جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مخالفت با کاهش سهم صندوق توسعه

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 381838
پیشنهاد دولت در لایحه خروج از رکود مبنی بر "کاهش سهم صندوق توسعه از درآمدهای نفتی" در صحن علنی مجلس رأی نمی‌آورد.
به گزارش جهان به نقل از نسیم؛ عضو کمیسیون عمران مجلس درباره یکی از مواد دولت در لایحه "خروج از رکود اقتصادی مبنی بر کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی" اظهار داشت: ما مخالف این ماده از لایحه هستیم و به طور قطع مجلس روی این موضوع حساسیت بسیار بالایی خواهد داشت.

علیرضا خسروی با بیان اینکه در گذشته چندین سد وجود داشت که اضافه درآمدها پشت این سدها گذاشته می‌شد، تصریح کرد: ما کم‌کم این سدها را خالی کردیم و برداشت غیرمجاز داشتیم که این موضوع باعث شد هم‌اکنون در این سدها چیزی نماند.

وی تصریح کرد: ما در گذشته حساب ذخیره ارزی را تخلیه کردیم و حالا تنها چیزی که برایمان باقی مانده، صندوق توسعه ملی است که اگر قرار باشد صندوق توسعه ملی را هم به هر مناسبتی سهم آن را کم کنیم و یا برداشت غیرمولد داشته باشیم، در زمانی که با بحران می‌شویم، مشکلات‌مان خیلی زیادتر خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با «نسیم»، عنوان کرد: در حال حاضر در شرایط تحریم حداقل این است که در صندوق توسعه ملی یک رقمی داریم و گاها می‌توانیم بخشی از مشکلات را حل و فصل کنیم.

خسروی با تأکید بر اینکه این‌طور راهکارها، راهکارهای اساسی نیست و به طور قطع مجلس هم با آن مخالفت خواهد کرد، متذکر شد: بعید به نظر می‌رسد این پیشنهاد دولت در صحن علنی مجلس رأی بیاورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *