جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه زنگنه به اعضای اوپک

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب: 393367
وزیر نفت با تاکید بر لزوم پایبندی اعضای اوپک به سهمیه های تولیدی اعلام کرد: ایران هیچ برنامه ای برای کاهش تولید خود (در صورت کاهش رسمی سقف تولید اوپک) ندارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران در آستانه آغاز به کار شرکت در یکصد و شصت و ششمین نشست اوپک در وین در جمع خبرنگاران، گفت: برخی اعضای اوپک و نه ایران معتقدند اکنون زمان دفاع از سهم اوپک در بازار نفت در برابر کشورهای غیر عضو است.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه اعضای اوپک باید به سهمیه های تولیدی خود پایبند باشند، تصریح کرد: ایران هیچ برنامه ای برای کاهش تولید خود ندارد.

وزیر نفت ایران با تاکید بر اینکه بسیار واضح است که اوپک تصمیم می گیرد از سقف تولید خود تجاوز نکند، اظهار داشت: در شرایط مازاد عرضه، دیگر تولید کنندگان بازار نفت باید با اعضای اوپک متحد بوده و در کاهش تولید مشارکت کنند.

به گزارش مهر، زنگنه وزیر نفت ایران هم هفته گذشته در یک برنامه تلویزیونی سیاست‌های نفتی ایران در یکصد و شصت و ششمین اجلاس اوپک را تشریح کرد.

به گفته وی: وحدت و همگرایی بیشتر در بین اوپکی‌ها به منظور دفاع از قیمت نفت مهمترین سیاست‌های شیخ الوزرا نام برده شده است و این وزیر کهنه کار نفتی تاکید کرده است: "ماموریت اوپک در زمان کاهش قیمت‌ها تازه آغاز می شود."

از سوی دیگر قرار است یک روز مانده به نشست اوپک علی النعیمی و زنگنه وزرای نفت عربستان و ایران در وین دیدار و گفتگو کنند که به نظر می رسد کاهش یک میلیون بشکه ای سقف تولید نفت اوپک مهمترین محور این مذاکرات دوجانبه باشد.

به عبارت دیگر مهمترین سناریوی روی میز ایران برای نجات قیمت طلای سیاه در آشفته بازار جهانی نفت، کاهش یک میلیون بشکه یا سقف تولید نفت اوپک است که مهمترین پیام این سناریوی در صورت موافقت و اجماع کل اعضا پایان اختلافات نفتی در نشست وین است که آثار روانی این تصمیم بزرگ منجر به احیای قیمت ها در کوتاه مدت خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *