جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کمپین کاخ سفید درتقابل با مخالفتهای کنگره

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 437133
لابی های صهیونیستی سعی می کنند تا با اعمال فشار بر کنگره آمریکا مانع از تصویب توافق هسته‎ای ایران شوند. در مقابل، کاخ سفید هم کمپین گسترده‎ای را برای به رخ کشیدن مزایای این توافق آغاز کرده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از نیویورک تایمز خبر داد، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، در پی ایجاد کمپینی است که هدف از آن جلب حمایت کنگره آمریکا از توافق هسته ای ایران است.

در همین راستا، وی امروز چهارشنبه با ارائه سخنرانی در دانشگاه واشنگتن به دفاع از توافق بین المللی خواهد پرداخت که در روز ۲۳ ام تیرماه بین ایران و کشورهای ۱+۵ حاصل شد.

انتظار می رود که در این سخنرانی، اوباما واکنش کنگره به توافق هسته ای ایران را به عنوان مهمترین تصمیمی توصیف کند که در حوزه سیاست خارجی آمریکا از زمان آغاز جنگ عراق به این سو، اتخاذ خواهد شد.

به گفته یک منبع آگاه، قرار است اوباما بار دیگر به کنگره درباره خدشه ای که رای منفی آنها به وجهه جهانی آمریکا وارد می کند، هشدار داده و خطر برچیده شدن نظام تحریم ها به واسطه عدم حمایت متحدان اروپایی را گوشزد کند.

ناگفته نماند که پس از این سخنرانی کمپین مشاوران اوباما وارد عمل شده و طی چند هفته آتی برای مبارزه با تبلیغات سوء لابی های صهیونیستی نظیر «آیپک» به رایزنی مستقیم با قانونگذاران کنگره آمریکا خواهند پرداخت.

گفته می شود که این سخنرانی آغازی بر حضور رسانه ای چهره های کابینه اوباما است که طی یک هفته آینده با حضور در برنامه های تلویزیونی به دفاع از عملکرد دولت واشنگتن در قبال برنامه هسته ای ایران خواهند پرداخت. قرار است «ارنست مونیز» وزیر انرژی آمریکا در روز جمعه در «شورای امور جهانی» شهر شیکاگو حضور داشته باشد.

در همین رابطه، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید اظهار امیدواری کرد که اعضای کنگره حزب گرایی را کنار گذاشته و بر روی مسائلی تمرکز کنند که تامین کننده منافع و امنیت ملی آمریکا باشد.

ارنست عنوان داشت که با اتخاذ چنین رویکردی بسیاری از اعضای کنگره به نفع توافق هسته ای ایران رای خواهند داد.

ناگفته نماند که دیروز سه شنبه نیز سناتورهای دموکرات سه ایالت کالیفرنیا، ویرجینیا و فلوریدا حمایت خود را از توافق هسته ای ایران اعلام کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *