پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پدر شهید جلالی به فرزند شهیدش پیوست

جمعه ۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 393565
پدر شهید والامقام و مفقودالاثر رحیم جلالی پس از تحمل سال‌ها فراق و دوری دار فانی را وداع گفت و به فرزند عزیزش پیوست.
به گزارش جهان، آرمان کادری در گفت‌وگو با فارس، ضمن تائید خبر درگذشت پدر شهید والامقام و مفقودالاثر رحیم جلالی اظهار کرد: مراسم تشییع پیکر پدر شهید که دعوت حق را لبیک گفت و مهمان فرزند شهیدش در جوار حضرت حق شده است، ظهر امروز بعد از نماز جمعه از مقابل مسجد جامع قرچک برگزار می‌شود.

وی در ارتباط با درگذشت با ارزش‌ترین گنجینه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: بیش از ۲۵ سال از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد. در این مدت سن والدین شهدا رو به افزایش است و هم‌اکنون اکثر قریب به اتفاق آن‌ها در سنین کهنسالی قرار دارند و چندیست که آمار فوت والدین شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قرچک یاد‌آور شد: خاطراتی از دفاع مقدس در سینه‌ها و اذهان این والدین که در قید حیات هستند، وجود دارد که توجه بیشتر به این موضوع ضروری است.

وی بیان کرد: به‌طور متوسط بر اساس واحد تحقیق و پژوهش بنیاد شهید هر هفته ۴۰ نفر از این والدین در کشور فوت می‌کنند و خاطرات گران‌‌بهای آنان در سینه پر از درد به خاک سپرده می‌شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از آنجایی که والدین شهدا به‌عنوان غنی‌ترین گنجینه از خاطرات، سیره و زندگی شهدا محسوب می‌شوند از دنیا می‌رود و ما را از دسترسی به این فرهنگ غنی باز می‌دارد.

وی ادامه داد: در کنار آن همواره ضرورت توجه به خانواده‌های شهدا به‌ویژه والدین آن‌‌ها و مشکلاتشان احساس شده است. نیاز است که امروزه بیش از پیش توجه به بازمانده‌ها و میراث شهدای معظم در ابعاد مختلف رسانه‌ای در نظر گرفته شود.

کادری در پایان تصریح کرد: علاوه بر آئین برگزاری مراسم تشییع، تدفین و ترحیم این عزیزان نیز باید خود بهانه و فرصتی باشد برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که همت همه مسئولان را در این موضوع می‌طلبد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *