يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

نرمش قهرمانانه سبب پیشبرد ملت ایران است

جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 314364
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: رویکرد " نرمش قهرمانانه" سبب پیشبرد اهداف ملت ایران در عرصه ‌بین‌المللی است و تیم مذاکره کننده باید با حفظ اصول و انعطاف‌پذیری آن را به مقصد برساند.
به گزارش جهان، محمدصالح جوکار در گفتگو با تسنیم، در مورد بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر «نرمش قهرمانانه» در سیاست خارجی، گفت:  در واقع رویکرد" نرمش قهرمانانه" رویکردی بود که از سوی مقام معظم رهبری برای پیشبرد عرصه دیپلماسی کشورمان خلق شد که به نوعی رفتار و شکل دیپلماسی را از دستگاه سیاست خارجی مطالبه می‌کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران باید همواره در گفتگوها و مذاکرات خود، رویکرد" نرمش قهرمانانه"‌را در پیش بگیرد و برای پیشبرد اهداف خود آنرا دنبال کند  و در واقع از الفاظ و جملاتی که جنبه حقوقی داشته و موجب موفقیت ما خواهد شد، استفاده کند.

عضو کمیسیون‌امنیت‌ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: ما در نرمش قهرمانانه عبور از اصول نظام نداریم و باید طبق ارزش‌ و آرمانهای انقلاب گام‌های جدی را برای رسیدن به اهداف خود در عرصه بین‌المللی برداریم.

جوکار به مثال رهبرانقلاب اسلامی در مورد کشتی‌گیر و استفاده از نرمش قهرمانانه اشاره کرد و افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند امیدواریم بتوانیم در در حال حاضر در عرصه بین‌المللی با روش جدید و رفتار دیپلماسی و به منظور تحقق یافتن حقوق ملت ایران، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنیم و اجازه ندهیم تا با امتیازداده به طرف غربی شکست بخوریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *