جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۳
۲۰
تکرار داستان‌سرایی‌های «گنجی» در یک روزنامه اصلاح‌طلب

موضوع قصه بعدی «اعتماد»؛ دستیابی اصولگرایان به قدرت «طی الارض»!

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 392764
نویسنده که البته تا رمان نویس شدن ژورنالیستی هم فاصله زیادی دارد، به علت گیجی ناشی از سیلی‌های پی در پی به "حلقه فتنه" در دولت مورد حمایت‌اش، تنها در میان کلمات تلو تلو خورده است.
سرویس سیاست جهان‌نیوز - ابوذر علوی تبار: آنان که گزارش روزنامه اصلاح طلب «اعتماد» با عنوان «حلقه نه» را خوانده اند پس از خستگی مفرط از تکراری بودن کلمات و جملات، دستگیرشان شده است که با چیزی جز سناریونویسی آن هم از نوع سردرگم آن مواجه نبوده اند.

نویسنده که البته تا رمان‌نویس‌شدن ژورنالیستی هم فاصله زیادی دارد، به علت گیجی ناشی از سیلی‌های پی در پی به "حلقه فتنه" در دولت مورد حمایت‌اش، تنها در میان کلمات تلو تلو خورده و بدون اینکه حتی یک کلمه از محتوای ماجرای ساختگی‌اش به خواننده خبررسانی کند و اطلاعات به اصطلاح دست اولی ارایه کند، دائما عنوان جعلی‌اش را تکرار کرده تا در ذهن مخاطب ریشه کند؛ غافل از آنکه هر خواننده‌ای متوجه فقر خبری نوشته و حرکت کورکورانه نویسنده در تاریکی مطلق می‌شود و این برای حامیان دولتی که رئیس‌اش مدعی تخصص امنیتی است خیلی زشت است.

در اثبات دروغگو و خیال پرداز بودن نویسنده، همین بس که ساختمان تشکیلاتی «هشت بهشت»، دفتر مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است. دبیرکل این جمعیت دکتر علیرضا زاکانی به عنوان یکی از افراد اصلی ضد فتنه خصوصا از استیضاح فرجی دانا تا رأی عدم اعتماد به آشتیانی، شنبه شب ـ یعنی دقیقا زمانی که نویسنده اعتماد مدعی برگزاری جلسه نمایندگان علیه فرهادی در این ساختمان شده است ـ میهمان مناظره زنده تلویزیونی درباره تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد بوده و اساسا نمی توانسته حلقه مورد ادعای خبرنگار اعتماد را میزبانی کند، مگر آنکه داستان بعدی "روزنامه عدم اعتماد" درباره قدرت طی الارضی اصولگرایان باشد!

تحلیل کارشناسان علوم ارتباطات از این نوع ادبیات نگارشی که در قالب گزارش ـ و نه خبر ـ به مخاطب ارائه می شود، آن است که نویسنده برای القای سناریوی دلخواه خود به افکار عمومی، تلاش می کند با بهره گیری از کشش داستانی و تعبیرها و توصیفات خواندنی، اطلاعاتی نامرتبط و کذب را به هم پیوند دهد.

اینگونه داستان‌سرایی‌ها یادآور دورانی است که «اکبر گنجی» قصه های سیاسی ـ پلیسی خود را با آب و تاب می نوشت و روزنامه هایی نظیر «صبح امروز» به مدیرمسؤولی سعید حجاریان، که میدان‌دار عملیات روانی در دوره اصلاحات و بحران‌سازی‌های هر روزه بودند آن را تیتر اصلی صفحه اول خود قرار می دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مردم ایران هرگز اعتمادی به روزنامه اعتماد ندارند
محمودیان
من نمی دونم چرا این اصلاح طلبها از گذشته تلخ خودشون در دوران اصلاحات در خصوص شارلاتانیسم مطبوعاتی درس نمی گیرند؟ دیدید که جواب نداد.
مجید مجد
United States
جای آن است که خون موج زند در دل لعل
زین تغابن که خزف می شکند بازارش
ساسان
قربون استاد و مراد عزیزم مجیدمجد برم
تو چه بدبختی هستی که مرادت این... هس
راستی الان اکبر گنجی کجاست؟
پس درود بر همه مخالفین گنجی
صفر علی
اکبر پونز مثل سایر اصلاح طلبان فراری در حال حاضر با خدمت دهی وجاسوسی به موساد و سیا و MI6 در خارج دارد امورات میگذراند گه گاهی هم ار طرف شیوخ مرتجع عرب به ویژه شاه سعودی یک بخور ونمیری بهش میرسه
Iran, Islamic Republic of
عالی بود:
«به علت گیجی ناشی از سیلی‌های پی در پی به "حلقه فتنه" در دولت مورد حمایت‌اش، تنها در میان کلمات تلو تلو خورده است.»

تازه مدیرمسوولش روزنامه اعتدال را هم داره در میاره...
امين
United States
براي حفظ اين نظام چه تهمت ها خورده ايم- فاشيست آنارشيست خودسر چماقدار تندرو شبه داعش كم سواد بچه سال و آخري اين تهمت - يدالله مع الجماعه - ما بسيجيان و مذهبي ها سيم خارداتونيم ميدان مين تونيم پدافند اس 300 تونيم- نمي زاريم شما و ارباباتون با كت وكراوات و پاپون دوباره ديكتاتوري در اين كشور برقرار كنيد-بسيجي جان به كف
کامبیز جون
من هم همراه .. اینا نوکر کدخدائیم تا از حسودی بمیرید شما بسیجی ها
وای ما مردیم کامبیز جون
علی
کامبیزجون کدخداتون هم که قالتون گذاشت!!!!بیچاره ها به ریسمان الهی چنگ بزنیدامیدتان به خود خداباشدنه به کدخدا
مریم
روزنامه ای که مجانی بندازندتو ی خونه آدم یا توی صندوق مراسلات منازل از این بهتر درنمیاد
میبینم از این دست این داستانها بد جوری دلخورید
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خیلی شاد کننده بود
حبیب
من شخصا موضوع افرادی مثل نادران رو رصد کردم درباره فرهادی.
واقعا موضعشون منفی نبود. من نمی دونم چرا برخی به راحتی حاضرند دروغ بنویسند و کسی هم باهاشون کاری نداره.
United States
منم برنامه نگاه یک رو دیدم دکتر زاکانی اونجا بود روزنامه اعتماد دروغ نگو
Iran, Islamic Republic of
از این قماش کدخدا دوست هیچی بعید نیست
farhad
معلومه که گزارش روزنامه اعتماد سوزش زیادی برای بعضیا ایجاد کرده.
United States
حالا زاكاني نبوده فدايي كه بوده
بعدش هم چه خبر گوردون ميشه يه مصاحبه ديگه با اون بكننيد. ببينيم چه خبره در عالم :)