سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱۵
۳
کارنامه قلعه نویی و درخشان در دربی

دربی ترسوها همچنان مساوی می شود !؟

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 392566
رویارویی دو تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس که مهمترین دربی فوتبال ایران را تشکیل می‌دهد به یکی از کسل کننده ترین دربی ها نیز تبدیل شده است.
دربی ترسوها همچنان مساوی می شود !؟
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : فردا یکشنبه دوم آذر، هفتادونهمین دربی حساس استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته پانزدهم چهاردهمین دوره لیگ برتر برگزار می شود؛

رویارویی دو تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس که مهمترین دربی فوتبال ایران را تشکیل می‌دهد به یکی از کسل کننده ترین دربی ها نیز تبدیل شده است.

خیلی ها مربیان ، مدیران و بازیکنان دو تیم را مقصر اصلی تساوی دربی قلمداد می کنند . البته از این که دست اندرکاران دو تیم در این بازی مثلا حیثیتی! (که البته در فوتبال حرفه ای دیگر جایگاهی ندارد ) جانب احتیاط را می گیرند ، شکی نیست اما به گمان کارشناسان کارکشته فوتبال یکی از اصلی ترین عامل تساوی های دربی و بازیهای کسل کننده نقش داور بازی ست . توجه داشته باشید از زمانی که از ورود داوران برجسته خارجی برای قضاوت دربی جلوگیری شد ، سریال تساویهای دو تیم آغاز شد و این مسیر کماکان ادامه دارد….

البته دست اندرکاران کمیته داوران و مسئولان فوتبال هیچگاه به داوران عنوان نمی کنند که بازی را مساوی تمام کنید اما با صراحت می گویند که بازی را مدیریت کنید!؟نکته مهم همینجاست ، قاضی ایرانی مسابقه کوچکترین صحنه مشکوک به خطای دیدار سوت میزند و به محض این که بازی در حال سرعت گرفتن است ، یک سوت ناهنجار! بازی را از سرعت می اندازد ؟ و کیفیت بازی با توجه به حساسیتی که دارد به حداقل می رسد .

در ضمن مربیان دو تیم در وهله اول برای نباختن تیم را به زمین می فرستند و ناخواسته بازی فیزیکی جایگزین بازی تاکتیکی و زیبا می شود

جالب این که مربیان فعلی دو تیم سرخابی قلعه نویی و درخشان مربیان بدون شکست در دربی تهران هستند!؟

امیر قلعه نویی با ۱۲ حضور در دربی به عنوان سرمربی صاحب ۳ برد و ۹ تساوی شده است که تاکنون هیچگاه متحمل شکست نشده است.

حمید درخشان سرمربی جدید سرخپوشان سابقه خوبی با تیمهای مختلف در مصاف با استقلال دارد و مقابل این تیم هرگز شکست نخورده است.دخشان با هدایت پرسپولیس 3بار به مصاف آبی پوشان رفت که یک پیروزی و دو تساوی در کارنامهوی ثبت شده است.

حمید درخشان در ۸ بازی قبلی به عنوان مربی مقابل استقلال قرار گرفته و در جریان بازی شکست نخورده و ۳ بار نیز به پیروزی دست یافته است.

در حالی که علاقمندان فوتبال ایران باز هم بیم تکرار یک دربی بدون گل دیگر را دارند، کسب نتایج پرگل در ۴ بازی اول این هفته امیدوارمان می‌ کند که دربی هم روی همین مدار پیش برود.

در ۴ بازی این هفته میانگین ۳.۵ گل در هر مسابقه رقم خورده است که تقریبا در لیگ ایران بی نظیر است. البته به شرطی که ۴ بازی باقیمانده این روند مثبت را خراب نکنند و البته مسوولیت بزرگ برعهده دربی ۷۹ است که امیدواریم زیبا و پرهیجان باشد. چیزی که در ۴ مسابقه قبلی از ما دریغ شده است.

به هر حال امیدواریم این بازی به رغم همه پیش بینی ها زیبا از آب در آید و اگر هم مساوی می شود همراه باگل باشد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
عکس خوبی انتخاب کردید شما رو به خدا بازی زیبا ارائه کنید ببازید هم ایراد نداره
مولایی
بازی خوب بهتر از مساوی کسل کننده هست
خدا کنه اگه مساوی هم بشه پرگل باشه