جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

رونق فعلا به بازار مسکن برنمی‌گردد

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 372063
با توجه به تورم موجود در جامعه، مردم قدرت خرید خانه ندارند به همین ترتیب نباید توقع داشت رونق به بازار مسکن بازگردد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، جمشید برزگر - رییس کانون انبوه‌سازان - با اشاره به رکود موجود در بازار مسکن و کاهش معاملات این بخش در ماه رمضان، اظهار کرد: فقط در صورت اختصاص تسهیلات برای رشد و خرید می‌توان متصور بود که رونق به بازار مسکن بازگردد.

وی با بیان این‌که مردم نمی‌توانند حسابی روی تسهیلات فعلی مسکن باز کنند، تصریح کرد:‌ تا زمانی که سازندگان تسهیلات را که دریافت کرده‌اند پرداخت‌هایشان تکمیل نشود امکان ارائه تسهیلات جدید به وجود نخواهد آمد و رونق هم به این بخش بازنخواهد گشت.

برزگر خاطر نشان کرد: با مشاهده کشورهای در حال پیشرفت می‌توان دریافت که تنها راه حل در زمان رکود تورمی به ویژه در صنعت ساختمان و بازار مسکن که از آن به عنوان موتور محرکه بخش عمده جامعه یاد می‌شود، فقط با تولیدات صنفی و پرداخت تسهیلات است که رونق باز می گردد.

رییس کانون انبوه‌سازان با بیان این‌که در کشور ما جلوی تولیدات صنفی و پرداخت تسهیلات تا حدودی گرفته شده است،‌ ابراز امیدواری کرد دولت و انبوه سازان که جزو دست اندرکاران بخش اقتصادی کشور هستند بتوانند کمک کنند بازار مسکن از رکود به وجود آمده خارج شود.

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان با شروع تابستان معمولا حجم معاملات افزایش می‌یابد اما در حال حاضر به دلایل مختلف از جمله پایین بودن قدرت خرید مردم و نبود تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار و مصادف شدن ماه رمضان با اولین ماه از فصل جابجایی، میزان حجم معاملات در بازار مسکن کاهش داشته است.

اما پیش بینی ها حاکی از آن است که بعد از پایان ماه رمضان بازار از رکود به وجود آمده تا حدی خارج شود و به سمت رونق حرکت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
معلوم است بر نمي گردد تا قيمتهاي حبابي را از روي مسكن بر نداريد مردم مجبور نيستد بايت يك00 1 متر اپارتمان ان هم با بدترين كيفت ساخته شد ميليادرها تومان به شما سود بدهند مردم ديگه اين قدر هالو ووووووو وووحساب نكنيداگر يك سال با مردم چنين كرديد انهااي هم پول بد اورده داشتند اخانه هاي شما را خريديد ديگه از اين خبرها نيست باور كنيد ته جيبشان خالي شده شما باور نداريد