جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۰
۱۸
مصداق قرآنی تسخیر لانه جاسوسی به روایت قرائتی؛

تا وقتی آمریکا آدم نشود شعار ما مرگ بر آمریکاست

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 323067
مسئول ستاد اقامه نماز در کشور با اشاره به در پیش بودن سالروز تسخیر لانه جاسوسی گفت: آیه دوم سوره مبارکه حشر مصداق عینی یوم‌الله ۱۳ آبان است.
تا وقتی آمریکا آدم نشود شعار ما مرگ بر آمریکاست
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام محسن قرائتی مسئول ستاد اقامه نماز در کشور، با اشاره به در پیش رو بودن یوم‌الله ۱۳ آبان، گفت: این روز نه تنها روز تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است بلکه روزی است که امام بازداشت و به ترکیه تبعید شد.

این معلم قرآن با اشاره به آیه دوم سوره مبارکه حشر تصریح کرد: این آیه مصداق عینی واقعه تسخیر لانه جاسوسی است.

قرائتی ضمن تفسیر این آیه از قرآن کریم ادامه داد: «هُوَ الَّذی أَخْرَجَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ مِنْ دِیارِهِمْ» یعنی خداوند کفار را از خانه‌هایشان بیرون راند. سفارتخانه، خانه آمریکا بود و خداوند آنها را از طریق دانشجویان پیرو خط امام از خانه خودشان بیرون کرد. و «لِأَوَّلِ الْحَشْرِ» یعنی در مراحل اولیه انقلاب.

مسئول ستاد اقامه نماز در کشور ادامه داد: «ماظَنَنْتُمْ أَنْ یَخْرُجُوا» یعنی شما پیش‌بینی نمی‌کردید که آمریکا با چنین ذلتی از خانه خودش بیرون رانده شود. «وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ مانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ» خودشان هم می‌گفتند چون اینجا سفارتخانه است هیچ کس نمی‌تواند به آنها معترض شوند زیرا گمان می‌کردند این قلعه و دژ مانع از جسارت دیگران به آنها خواهد شد.

قرائتی اظهار داشت: «فَأَتاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَیْثُ لَمْ یَحْتَسِبُوا» ولی خداوند از راهی که تصور نمی‌کردند بر آنها درآمد. یعنی دانشجویان پیرو خط امام از راهی که آنها پیش‌بینی نمی‌کردند (از راه دیوار) به داخل سفارتخانه رفتند و آنجا را تسخیر کردند. «وَ قَذَفَ فی‏ قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ» خداوند در قلب آنها وحشت انداخت.

وی در ادامه تفسیر این آیه افزود: «یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدیهِمْ» یعنی آنچه ساخته بودند با دستان خودشان خراب کردند. این قسمت از آیه اشاره دارد به اسناد و پرونده‌هایی که خودشان جمع‌آوری کرده بودند اما مجبور شدند از طریق دستگاه‌های کاغذ خورد کن نابود کنند. «وَ أَیْدِی الْمُؤْمِنینَ» و یک سری آثاری که از خود باقی گذاشته بودند به دست مومنان نابود شد.

این معلم قرآن در تفسیر قسمت پایانی آیه اظهار داشت: «فَاعْتَبِرُوا یا أُولِی الْأَبْصارِ» عبرت بگیرید این صاحبان بصیرت و چشمان خود را باز کنید که اگر قهر خدا نازل شود هیچ کاری از دست آمریکا، سفارتخانه و محاسبات دیپلماتیک ساخته نیست و چند جوان با دست‌های خالی و از راهی که حتی تصور هم نمی‌شود می‌توانند خیلی کارها را عملی کنند.

قرائتی در پایانِ تفسیر آیه دوم از سوره حشر با بیان اینکه حرف اول را همیشه قرآن می‌زند، خاطرنشان کرد: حیف است که به سراغ قرآن نرفته‌ایم و به امید روزی که حلاوت قرآن را بچشیم.

مسئول ستاد اقامه نماز در کشور در پایان با اشاره به شعار مرگ بر آمریکا گفت: تا زمانی که آمریکا، آمریکاست، شعار مرگ بر آمریکا زنده است؛ اما اگر این کشور آدم شد ما هم دست از این شعار برمی‌داریم.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
مرگ بر آمریکا
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
هروقت شيطان توبه كرد و بر آدم سجده كرد امريكا هم توبه مي كند و دست از شیطنت و دخالت در امور ديگر كشور ها بر خواهد داشت . خيلي ساده لوحي است كه فكر كنيم امريكا با مسلمانها دوست خواهد شد چه ايراني و چه عراقي و حجازي و تونسي و ... پس آب در هاون نكوبيم و وقت خود را بیهوده تلف نكنيم .
Germany
مرگ بر امریکا
مجید مجد
United States
آمریکا اخلاقش حیوونیه و حیوون همیشه حیوونه و هیچ وقت ادم نمی شه
پس تا ابد مرگ بر آمریکا
وای ...امریکا از ترس مرد
اگر انقدر مسخره است چرا برای نگفتن مرگ بر امریکا خودتان را خفه می کنید؟
اون مهم نیست... اینکه تو بهت برخورد مهم بود...
هیچ کس فکر نمی کرد انقلاب پیروز بشه ولی شد. حتی بهترین فرماندهان نظامی هم رفتند پیش حضرت امام و گفتند خیلی دوام بیاوریم سه هفته است ولی هشت سال مقاومت کردیم و پیروز شدیم ... حالا هم منتظر باش بزرگوار روزی خواهد رسید که مرگ آمریکا را هم از شدت ترس خواهی دید.
همانطور که مرگ بر شوروی کارساز شد عنقریب مرگ بر امریکا نیز نتیجه خواهد داد. وعده اللهی ردخور ندارد
علی
مرگ بر آمریکا
United States
من هم معتقدم آمریکا دوست نیست. اما بالاخره الان می تونه باعث بشه ما هر سال کمبود بودجه داشته باشیم. کشورهای عربی هم که چشم دیدن ما رو ندارن....به نظرم شکست قدرت های جهان با شعار باعث شعله ور شدن آتش خشم اونها می شه. بهترین کار پیشی گرفتن از اونها در علم و تکنولوژی و رونق اقتصادی، جذب سرمایه های سرمایه داران ایرانی و خارجی و....است. الان تمام کشورهای دنیا در رقابت بر سر منابع مالی هستن. باید مرد عمل بود....کاری که ژاپن کرد...اینطور ماها خودمون رو دوباره با یک افت اقتصادی و شاید هم امنیتی روبرو کنییم....شعار رو رها کنیم با عمل ضربه فنی کنیم.
اميد مدبر
نظرت جالبه اما بهتر نيست هم با شعار و هم در عمل دشمن رو ضربه فني كنيم . هرچيز بجاي خود نيكوست . التماس دعا
علی رحیمی
Iran, Islamic Republic of
مردم ما مثل رهبرانشون(خمینی و خامنه ای) انقلابی اند نه دیپلمات...که سیاسی بازی کنن.. ما از شیطان و ایادیش در خفا و ملا اعلام برائت میکنیم...مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر استکبار
سعید
در اینجا ذکر داستان فرعون و موسی (ع) جالب به نظر میرسه.
موسی نبی یا دلایل روشن نزد فرعون می رفت و او همیشه موسی را نفی میکرد و با علم به اینکه حق با موسی است . اما چیزی که عامل این نفی بود تکبر و استکباری بودکه فرعون داشت و خود را خدا می نامید و کسی حق مخالفت با اورا به هیچ وجه نداشت. و او برای حفظ جایگاه خود از هیچ ظلمی در حق بنی اسرائیل مضایقه نمیکرد .

و همین استکبار و ظلم اورا به نابودی کشاند و این سنت الهی میباشد.
امروز نیز آمریکا که خوی استکباری آن کاملا مشهود است و در راه اهداف خود از هیچ ظلم و جنایتی دریغ نمیکند ، همان راه فرعون را در پیش گرفته و نتیجه ی کارش هم روشن است در صورت ادامه ی این روند . که این سنت الهی میباشد.

و نکته ی دیگر این است که فرعون بسیار قدرتمند تر بود و خود را خدا می دانست . و بنی اسرائیل برده بودند .
اما اکنون نه آمریکا قدرت فرعون را دارد و نه ایران ، به ضعیفی بنی اسرائیل است.
امیدوارم ملت ایران همدلی خود را حفظ کنند و در راه حق گام بردارند و برای جلب رضایت دشمن به باطل گرایش پیدا نکنند که در این صورت دچار مکر خداوند متعال می شویم.

به خصوص اکنون که بحث مذاکرات در میان است. اصل مذاکره بسیار خوب است . اما توجه و آگاهی از طرف مقابل بسیار ضروریست تا اسیر مکر او نشویم و بتوانیم در این راه پر خطر . حق بودن ملت ایران و ظلم استکبار را به رخ جهانیان بکشیم و بتوانیم حقوق حقه ی خود را استیفا کنیم.و گرنه که شاید جهان از این خواب که خود را به آن زده بیدار شود و علیه این ظلمها بشورد

چرا که در آینده در صورت حفظ شرایط کنونی هر کشوری میتواند جای ایران قرار بگیرد و این ساختار حاکم بر جهان اجازه ی هر ظلمی را برای استکبار باز می گذارد.
به امید جهانی سرشار از عدل و عاری از ظلم.
به امید جهانی که مدعیان حقوق بشرش ، بزرگترین ناقضان حقوق بشر نباشند.
سرباز......فریاد الله اکبر از جماران
سلام
در ظهر جمعه گدشته فعالان فرهنگی سراسر کشور که در همایش اهل بیت , جوانان و تمدن اسلامی شرکت کرده بودند بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در حسینیه جماران مقتدرانه و در جواب ساکتان شعار مرگ بر آمریکا سر دادند و به سازشکاران هشدار دادند.
اما متاسفانه این خبر رسانه ای نشد.
این همایش از طرف آستان قدس برگزار شد.
احمد علی جهانبین
مرگ برآمریکا
United States
مرگ بر آمریکا با تقویت قوای علمی و اقتصادی امکان پذیر هست. ژاپن بهترین مثال هست. اینطور که ماها پیش می ریم در حلقه تنگ تحریم ها روز به روز با شرایط سخت تر اقتصادی مواجه می شیم.
پیرو ولایت
مرگ بر اصالت دروغ،مرگ بر سفارت شنود،مرگ بر آمریکا