سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
وزیر ورزش خبر داد

میانگین سرانه ورزشی در کشور چقدراست؟

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 441138
وزیر ورزش و جوانان در ساری گفت: میانگین سرانه ورزشی کشور ۷۰ سانتی مترمربع است
به گزارش جهان به نقل از  مهر، وزیر ورزش و جوانان، بابیان این‌که میانگین سرانه ورزشی کشور ۷۰ سانتی مترمربع است گفت: مازندان با سرانه ۱.۱ دهم در شرایط خوبی است.

محمود گودرزی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان در سالن شماره یک استانداری، تصریح کرد: این میزان سرانه نیز مناسب این سرزمین زرخیز نیست و باید اهتمام کنیم طرح‌های نیمه‌تمام کامل شود.

وی گفت: تقویت زیرساخت ها و توسعه امنیت با توجه به شرایط بحران زده منطقه و سلامت مردم از اولویت‌های دولت بوده است و مشکلات عمده ازجمله تقویت دفترچه‌های بیمه، تغییرات حوزه سلامت و توسعه زیرساخت‌های اساسی در کشور از اولویت‌های دیگر است.

وزیر ورزش و جوانان، رفع مسئله تحریم را یکی دیگر از اولویت‌های دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: سایه تحریم همواره به‌عنوان یک تهدید دیده‌شده که باعث آزار مردم بوده و با اقدامات دیپلماسی دولت یازدهم اکنون نگاه دیگر کشورها متفاوت شده است.

گودرزی بابیان این‌که این موفقیت در سایه منویات رهبری و تدبیر دولت‌مردان حاصل شده بیان داشت: این اقدامات چنین نهضتی را رقم‌زده است.

وی تصریح کرد: بدیهی است در این مسیر هم مخالفت‌هایی شده است و کشورهای انگشت‌شماری هم مخالفت کرده و در کشورهم کاسبان تحریم با این توافق مخالفت و مانع‌تراشی می‌کنند که امیدواریم با سیاست‌های دولت توافق را بپذیرند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این‌که مازندران ظرفیت‌های توسعه فراوانی دارا است افزود: درگذشته دو میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کردیم که باوجود تحریم‌ها این صادرات به ۸۰۰ هزار بشکه و قیمت آن از ۴۰ دلار به ۳۸ دلار رسیده که توان اقتصادی ما پنج برابر کاهش‌یافته است.

گودرزی اقتصاد مقاومتی را از تأکیدات رهبری دانست و گفت: با اقتصاد مقاومتی باید با تحریم نفتی مقابله کنیم و از وابستگی نفتی در بیائیم ولی امروز برای توسعه با محدودیت‌های سنگین روبرو هستیم و مازندران هم با این وضعیت گرفتار محرومیت و محدودیت است.

وزیر ورزش متذکر شد: بدون ورود مردم به عرصه تولید توسعه امکان‌پذیر نخواهد بود و با ورود مردم به صحنه و ورود بخش خصوصی، توسعه کشور محقق می شود.

گودرزی تأکید کرد: مازندران قطب گردشگری و پشتیبان غذای ایران محسوب می‌شود که ۴۰ درصد مواد غذایی ایران را تأمین می‌کند و می تواند به‌عنوان پشتیبان کشور کمک‌کننده باشد.

وی مازندران رادرحوزه ورزش زر خیربرشمرد و گفت: مدال‌های طلا و ظرفیت‌های مازندران نباید نادیده گرفته شود و با توجه به محدودیت منابع باید یک رونق اقتصادی در ذخایر اتفاق افتد.

وی خواستار مشارکت بخش خصوصی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شد وافزود: امنیت روانی و اعتماد برای سرمایه‌گذاران خصوصی ایجاد و سود مناسب هم برای آنان در نظر گرفته شود و در سال گذشته وزارت ورزش سهمی را در بانک گذاشت که مازندران ۵۰ درصد این سهم تسهیلات را کسب کرده است.

وی یکی از خدمات دولت یازدهم را کاهش نرخ تورم دانست و افزود: با شروع به کار دولت جدید نرخ تورم ۴۰ درصد بوده که اکنون به ۱۳.۸ دهم رسیده و امیدواریم این میزان یک‌رقمی شود.

این مقام مسئول بابیان این‌که باوجود محدودیت‌ها توسعه اتفاق افتاده است گفت: با کاهش ۴۳ درصدی نوسانات ارز، تولید ناخالص ملی به رشد ۲.۸ رسیده است و به دنبال رسیدن به ۸.۹ درصد هستیم و تا رونق اقتصادی نباشد، اشتغال محقق نمی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *