندادند حدود 5درصد با شما بودند 10 درصد با قالیباف و حدود 30 درصد اصلا رای ندادند ولی مطمئن باشید که اگر اجبار به رای باشند به روحانی رای میدادند پس با 50 درصد میشود 80 درصد که پشت روحانی هستند . فعلا بشینید سرجاتون لطفا
خوبه ميگيد پشت سر روحاني.. چه ربطي به هاشمي داره؟؟ يعني همه ي كسايي كه به روحاني راي دادن كشته مرده ي هاشمي بودن..؟ هيهات..


سال 88 آقايون بازنده نشستن سر جاشون.. اگرنه ما جامون راحته..
Iran, Islamic Republic of
انتخابات ایران ازاد است شاید شما در انگلیس زندگی میکنید که فکر می کنید باید اجبار به انتخابات باشد
اكبر
Iran, Islamic Republic of
دكتر جون روحاني 51 درصد شركت كنندگان رو برده 49 درصد به ايشون راي ندادن !!
ضمنا شما از كجا مطمئن هستيد 30 درصدي كه شركت نكردن اگه شركت مي كردن به روحاني راي مي دادن ؟! چشم بسته غيب ميگي ها !!
حسین
آی کیو! 30 درصدی که رای ندادن جزو این 49 درصد نیستند. همینجوری حساب و کتاب می کنین که توهم می زنین.
یاسر
تو حرف زدن هم اعتدال داشته باش
مهدی
آقا کیومرث تخفیف بده مشتری شیم. دولا سلا حساب میکنی!!!
رحیم
Iran, Islamic Republic of
از 75 میلیون ایرانی فقط وفقط 5 میلیون هستید .لذا به اندازه کوپن خود سخن واظهار نظر کنید؟؟!!
ببین عزیز دل برادر
49 درصد نه، 49 و خورده ای درصد رای به غیر ایشان دادند...که نتیجه این شد که پنجاه و یه کم رای به ایشان دادند...دقت بفرما که به 51 درصد هم نمیرسد...این به شدت معنی دار است
200.000 تا تفاوت!!! یعنی ها رسما میشه اونو خطای آماری حساب کرد!!!
ما خیلی شریفیم که هیچی نمیگیم....اونوقت اون نامردا با 11 میلیون تفاوت چطور مملکت رو به هم ریختند
تصفیه حسابمون با این فتنه چی ها ایشالا اون دنیا
محمد
و همچنین درصد خیلی زیادی از مردمی که به آقای روحانی رای دادند باز مخالف این اظهارات آقای هاشمی هستند و بخاطر وضعیت بد اقتصادی به آقای روحانی رای دادند ولی هنوز پایبند به ارمانهای امام راحل وانقلاب هستند
احمد
Iran, Islamic Republic of
شما از کجا میدونی اون 49 درصد همشون مخالف هاشمین به جر جلیلی بقیه کاندیدا افکار نزدیک به هاشمیی داشتند حد اقل دو سوم طرفداران 4 تا کاندید دیگه طرفدار هاشمی هستند
حسین
Iran, Islamic Republic of
با سلام . منظور هاشمی این نبوده که مردم به خاطر من به آقای روحانی رای دادند . منظور ایشان این است که حضور ایشان باعث داغ شدن تنور انتخابات و حضور گسترده تر مردم و ایجاد حماسه سیاسی است . درست هم می فرمایند اگر شما با انصاف باشید . البته در رای روحانی هم اثر مثبت داشته است .
Iran, Islamic Republic of
همينكه حضرت امام به نامه و نظرات شما اعتناي نكرد خود دليل بر بي اعتباري مطالب است
Iran, Islamic Republic of
واقعا جواب درستي بود
محمد
عجب جواب منطقی و جالبی بود.
چرا که امام راحل نسبت به همه امور واقف بود و اگه لازم می بود و البته حرفها و نامه های ایشون رو صحیح می دانست بدون هیچ تعارفی اعلام می کرد.
حسینی
خاطرات دو نفره من و امام . هیچکس هم خبر نداره !
در تایید نظر شما آدم یاد این روایت می افته که وقتی یک فردی بعد از ارتحال پیامبر (ص) ادعا کرد که پیامبر ص فرمودند ما پیامبران ارثی از خود باقی نمیگذاریم و منظورش محروم کردن اهل بیت (ع) از اموال پیامبر (ص) بود وقتی پرسیدند که کی این سخن را از پیامبر (ص) شنیدی گفت تنها بودیم و کسی بر این سخن مطلع نشد نمیدانم که این چه علمی بود که گنجینه های علم پیامبر (ص) از آن خبر نداشتند!!! ولی دیگران ادعای علم میکردند وقایع صدر اسلام دارد مو به مو در انقلاب ما تکرار میشوند .
البته از نظر ایشان حضرت امام اشتباه کردند که به نصایح گهربار این عقل کل و استوانه و مخروط و منشور انقلاب گوش نکردند!
به این حرف هاشمی هم توجه کنید :

"اکنون مردم باید قدر این دستاورد خود را بدانند زیرا آنها کار بزرگی کردند. نظام هم به خوبی با این رای مردم همراهی کرد. رهبری هم گفتند رای حق‌الناس است و همین نشان داد به مسئولان که اگر بخواهند دخالتی بکنند حقی گردنشان می‌افتد. همین حرف یعنی در دوره‌های آینده هم امیدواریم انتخابات سالم برگزار شود. "

باز هم به انتخابات گذشته طعنه زده و تازه برای آینده هم زمینه سازی می کند که "امیدواریم انتخابات سالم برگزار شود"....
احمد
افرادی که بیش از حد و اندازه واقعی خودشان بزرگ شوند احتمالا دچار خود شیفتگی هم می شوند و به این ترتیب برای خود و دیگران ایجاد زحمت هم می کنند
United States
از عزیزی که این مطلب رو نوشته ممنونم. به موقع بود
United States
معلوم نيست هاشمي روي خانواده اثر گذاشت اونا عوض شدن يا خانواده روي هاشمي اثر گذاشتند و او عوض شد! شايد ما، او و خانواده شان را نمي شناختيم و بي خودي حساب روي ايشان در ابتداي انقلاب باز كرده بوديم به هر حال بريم خدا رو شكر كنيم او را رهبر نگذاشتند
اوهم ازهمین ناراحته داره دست وپامی زنه وبه هردری می زنه !!!
مملكت صاحاب داره مرد حسابي مگه الكيه..
ایرانی
زنده باد هاشمی
Netherlands
هر کس که نظم را بهم بزند، نمی تواند درست باشد و عملش غیر قابل قبول است
نترس توبگی یانگی خودش بااینکه دستاش می ارزه وداره ...داره سعی می کنه تازنده است !!! به هدفش ننن برسه !!!
ودرود بر خودشما
سید
هاشمی در قلب همه مردم ایران و جهان است بجز تعدادی افراطی و بدخواه
قلب کجاست؟!!!
هاشمی در انتخابت مجلس زمان اصلاحات در قلب مردم جای داشت اما سیم شد
هاشمی در انتخابت سال84 در قلب مردم جای داشت ولی شکست خورد
رو که نیست سنگ ...
اولا رای به روحانی رای به هاشمی نیست
دوما تمام آرای روانی 30 درصد از واجدین شرایط رای بودند واجدین رای 51 میلیون رای روحانی 18 میلیون پس 70 درصد یا قلب ندارند یا هاشمی در قلبشان نیست
هاشمی مال شمامانخواستیمش ببریدش هرکجاجزایران اسلامی
مشکل ما ان است که خودمون را همه می دانیم
سید نیستم ولی به شدت به سادات علاقه مندم
با عرض پوزش از سادات واقعی؛
شاید این گزاره اینگونه درست تر باشد
هاشمی در قلب تعدادی افراطی و بدخواه است بجز همه مردم ایران و جهان

پ ن : با عنایت به اینکه احتمالا افراطی ها و بدخواهان جزء نامردمان میباشند.
ولایی
دوست عزیزمن، بهت برنخورها ولی اتفاقا دقیق برعکس فرمودی. واقع مطلب اینکه دیگه پیش مردم هیچ جایگاهی نداره وفقط تو دل بعضی چاپلوس ها جا گرفته
کیوان
هاشمی معیار شناخت حق است. به این معنی که هرکسی طرفدار هاشمی است قطعا" باطل است و یک ریگی در کفش دارد.
...در قلب مردم ایران و جهان است....
راست گفتی، حیف است بقیه مردم جهان را از چنین نعمتی محروم کنیم. انصاف این است که به خارج صادرش کنیم تا بقیه هم از این موهبت متنفع شوند.
برخی بدون توبه از فتنه اولی در فکر فتنه دومی هستند!
Iran, Islamic Republic of
آقای نگارنده من شخصا"منتقد آقای هاشمی دهه هفتاد هستم اما شما چه بپذیرید وچه نپذیرید نامزد شدن هاشمی در دوره یازدهم ،انگیزه شرکت مردم در انتخابات شد و رد صلاحیت نمودن او موجب لج بازی عمومی مردم و نهایت اقبال عمومی به فرد مورد حمایت هاشمی شد بنابراین باید به فکر رفع نواقص رفتاری و برنامه ای خودتان باشید در غیر این صورت مصداق مثل معروف « برشاخ نشسته بن می بری» خواهید بود
یعنی کم شدن 13 درصد مشارکت مردم از سال 88 تا سال 92 برای خاطر این موج مردم بود
بهتر است سر خود را از لای برف بیرون بکشید مردم را ببینید
این کم شدن شاخص انتخابات همان موج مردمی است که هاشمی در سخنانش آن را به قیامت تشبیه کرد و گفت به جهت رد صلاحیت من صور اسرافیل برپا شد . جل الخالق
شما از کجا اینقدر مطمئنی جناب که ملت به خاطر نامزد شدن هاشمی اومدن
محمود
با نظرت موافقم امید است برادران اصول گرا از افراط دست بر دارن نه رفته رفته از چشم مردم خواهند افتاد
شما كيهاني ها ، جهاني ها و رجا "ئي" ها از چي هاشمي ميترسيد كه اينقدر خود را به اب و اتش ميزنيد !!؟؟ جواب درست داريد با حفظ ارامش طبق دستور مقام معظم رهبري بدهيد ، متاسفانه شماها گفتمان اصولگرايي را مجبور به شكست كرديد و هنوز هم در بوق كر كننده خود ميدميد !!! قديميها ميگفتند اگر كسي را ديديد كه داد و قال زياد ميكند ، تنها ميخواهد درخواست سهم بيشتري بكند ، لذا انرا در لفافه صداي بلند حنجره اش پنهان ميكند ، شما ها كه نعوذ و بالله از ان دسته كه نيستيد ، انشالله ...؟؟!!
دوست عزیز ظاهرا طرفدار هاشمی هستی سال ۸۸که این همه فتنه به پا شد قبول داری که اون همه داد وقال برای سهم بیشتر بود دیگه؟؟؟؟؟
از اینکه بعضی از شما افراطیون هنوز معتدل نشدید متعجبم.اگه چوب لای چرخ روحانی نکنید انشاالله بهترین دولته.این 8سال بس نبود.
Iran, Islamic Republic of
بله انشاءالله که بهنرین دولت باشه ولی جوجه رو آخر پاییز میشمارن!
اصغر
ای عوام چقدر ساده ای این بابا تازه جون گرفته
United States
دشمن شناسي فقط كار مردان خداست وبس
شجاعت و نترسيدن از دشمن فقط كار مردان خداهست وبس
وقتي حضرت امام مي گويد آمريكا شيطان بزرگ است يك عبارت احساسي نيست يك حقيقت بزرگ را ايشان فاش كرد كه شيطان دشمن ديرينه هرآنچه را دارد در آمريكا متجلي كرده و به جنگ خدا آمده و دشمني ما با آمريكادشمني با شيطان بزرگ است و اين را مرداني كه دل به دنيا بسته اند نخواهند فهميد آيا مردي كه اصرار دارد كه خط خود را از امام جدا كند ، آمريكا رو قدرت اول براند و اسراييل اشغالگرا را يك كشور مي داند آيا مي شود او را يار امام ناميد نام هاشمي نامي ناآشنا لبيك يا خامنه اي
لعنت بر ....دزد و دجال به خاطر قدرت طلبی دست به هر کاری میزنه ....
به مردم توصیه می کنم کتاب راز قطعنامه از دفاتر کیهان و همچنین قطره دریا را از اینترنت دانلود کنید و مطالعه کنید
محمد رضا داودوند
انشا الله هرکسی به ملت ایران خیانت کند خدا رسوایش کند
احمد
شما کی هستید که به آیت الله هاشمی توهین می کنید . شما تواین حدا نیستید
Iran, Islamic Republic of
ببخشید آقای هاشمی در این حد هستن که با آرمان های امام مخالفت کنن؟!
من شخصاً به همراه خانواده بیشتر منتظر عذرخواهی شما و همفکرانتان هستیم تا هاشمی
هاشمی ....شو
... گاهی از روی کهولت سن حرف هایی میزند که توجه به آنها وقت تلف کردن است. فکر میکنم در آخرین سالهای عمر.......خود ........گرفته اند
علی
چه بدعتها که اقای هاشمی توانقلاب اما م نذاشتن حیف که جهان همه حرفا رومنعکس نمیکنه والا میگفتم بدعتهایی که دوران اقای هاشمی توانقلاب گذاشته شد مثل غفلتها وبدعتهای جناب ابن ...
United States
حرف بدی نزده که شلوغش میکنین بابا
اصفهانی
امام راحل :
بدخواهان بدانند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است .
راستی بدخواهان جه کسانی هستند ؟
هاشمی باید از جه جیزی عذرخواهی کند ؟
از کدام مردم سخن میگوئید ؟
نصیحت امام و شعار اصیل انقلاب این است :
خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد
Sweden
جناب منظور امام هاشمی بعنوان شخص نبوده بلکه بعنوان حامی تفکر انقلاب اسلامی حامی ولایت و خامی مستضفین بوده.بنابراین زیاد سخت نیست که فهمید امام با اشخاص کاری نداشتند بلکه با اعمال و اهداف انها نظر میدادند و امروز هاشمی ان هاشمی دیروز نیست.
مهدی
این حرف کدوم هاشمی فائزه یا اکبر؟
مرگ بر خوارج
علی
حلقوم جدید اسرائیل در ایران!
یاد هاشمی 60 بخیر. پیر شده محافظه کار شده و سازشکار
شاید از اول بود
منظورتان از پیری چیست ؟ همه قوایش ما شاء الله خوب کار میکند فقط مقداری دچار آلزایمر از نوع سیاسیش هستند .
روستایی
در روستا ما یک نفر در جوانی که خیلی آدم فهیم دانا وبا فرهنگ بود زندگی میکرد وتمام مردم به آن احترام می گذاشتند. اما وقتی که سنش بالا رفت اروی تکبرکارهای انجام میداد که باعث حیرت دیگران میگردید.
کمال
خدا او را به راه راست هدایت کند
کرمانی
بعضی ها سر صدفه نظام از راه حلال وحرام صاحب ثروت نجومی شده اند. مال حرام تاثیر خودرا بر روی افراد می گذارد. این قبیل اشخاص از آنجا که از دست دادن ثروت خود میترسند. همیشه دم از سازش با دشمنان میزنند. تا امنیت حاصل شود تا چند صباحی از لذت دنیا بهره مند شوند. ولی در آخرت از زیان کارانند
یلب
جناب آقای هاشمی رای روحانی را مصادر نکن مردم ما همان مردم 84 و88هستند.تحلیل مردم در کوچه وخیابان و قهوه خانه از شما وبچه هایت سخن می گویند.لطفا در بین مردم کمی قدم بزن نه به صورت سازمان داده شده در منزلت صحبت کن؟
Turkey
هاشمی تمام
خدانگهدار
دوران نت هر چه بود خلاص
هادی
مردم به اعتبار خاتمی و هاشمی به روحانی رای دادند، الان هم دولت روحانی به هاشمی تکیه کرده،
Iran, Islamic Republic of
اعتبار؟!ایشون همونی هستن که توی سال 84 شکست خوردنا!!!!
کیوان
من دارم دیوانه می شم. چرا یکی جلوی این ....نمی ایسته؟ چرااااااا.................؟
گرفتار
هاشمی با این سخنان کودکانه شما تخریب نمی شود
مسئله اینه که خودش خودش راتخریب کرد خداونددرقرآن می فرماید اگرنیکی کنید به خودکرده اید واگربدی ببینید هم نتیجه اعمال خودتان است ... قدری تفکرکن بعدحرف بزن ... چرابعضی افراد بین اکثرمردم ازاعتباربالائی برخوردارند ومورداحترام ،چون ذاتاخیرخواه مردم هستندوخداهم مهر اورادردل مردم می اندازد وبرعکس .... تظاهربه مقبولیت وپذیرش زورکی بالاخره جائی نابود می شود .
حسن
تحریم کشورمان فقط بی بصیرتی هاشمی وخاتمی بود وبس
آقای هاشمی در این زمینه می‎گوید: «در مورد حزب الله که شیعه و بخش عمده ملت لبنان است و در تاریخ همیشه مظلوم بوده هم برای فلسطین و هم برای لبنان. اینها قابل دفاع بوده هست. به شرط اینکه ما از اینها برای مزاحمت دیگران استفاده نکنیم و اینها هم کار خودشان را بکنند. وقتی که نظام نخواهد در دنیا ماجراجویی بکند، این‌گونه مسائل قابل تحمل است.»
1-منظور هاشمی اینه که حزب الله در سوریه و هر جای دیگری غیر از لبنان که اسرائیل حضور پیذا کرد دخالت نکند و مورد حمایت ایران هم واقع نشود.
2-این حرفها چهره واقعی یک لیبرال عدول کرده از مواضع انقلابی امام را نشان می دهد.
3- این حرفها به وضوح به این معنا است که ایران دارد در دنیا ماجراجویی می کند و این به معنای زیر سوال بردن رهبری است و هم خوراکی تبلیغاتی برای دشمنان خواهد بود.
United States
من هم به عنوان یک ایرانی بسیار شادمان شدم که هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری شدند ولااقل بیش از 200نفر از اطرافیانم را هم میشناسم که خوشحال شدند و طرفدار هاشمی هستیم .بسوزد کسی که نمیتواند ببیند
United Kingdom
اگه هاشمی خیلی راست میگه که محبوبیت داره بیاد نمازجمعه تو بین مردم
دقيقا درست گفت والبته بايد منتظر حرف هاي رك تر از اين هم باشيم
اين يك واقعيت تلخ كه ما سألها منافع ملت رو فدائ اونا كرديم و البته ثابت شده كه اونا هر جا منفعتشون بوده يك حال أساس هم به ما دادند
محمود
هاشمی اززمان جنگ تا کنون به بیراهه میرود.
reza
متاسفم
بعضیها فکر میکنند که حتما باید حرف بزنند
Iran, Islamic Republic of
درود بر هاشمی
هدایت
Sweden
آقای هاشمی عزیز دلسوزانه خدمت شما عرض میکنم که اگه روحانی و دولتش رو دوست دارید فقط سکوت مطلق کنید. هم خودتان هم خانواده تان تا بهانه دست راستیها ندهید. سخن شما جز حاشیه برای دولت تدبیر چیزی ندارد.
ما هاشمی را اتفاقا به خاطر همین شجاعتهاش دسیت داریم او محبوب ملت وخار چشم افراطیها وکاسبین فتنه است.
Iran, Islamic Republic of
به هر حال در این دنیا هر کسی امامی دارد... که البته در آخرت هم همراه او خواهد بود.
حال امام هر کدام از ما چقدر مورد رضای خداوند است بماند!
هاشمي إنسان عاقليست و هر انچه را پيش بيني كرده عينا بر مردم اتفاق افتاده اما كو گوش شنوا هر چند ...
بله درسته ،مثلادرسال88بانامه بدون سلام واحترام وبابی ادبی خاصی به رهبری معظم پیش بینی فتنه راکرد چون خودش از مسببان آن بود ...
مهدی
عزیران رفسنجانی سالهاست سوخته و هر کاری بکنه نمیتونه خودشو بازیافت کنه. احمدی نژاد سال 88 رفسنجانی را سوزاند. کافیست به 4 سال قبل برگردید و لطف آقا رو در نماز جمعه نسبت به راس فتنه ببینید. وگرنه بایست نابود میشد.
Switzerland
مقایسه عکس العمل همسر سارکوزی (شکست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه) با عکس العمل همسر رفسنجانی ویا همسر موسوی ویا همسرکروبی

نکته اول : همسر ساکوزی یک مدل در جراید اروپا است و همسران این بزرگواران ادعای زن مسلمان را دارند.

نکته دوم : همسر سارکوزی و سارکوزی بعد از شکست با درصد کم اختلاف ، اعلام کردند برای منافع ملی ونشان دادن چهره متمدن فرانسه، به منتخب مردم تبریک گفته واعلام همکاری میکنیم. ولی این سه خانم محترم وشوهران آنها اعلام کردند تقلب شده وبریزید درخیابانها واعتراض کنید!

نکته سوم : خسارت معنوی ومادی هنگفت به ملت وکشور ونظام اسلامی بر اثر تحریک جمعی از مردم جبران ناپذیر است.

نتیجه اخلاقی : واقعا در این مورد کدام قانونگراتر و انسانتر ومتمدنتر و نتیجتا بهترند؟؟
Iran, Islamic Republic of
احسنت برهاشمی یار دیرینه امام و رهبری
دیگه نیست متاسفانه علناپاروی اصول امام گذاشته واعلام کرده اصول امام راقبول نداره ...دیگه چطور می خواهید این ورشکسته انقلاب رانگه دارید ؟؟؟
Netherlands
موضع رفسنجانی در مورد اسراییل درست است و ج. اسلامی بدون منطق و در راستای تقابل با منافع مردم ایران در مسئله عرب ها و اسراییلی ها دخالت بی جا می کند. مشکل آنها ربطی به مردم ایران ندارد و مردم ما هیچ منفعتی در آن ندارند. اما موضع او در مقابل آمریکا و سیاست مماشات با آمریکا که دشمن اصلی ملت ایران بوده و هست قابل دفاع نیست و ناشی از سازشکاری او می باشد.
Bulgaria
بنی ادم اعضای یکدیگرند
که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی
نشاید که نامت نهند آدمی
United States
لیاقت امثال شما زندگی زیر ذلت آمریکاست. باید برید تو عراق و افغانستان زندگی کنید.
ولی بدونید خدا به برکت شهدا عزتی داده به کشور که تا آخرین نفس حفظش خواهیم کرد. تا اسرائیل را نابود نکنیم و آمریکا را به ذلت نکشانیم از پا نمی نخواهیم نشست ان شاء الله
محمد رهنما
امام (ره) در یکی از سخنرانیها به طعنه فرمودند به تازگی اقای کارتر هم اسلام شناس شده اند (شاید عین عبارت نباشد)
احتمالا اقای هاشمی متوجه نشده که سخن امام طعنه بوده و درسهای این اسلام شناس را خوانده که عقاید و مواضعش به اسلام امریکایی شبیه شده.  
سعید
Iran, Islamic Republic of
شما رسانه از جایگاه خودتون صحبت کنید و اسم مردم رو الکی نیارین ... شما از قدرت هاشمی رفسنجانی در جمهوری اسلامی دارین میسوزین .. کسی که همیشه یار و همراه اقای خامنه ای بوده ...
برین یه فکری به حال خودتون بکنین
پاتونو از تو کفش مردم در آرین ..
حضرت امام پس ازاینکه وصیت نامه خودشان را حدودا درسال 63 تنظیم فرمودند جهت نگهدا ری از آن به آستان قدس امانت دادند ولی به ناگاه در سال 67 اقدام به اضافه کردن 4 بند به ان اقدام فرمودند بند 4 آن عینا از وصیتنامه حضرت امام کپی شده ودر ذیل آمده است بنظر شما این شخص چه کسی میتواند باشد

من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه‌ی سالوس و اسلام‌نمایی بعضی افراد، ذكری از آنان كرده و تمجیدی نموده‌ام كه بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود كه خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء‌استفاده شود؛ و میزان در هر كس حال فعلی او است.
روح‌الله الموسوی الخمینی
در فتنه، تهمت تقلب به نظام توسط اينها، دين و ايمان خيلي از جوان ها را به باد داد.. از جمله برادر من..


تا نيايند پاي آقا را ببوسند و بگويند غلط كرديم نمي بخشمشان...
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
دیدی گفتم نمی توان به این فرد و باندش اعتماد کرد شما حالا هی با اصرار ایشان را آیت الله خطاب کنید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
مشایی هم همین حرفا رو میزد،اگه الان این حرفا رو زده بود باهاش چه کاری می کردند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایشون در شیپورش برای احیای مردگان سیاسی دمیده
کلیپ زیبای حق به جانب

پیرامون صحبت های اخیر هاشمی


http://www.mostazafin.tv/latest-video/video/563_hagh-be-janeb
فقط یک سئوال از هاشمی دارم : اینکه اول انقلاب حزب الله لبنان وجود داشت آمریکا و ایادیش با ما رفتار خصمانه داشت ؟ و جنگ رو به ما تحمیل کرد ، فرض محال بر این که رفتار ما خصمانه بود بلاهایی که زمان طاغوت سر کشور ما آوردند چه بود ؟ حکومت شاه که مال خود آنها بود ، آقای هاشمی از شما بعید که سرتان را زیر برف کنین ، اگه اینطور باشه مواظب خودتون باشد خودتونو از دست ندید ، البته از ایشان بر میاد!!! منتظری هم...
س
جنبش هاشمیسیم دست از سر ما بر نمی داره مگه این که ما خودمون رو عوض کنیم
یادآوری :
روز انتخابات سال 88 همسر اقای هاشمی گفت اگر موسوی اعلام نشد بریزید تو خیابونا
تو تظاهرات ها دختر اقای هاشمی نقش موثر داشت سخنرانی هم میکرد
پسر اقای هاشمی که لندن و پیاده کردن نقشه ها و ...
سوال :
اگر این کارها ضد نظام ضد مردم و غیرقانونی بوده چرا اقای هاشمی اعلام برائت نکردن ؟!
نتیجه:
پنجاه و هفت دهم درصد مردم بین هشت نفر موجود جناب روحانی را پسندیدند پس مردم به اقای هاشمی رای ندادند بلکه با این رای اعتراض خود را به اصولگراها نشان دادند که بجای وحدت بخاطر قدرت برادری را کنار گذاشتند و بصورت هم چنگ انداختند
شاید امروز دوستان انقلاب راحت تر به عدم صلاحیت هاشمی از سوی شورای نگهبان ایمان بیاورند . عمر دراز بعضی همزمان با عدم کار اخلاقی برروی خود چه اسیبهایی که نمیزند . اگرچه امکان پیروزی هاشمی همچون سنوات گذشته بسیار کم بود ولی خدای ناکرده در صورت پیروزی این شخص که هچکس را جز خودش قبول ندارد مصیبتهای بیشتری را به نظام تحمیل میکرد .
هاشمی در فتنه 88 بخاطر طرفداری از فتنه گران و سران فتنه از دید ملت ایران مردود شده است. منتظری هم در زمان شاه به زندان رفت و شکنجه ها دید ولی امام (ره) خیلی راحت او را کنار گذاشت مطمئن اگر امام (ره) بود با هاشمی همین حرکت را انجام می داد امام (ره) از کسی جز خدا هراسی نداشت. برای ایشان حال کنونی افراد مهم بود.
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
هاشمی نماد روحانیت مدرن، به روز و ... است!
Iran, Islamic Republic of
اینو خیلی خوب اومدی:
شاید رای مردم به شعارهای دکتر حسن روحانی، آقای هاشمی را دچار توهمی از جنس توهم میرحسین موسوی کرده است. اینکه اگر او در صحنه انتخابات می ماند با رای بالا پیروز می شد. بنابراین رای ملت در واقع رای به افکار و عقاید اوست؛ حتی اگر خلاف دیدگاه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب باشد.
از سار کاشان
ضد انقلاب و دشمنان اسقلال و آزادی کشور از حمله به هاشمی لذت می برند درست مثل نادانهای انقلابی خودمان
اگه دقت کنی نور خدا را در سیمای پر نور ایشان خواهی دید
نورصورت به خاطر توفبق اجباریه که نسیب ایشون شده میگیری که
Iran, Islamic Republic of
گویا منظور هاشمی این بود که او ملت را از خواب غفلت بیدار کرده است. زیرا او در دیدار جمعی از استان کهگیلویه گفت: کار اصلی را مردم کردند و با رای و حضور خود نشان دادند که به چه جریان و خط فکری تمایل دارند و از چه منزجرند.

البته جناب هاشمی توجه نداشت که این سخن او به معنی اعلام انزجار مردم از شخص آقای هاشمی در سال ۸۴ و دوستان او در سال ۸۸ هم هست!

ملت مسلمان ایران اسلامی هم در راستای این فرمایشات، هنوز قیام فتنه گران علیه رای مردم و قانون و جسارت علیه مقدسات به ویژه عاشورای ۸۸ و نقش آفرینی آقازادگان مجرم را از یاد نبرده اند و هنوز به امثال آقای هاشمی فرصت عذرخواهی داده اند.
احمد 1300
Iran, Islamic Republic of
اگر ملت از کارشون در 84 پشیمون نبودند نمیومدند به نماینده هاشمی رای بدند
اقای هاشمی شعارها یمردم را در روز 9 دی باید بخاطر بیاورد . عکس های او و...

اگرحضرت آقا توهین به او را ممنوع نکرده بود معلوم نبود در آن سالها و الان چه وضعیتی داشت.

رای خبرگان ملت او را از مقام ریاست مجلس خبران برکنار نمود.

خیلی ها ریاست او برمجمع مصلحت را دیگر ممکن نمی دانستند ولی اقا بزرگواری فرمودند
رحمان
چرا این قدر میسوزید.
نماد اعتدال هاشمیه
چرا جرات مناظره مستقیم رو ندارید وپشتش حرف میزنید
خجالت داره به خدا
حقخوا
پدر بزرگ مگه شما نبودید که داشتید خون میکردیدد بابا فکر میکنید مردم از پشت کوه اومدن تازه دکتر احمدی نژاد پشت کوهها را هم اباد کرد حنا دیگه رنگی نداره بزارید حرمتها حفظ شود مرگ بر امریکا اسرائیل باید از بین برود
ايشان طلبکار ملت و نظام اسلامی نشود ما انتظار عذر خواهی از ایشان نداریم . چاکرتم آقای هاشمی .سنه گوربان هاشمی .
کدام مردم؟