شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲

رسانه ملی در خط مقدم جنگ نرم

پیمان جبلی
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 449761
رسانه‌ملی نیازمند بازسازی خود و تجهیز و آمادگی برای نبردهای سختی است که زمان و مکان ندارد. هر روز و هر لحظه و در هر موضوع و هر عرصه. زمان غفلت نیست.
جهان نيوز - دکتر پیمان جبلی: رهبر معظم انقلاب دیروز در جمع مدیران رسانه ملی، صدا و سیما را سنگر خط مقدم در جنگ نرم خواندند. رسانه ملی در جنگ به‌شدت نابرابر رسانه‌ای وظیفه‌ای سنگین به عهده دارد. دفاع از حریم فکری، اعتقادی، فرهنگی، ارزشی و انقلابی مردم انتظار به حق جامعه از رسانه ملی است.
 
سربازی که در خط مقدم سینه به سینه دشمن در حال نبردی سخت است اگر در تاریکی و غبار و هیاهو، صحنه نبرد را گم کند یا در میانه صحنه به استراحت بپردازد و احیانا به خواب رود، سرنوشتی تلخ در انتظارش خواهد بود. غافلگیر شدن و ضربه خوردن و در نهایت نابودی، فرجام چنین سربازی است.
 
لشکری که سربازان شجاع و کارآزموده و جان بر کف در اختیار نداشته باشد، تاب مقاومت در برابر هجمه دشمن را نخواهد داشت. حتی لشکری با سربازانی آماده و دلیر اگر مورد حمایت عقبه نباشد و عده مورد نیازش فراهم نشود، کاری از پیش نخواهد برد و پس از اندی توانش را از دست خواهد داد.
 
رسانه اگر اعتقاد جدی به دفاع از حریم خودی نداشته باشد یا اساسا جهت و جایگاه دشمن و شیوه‌ها و حیله‌ها و شگردهایش را نشناسد یا فاقد برنامه‌ای مشخص برای حفظ خود و خط دفاعی‌اش باشد، قطعا نخواهد توانست در رویارویی سخت با خصم حیله‌گر و کارآزموده و با انگیزه، سربلند و موفق خارج شود. این وظیفه رسانه است که اولا خود و ظرفیت‌ها و مسئولیت‌هایش را بشناسد ثانیا برای ماموریت‌های سخت در پیش، ابزار، شگرد و نقشه درست و کارآمد فراهم کند و ثالثا با شجاعت جان بر کف نهد و تیغ‌ها را بر تن بخرد تا حریم خودی در امان بماند.
 
عرصه، عرصه هماوردی با رقبایی قوی و پرقدرت و خطرناک و البته خوش خط و خال و فریبنده است. عرصه‌ای است که اگر غافل شوی از شش جهت تیر خواهی خورد. تیر می‌آید اما نمی‌دانی از کجا. دشمن هلهله می‌کند اما نمی‌بینی‌اش. فقط می‌دانی که امید اهل سرزمینت به توست تا مراقبشان باشی. تا حریف غدار، قدرت و امکان دست‌اندازی به حریمشان را نداشته باشد. به یقین چنین نبردی بسیار سخت‌ و طاقت‌فرساتر از نبرد آشکار است. ایران ما یک رسانه ملی بیشتر ندارد. رسانه‌ملی نیازمند بازسازی خود و تجهیز و آمادگی برای نبردهای سختی است که زمان و مکان ندارد. هر روز و هر لحظه و در هر موضوع و هر عرصه. زمان غفلت نیست.
 
اما باور کنیم و باور کنند آنان که پشت این سرباز را باید گرم نگه دارند که جنگ است. در این جنگ سخت نباید پشت سرباز را خالی کرد چه رسد که کسی از پشت به او خنجر زند. بدانیم و بدانند خط که سقوط کند، دشمن حریمی برای ما و اهل سرزمین ما باقی نخواهد گذاشت.
*معاون خبر رسانه ملی
مرجع : جام جم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *