جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۶
محمدرضا زائری:

هنگام روبروشدن با مسافر عرب مراقب باشید

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب: 448230
وقتی در چنین فضای ملتهب و آشفته ای یک شهروند عربی را مشاهده می کنیم ناخودآگاه واکنش منفی نشان می دهیم در حالی که شاید این شخص بیش از ما آسیب دیده و ستم کشیده و اکنون به آغوش ما پناه آورده باشد.
هنگام روبروشدن با مسافر عرب مراقب باشید
به گزارش جهان به نقل از پارس، حوادث تلخ و غمبار حج امسال چنان سنگین و دشوار بود که ناخواسته همه ما را در موضع واکنش عاطفی و روانی قرار می دهد.در چنین شرایطی اتفاقا نکته بسیار حیاتی و حساس این است که انسان بتواند احساسات خود را کنترل کند و مراقب گفتار و رفتار خود باشد. فضای عاطفی و حساس فعلی موقعیت سوء استفاده برای دشمن نیز ایجاد می‌کند و می کوشد تا در انفعال روحی ما فرصتی برای تحقق اهدافش بیابد. 
 
یکی از مأموریتهای دائمی و جدی که دشمن در سالهای اخیر با شتاب و قدرت دوچندان تعقیب می کند ایجاد اختلاف و فاصله میان بخش های مختلف جامعه اسلامی است. دشمن می کوشد که عرب را با غیر عرب ، ایرانی را با غیر ایرانی ، شیعه را با سنی ، ترک را با کرد ، شهری را با روستایی درگیر کند و همه را به جان هم بیندازد و در این آشفتگی و اغتشاش بقا و امنیت و منافع خود را تامین کند. برای دشمن نه ایرانی مهم است و نه عراقی لیکن از کمترین بهانه برای برافروختن آتش کینه علیه عرب در میان ما استفاده می کند. 
 
متاسفانه جریان عرب ستیزی که به شکل های گوناگون مخصوصا در فضای مجازی گسترش داشته است این روزها مجالی مناسب برای توسعه و فراگیری پیدا کرده است. بهانه هایی چون تعرض ماموران سعودی به دو نوجوان ایرانی یا انتشار عکسی با عنوان یک دختر ایرانی در میان مسافران عرب فقط از نظر دشمن باروت انفجارهایی جدید هستند.وقتی در چنین فضای ملتهب و آشفته ای یک شهروند عربی را مشاهده می کنیم ناخودآگاه واکنش منفی نشان می دهیم در حالی که شاید این شخص بیش از ما آسیب دیده و ستم کشیده و اکنون به آغوش ما پناه آورده باشد. 
 
در زمان جنگ تحمیلی معاودین عراقی که از ظلم و ستم رژیم بعثی آواره شده بودند گاه با رفتارهای منفی و ناخواسته برخی از ما مواجه می شدند. اکنون نیز زوار مؤمن عرب که از مناطق شیعه نشین عربستان سعودی مانند احساء و قطیف یا از بحرین و کویت و ... به ایران می آیند گاه با برخی رفتارهای ناپسند ما مواجه می شوند. خودتان حال زائری را تصور کنید که از ظلم و ستم وهابیت سعودی به زندان افتاده و فرزند یا همسرش را به شهادت رسانده اند و حالا با امیدواری و دلخوشی خود را به ایران رسانده تا دل داغدارش را با زیارت امام هشتم(ع) تسلا بخشد و با دیدن مؤمنان ایرانی آرامش پیدا کند اما برعکس با رفتارهای توهین آمیز و آزار دهنده ایرانی ها مواجه می شود. جریان خطرناک عرب ستیزی هدفی کاملا استکباری و خطرناک دارد. هنگامی که با یک مسافر عربی روبرو می شوید کاملا به هوش باشید که ناخواسته در نقشه دشمن بازی نکنید!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پروانه
كساني كه سعي دارن مسئله رو تبديل به جنگ عرب و عجم كنن حواسشون باشه كه اين يه تعصب جاهليه. اصلا مسئله عرب و عجم نيست اين داغيه كه به جهان اسلام وارد شده و قضيه وهابيون عربستان با بقيه فرق ميكنه چون اونا نه تنها سني نيستن بلكه مسلمان هم نيستن. خيلي از اعراب هم در اين فاجعه جونشون و از دست دادن و ما بايد حواسمون باشه نزد خدا عرب و عجم و سياه و سفيد فرقي نداره و ملاك فقط تقواست.
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست می فرمایید تمام اعرابی که از عربستن جهت زیارت امام هشتم به ایران میان شیعه هستند باید مراقب بود
دقیقا درسته
هادی
سلام
احسنت به شما حاج آقای زایری
نکته ظریفی اشاره کردید، نه تنها اعراب مومن کشورهای دیگه از این قضایا آسیب دیدن ، بلکه ترکشهایی از این داستان به اعراب خوزستان که مردمانی مومن و ولایت مدار هستند و امتحان خودشون را در 8 سال جنگ تحمیلی پس دادن ، اصابت کرده ، لذا از همگان در خواست دارم این فرمایش حاج آقا را جدی بگیرند
ان اکرمکم عند الله اتقاکم
شخصی که منفی داده جاهل هست
مسعود
حقيقتا" همانگونه كه در روايات و احاديث معصومين صلوات الله علهيم اجمعين به ما رسيده , نگه داشتن دين و ايمان و اعتقاد محكم به خدا دستورات شريعت اسلام ,از نگه داشتن آتش در كف دست ,سختتره و احتياج به بصيرت و آگاهي و عمق بينش و اعتقاد داره. اگر در اين اوضاع به هم ريخته و پر از غبار فتنه آحرالزماني بصيرت و آگاهي نداشته باشيم و با قضايا و حوادث آن سطحي و برخورد گرده و ظاهر بين باشيم ,خيلي زود فريب دشمنان شيطان صفت و حيله گر انسانيت و بشريت را مي خوريم در دام انواع توطئه ها و حيله هاي رنگارنگ آنها مي افتيم,كما اينكه شاهد هستيم چگونه بسياري از مسلمين در كشورهاي همجوار ما بخصوص اهل سنت خيلي زود فريب سايستهاي تفرقه افكن دشمنان اسلام را خورده و وارد بازي خطرناك طراحي شده توسط سرويسهاي جاسوسي و امنيتي و اتاقهاي فكر غربيها و صهيونيستها شده و با دامن زدن به اختلافات فرقه اي و تكفير ديگرفرق اسلامي و كشتار و ذبح بي رحمانه مسلمانان , چنان ضربه اي بر پيكر جهان اسلام و حيثيت مسلمين وارد نموده اند كه هيچ دشمني توانايي و جرأت وارد كردن چنين ضربه اي را نداشته و ندارد. دشمنان حيله گر و روبه صفت با مطرح كردن مقوله هايي همچون سني و شيعه ,عرب و عجم ,فارس و ترك و كرد و بلوچ و لر و ... در طول يكصد سال گذشته تاكنون سعي در تفرقه افكني و چند دستگي بين مردم منطقه داشته و دارند . متأسفانه در جاهايي هم به اهداف خود رسيده و از اين تفرقه افكنيها سود سرشاري نصيبشان شده و مي شود..