جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
حجت‌الاسلام پناهیان:‌

دشمنان اسلام عهدشکن هستند

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب: 419764
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: شکست خفت‌بار در سوریه و عراق نشان داد آمریکا تمام دنیا نیست.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام احمد پناهیان عصر امروز در مراسم بزرگداشت روز بسیج کارگری در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق(ع) در جمع کارگران بسیجی اظهار کرد: در تفکر غربی رابطه کارفرما و کارگری رابطه سلطان و رعیتی است. اما این رابطه در نظام اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب رابطه میان دو همکار است که هر کدام وظایف و حقوقی متقابل دارند.

وی با بیان اینکه چه شرافتی در دین اسلام برای کارگر بالاتر که رسول خداوند به دستان کارگری بوسه می‌زند و می‌فرماید:‌ عذاب خداوند از صاحبان این دستان دور است.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: چنانچه حقیقت و علم بخواهد پایدار باشد و موجب تعالی بشریت شود باید متصل کار و عمل شود.

* سوق جوانان به عمل‌گریزی و عافیت‌طلبی نقشه شوم دشمنان است


پناهیان با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: علم با عمل به ثمر می‌نشیند و همواره علم، عمل را فریاد می‌زند.

وی با بیان اینکه یکی از نقشه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب سوق دادن جوانان به سمت عمل‌گریزی و عافیت‌طلبی است، متذکر شد: چنانچه جامعه‌ای به سمت عمل‌گریزی پیش برود، قطعاً بویی از رشد و تعالی نخواهد برد.

این کارشناس مذهبی با انتقاد از اینکه متأسفانه آنگونه که شایسته است در کشور نسبت به عمل‌گرایی و کار، تبلیغ نمی‌شود، بیان کرد: کار از دو جهت دارای ارزش است، نخست اینکه یک عمل صالح است و دوم آنکه فعالیت و عمل در نظام جمهوری اسلامی که موجب تقویت نظام اسلامی و نفی نظام‌های فئودال، سوسیالیست و سکولاریستی شود مجاهدت فی‌سبیل‌الله است.

* پذیرش ذلت‌بار حاکمیت طاغوت یک منکر است

این مبلغ دینی یادآور شد: ویژگی یک مسلمان نسبت به دیگران این است که بی‌تفاوت نباشد و بر طبق آیات شریفه قرآن در راستای نجات مردم جهان از یوق سلطه زورگویان قیام کند.

وی تأکید کرد: پذیرش ذلت‌بار حاکمیت طاغوت یک منکر است و اسلام با این منکر به شدت برخورد کرده است، پیام مردم انقلابی ایران به آمریکا رسید و وال‌استریت را به وجود آورد.

این کارشناس مذهبی تأکید کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب چنانچه هر کشوری در جهان اسلام به طور جد در عرصه‌ای فعالیت کند بهترین پشتیبانی را از بیداری اسلامی و انقلاب‌های بیدارساز جهان کرده است.

* مقابله با جریان فکری که کوس ذلت و خواری می‌زند وظیفه انقلابیون است

وی با تأکید بر اینکه آنچه که امروز به عهده بسیجیان است ترویج باورها و اعتقادات عمیق دینی در جامعه است، بیان داشت: مقابله با جریان فکری که کوس ذلت و خواری سر می‌زند وظیفه آحاد جامعه است، متأسفانه امروز برخی افراد فقط در مذاکرات هسته‌ای کوس ذلت و خواری سر نمی‌‌دهند، بلکه عرصه فرهنگ و اقتصاد نیز از دیگر بخش‌هایی است که شاهد ترویج تفکر پذیرش ذلت و خواری توسط آنان هستیم.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه داشتن این تفکر که آمریکا همه دنیا است، تفکری اشتباه و غلط است، افزود: شکست خفت‌بار آمریکا در سوریه و عراق حاکی از آن است که آمریکا دنیا نیست و تنها بخشی از جهان است.

پناهیان با بیان جنایات عربستان در یمن، متذکر شد: فرمایش صریح قرآن این است که دشمنان اسلام عهدشکن هستند.

* همه بخش‌های جامعه اسلامی باید مقوم اسلام باشند

وی با ضمن انتقاد از مواضع و سخنان اخیر رئیس جمهور در جمع نیروهای انتظامی، عنوان کرد: در دامن امنیت اجتماعی اسلام رشد می‌کند، سوق دادن مردم به سمت بهشت و بازداشتن آنان از رفتن به جهنم دستور صریح اسلام است.

این کارشناس مذهبی تبیین کرد: همه بخش‌های جامعه اسلامی باید مقوم اسلام باشند و نیروی انتظامی بخشی از جامعه محسوب می‌شود.

این کارشناس دینی در پایان توضیح داد: تنها راه سعادت و نجات مملکت این است که تمام قوا و آحاد جامعه به یک نقطه اشاره (رهبر معظم انقلاب) توجه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *