چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۹
۲

شهادت ۳ فرمانده ارشدحماس/واکنش حماس

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 376267
گردانهای القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که ۳ تن از فرماندهانش در بمباران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
شهادت ۳ فرمانده ارشدحماس/واکنش حماس
به گزارش جهان، فارس به نقل از پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم» نوشت، گردانهای «القسام» شاخه نظامی حماس از شهادت سه نفر از فرماندهان بارزش در بمباران منطقه «حی السلطان» واقع در شرق رفح خبر داد.

این سه شهید «محمد ابوشماله»، «رائد العطار» و «محمد برهوم» هستند که هر سه از برجسته‌ترین فرماندهان حماس بودند.

رائد العطار ۴۷ ساله عضو شورای عالی نظامی گردانهای القاسم و فرمانده نظامی آن در رفح واقع در جنوب غزه بوده است و در لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار داشته است.

محمد ابوشماله ۴۰ ساله نیز از اعضای شورای عالی نظامی القسام بوده و از سال ۱۹۹۱ توسط اطلاعات رژیم صهیونیستی تحت تعقیب بوده است و تا کنون چندین بار از سوءقصد جان سالم به در برده بود.

رسانه‌های اسرائیلی پس از شهادت «احمد الجعبری» فرمانده گردانهای القسام در سال ۲۰۱۲ ، ابوشماله را به عنوان یکی از گزینه‌های بارز برای بر عده گرفتن فرماندهی القسام معرفی کردند.

«اویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش با همکاری «شاباک» سازمان اطلاعات این رژیم فرماندهان مزبور را که در یک منزل جمع شد بودند به شهادت رسانده است.

حماس: تل‌آویو بهای ترور فرماندهان القسام را خواهد پرداخت

به گزارش «فلسطین‌الیوم»، «سامی ابوزهری» سخنگوی حماس در واکنش به شهادت ۳ تن از فرماندهان بارز حماس به دست رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم بهای خون ۳ فرمانده را خواهد پرداخت و با این اقدامات نمی‌تواند مقاومت و اراده ملت فلسطین را در هم بشکند و مقاومت با اینگونه اقدامات ضعیف نخواهد شد.

اعلام حالت فوق‌العاده در فرودگاه «بن گوریون» پس از تهدیدات القسام

از سوی دیگر، خبرگزاری فلسطین «سما» گزارش داد، رژیم صهیونیستی صبح امروز پنجشنبه در فرودگاه «بن گوریون» واقع در شرق تل‌آویو حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

کانال ۲ رژیم صهیوینستی ضمن اعلام این خبر افزود که تهدیدات گردانهای «القسام» شاخه نظامی حماس باید جدی گرفته شود و احتمال پرتاب موشک به سوی فرودگاه وجود دارد.

«ابوعبیده» سخنگوی حماس چهارشنبه شب در نقطی تلویزیونی شرکت‌های خارجی را از پرواز به سمت فرودگاه بن‌گوریون از ساعت ۶ امروز بر حذر داشت.

وی همچنین به شهرک‌نشینان ساکن شهرهای فلسطین اشغالی توصیه کرد در میدانها و اماکن عمومی که احتمال برخورد موشکهای حماس به آنها وجود دارد تجمع نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هر فلسطینی یک فرمانده است انشاء ا... خداوند سربازان اسلام را پیروز خواهد کرد.
110
خدا با امام حسین(ع) محشورشان نماید.