سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

آيت‌الله مکارم شيرازي: توطئه شيطاني در راه است

شنبه ۷ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب: 103665
مهر: آيتالله مکارم شيرازى با صدور بيانيه‌اي ضمن محکومکردن ساخت کنيسه در جوار مسجدالاقصي، اين حرکت را مقدمهاي براي انتفاضه ديگر دانست.

در بيانيه آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي آمده است: باز هم يک توطئه شيطانى جديد از سوى رژيم غاصب اسرائيل براى يهودى‌سازى قدس شريف صورت گرفت و آن ساختن کنيسه بزرگى در فاصله بسيار نزديکى از ديوار غربى مسجدالاقصى در اراضى متعلق به مسلمين است.

افتتاح اين کنيسه که با تبليغات وسيعى همراه بود، همراه با اقدام به شهرک‏سازى گسترده جديد با وجود محکوميت آن از سوى مجامع جهانى بيانگر عمق اين فاجعه است، حتى تحليلگران سياسى معتقدند اينها مقدمه‏اى است براى ويرانکردن قدس شريف و بناى معبد سليمان به جاى آن و نابودکردن همه آثار اسلامى در بيت‏المقدس و ما همه اينها را شديداً محکوم مى‏کنيم.

اين توطئه جديد آتش خشم را در دل همه مسلمانان جهان برافروخته و آن را مقدمه‏اى براى انتفاضه ديگر و انفجار جديدى در سرزمين‏هاى اشغالى مى‏دانند. آيا سران بعضى از دول عربى که با رژيم غاصب نرد عشق مى‌بازند بازهم به راه خود ادامه مى‏دهند؟ آيا از آنها مى‏ترسند در حالى که حزب‌اللَّه شجاع لبنان و مردم غزه ثابت کردند ارتش اسرائيل ضعيف‏تر و آسيب‏پذيرتر از آن است که سبب خوف شود. آيا باز هم در برابر اين حادثه شوم سکوت خواهند کرد، يا به محکوميت لفظى قناعت کرده و لعن و نفرين ملت‏هاى اسلامى و آيندگان را براى خود مى‏خرند؟ يا در اقدامى شجاعانه طوفانى از خشم و فرياد را بر سر اسرائيل فرو مى‌ريزند.

اگر بعضى از دول عربى در برابر اين گونه کارها سکوت کنند به يقين ملت‏هاى مسلمان سکوت نخواهند کرد و با انسجام بيشتر در برابر آنها خواهند ايستاد و غيرت اسلامى خود را نشان خواهند داد.

ساخت کنيسه در جوار مسجدالاقصي با هدف محو آثار اسلامي در فلسطين است

آيتالله علوي گرگاني نيز چندي پيش با صدور بيانيه جداگانهاي ساخت کنيسه در جوار مسجدالاقصي را در راستاي محو آثار اسلامي از سوي رژيم صهيونيستي دانست.

در بيانيه آيت‌الله سيد محمد علوي گرگاني آمده است: دنياي استکبار به سرکردگي آمريکاي جنايتکار و به عامليت رژيم غاصب و نسل‌کش و وحشي صهيونيسم تصميم به محو آثار اسلامي در سرزمين مقدس فلسطين به ويژه قدس شريف کرده‌اند و در اين مسير از هيچ اقدامي کوتاهي نمي‌کنند و اين اواخر با ساخت کنيسه‌اي در جنب ديوار غربي مسجدالاقصي براي از بين بردن مسجدالاقصي شريف قبله‌گاه اول مسلمين و محو آثار اسلامي و صهيونيستي کردن اين منطقه اقدامات خطرناکي را شروع کرده‌اند.

اينجانب اين اعمال را محکوم کرده و تمام مسلمين در سراسر گيتي و همچنين دولت‌هاي اسلامي و به ويژه مردم فلسطين درقالب انتفاضه سوم بايد براي جلوگيري از اين اقدامات استعمارگران و مستکبرين و رژيم جعلي صهيونيستي تلاش کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *