شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
صفار هرندی:

فتنه۸۸ عامل تغییرنظردلبستگان به‌ایران شد

پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 419061
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر قرار است در داخل همدلی بین ملت و دولت ایجاد شود باید حول محور قدرت داخلی و نه حرف های من درآوردی باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد حسین صفار هرندی ظهر پنج شنبه در نوزدهمین همایش دفتر پژوهش های فرهنگی با عنوان «فرصت ها و چالش های انقلاب اسلامی» که در تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این همایش، اظهار داشت: برای ورود به بحث گفتمان انقلاب اسلامی بایستی از منظر شناخت اوضاع امروز انقلاب وارد شد.

وی با بیان اینکه کافی است نگاهی دقیق به اطرافمان بیندازیم، گفت: وضعیت انقلاب در شرایط کنونی بیانگر بسیاری از حقایق است. امروز در شعاع دو هزار کیلومتری اطراف مرز های ایران دامنه نفوذ گفتمان انقلاب اسلامی ایران را مشاهده می کنیم و در نقاطی این گفتمان به نقطه بلوغ خود نزدیک می شود.

صفار هرندی گفت: وقتی که به گذشته ها مراجعه می کنیم هرگز وضعیت کنونی را نمی‌توان در آن دید. اینها محصول اقدامات و تجربیات بدست آمده توسط مجاهدانی است که در سنگرهای توسعه معرفت و هدایت فکری قدم برداشته اند.

وی افزود: قدرت نفوذ انقلاب اسلامی که برگرفته از آرمان های اسلام است در جغرافیای ایران متولد شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: بدون تردید اتفاقی که امروز در منطقه افتاده گرچه چهره سیاسی آن برجسته است، اما متاثر از هیجانات اسلامی بوده و واقعیت اصل قضیه خیزش فرهنگی است.

وی گفت: در تفکرات عمل سیاسی متاثر از جریان قدرت بوده و در دست نیرو های مردمی نیست مگر اینکه یک جریان مردمی بسیجی را در سطح ملی ایجاد کرده و این قدرت بسیج بوده که توانسته ظرفیت سیاسی را هم به نفع خود مصادره کند.

وی ادامه داد: لبنان اولین جایی بود که تفکر اسلام به آنجا صادر شده و سریعا خودش را در قالب مقاومت در مقابل زیاده خواهان عالم نشان داد که این هم در نتیجه خیزش فرهنگی و صدور پیام انقلاب به آنجا است.

صفار هرندی تصریح کرد: آن چیزی که سبب برد ما شد قدرت پیام و گفتمان بود و این قدرت را ما باید دستمایه تغییرات مثبت آینده قلمداد کنیم که می تواند راهبرد و راهنمای ما باشد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وقتی شما سراغ جوانمردان منطقه لبنان رفته و کاوش می کنید، نگاه آنها به مسائل منطقه ای متوجه تاثیر عمیق پیام انقلاب اسلامی در آنها است.

وی تصریح کرد: خود ما خیلی کاری نکرده ایم اما قدرت پیام خیلی زیاد بود که به موازات پیشرفت مسائل پیشرفت کرده است.

صفار هرندی تصریح کرد: برای معرفی انقلاب یک تجسم بیرونی بنام جمهوری اسلامی لازم است و نمی شود به بهانه انقلاب به جمهوری اسلامی بی مهری کرد. جمهوری اسلامی نماد انقلاب اسلامی است و ما موظفیم نظام را حفظ کنیم و هیچ وقت به اسم حفظ نظام نباید اصول و مبنا از دست برود.

وی گفت: فرهنگ جمهوری اسلامی ایران این قدرت را داشته که ظرفیت انقلاب اسلامی را در منطقه بدست آورد و کسی خود را محصور در جغرافیای ملی نمی بیند و بر اساس این دیدگاه فرقی بین مجاهد ایرانی و یمنی وجود ندارد.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه با اشاره به برچسب های دشمنان به ایران مبنی بر لشکر کشی به عراق گفت: دشمنان می خواستند این برچسب ها را به ایران بزنند اما امروز فهمیدند که دست آن ها تهی است. البته ما می گوییم که به هر دستی که سوی ما دراز شود کمک مستشاری می کنیم و مدل و الگوی مقاومت را به آنان هدیه می کنیم.

صفار هرندی گفت: ما انقلابمان را صادر می کنیم اما جنس صدور انقلاب ما از جنس انقلاب های مارکسیستی "چه گواراها" نیست که انقلابی را راه انداخته و بعدا هم ناکام ماندند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور روسیه مبنی براینکه ابر قدرت کسی است که بتواند پیامش را آنسوی مرزها در زبان افراد دیگر بشنود، گفت: بر این اساس ایران ابر قدرتی است که با پیام انقلاب اسلامی و تفکرش پدید آمده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شاید تا دیروز جنگ یمن را مناقشه سیاسی بین دو فرقه زیدی و اهل تسنن شافعی می دانستند ولی امروز انصارالله که حول اندیشه انقلاب اسلامی شکل گرفته است وقتی می خواهد تصویری نشان دهد تصویری از جریان متشکل از این دو فرقه متحد است که خود نشانگر وحدت است.

وی تاکید کرد: آمریکا با مشاهده این صحنه ها در خود فروریخت و فهمید موضوع یمن از جبهه سیاسی خارج شده و یک جریان مردمی است.

مشاور فرهنگی سپاه با بیان اینکه فتنه ۸۸ عامل تغییر دیدگاه کسانی است که به ایران دل بسته بودند، تصریح کرد: آنها می گفتند چطور از تهران شما را ضد غزه می خوانند.

وی با اشاره به شعار سال تصریح کرد: همدلی و همزبانی باید به گونه ای باشد که نه بدعتی خارج از عناصر عزیز کننده ما در جهان به وجود آورد و نه شعارهای وارداتی از جنس دموکراسی ایجاد شود. اگر قرار است در داخل همدلی بین ملت و دولت ایجاد شود باید حول محور قدرت داخلی باشد نه حرف های من درآوردی.

صفار هرندی گفت: باید شعارهای ما در چهارچوب شرع مقدس و آیین و فرهنگ خودمان باشد.

به گفته صفارهرندی ملت هایی که نسخه ایران اسلامی را الگوی خود قرار داده اند قبلا همه نسخه های فرانسوی و انگلیسی را تجربه کرده و به این الگو رسیده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *