جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۴
یادبود حماسه ملبورن با درخشش عابدزاده، خداداد و باقری

روزی که میلیونها ایرانی برای شادی به خیابان آمدند

شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب: 458239
در دقیقه 75 بازی غزال تیزپای ایران خداداد عزیزی با پاس تودر و حساب شده دایی و با دریبل زیبای خود و فراری جانانه گل تساوی را برای کشورمان به ثمر رساند تا فریاد های شوق هموطنانمان بلند شود و دروازه جام جهانی برای فوتبال کشورمان گشوده شود.
روزی که میلیونها ایرانی برای شادی به خیابان آمدند

سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : فردا هشتم آذر ماه است ، بی تردید هشتم آذر ماه یکی از بیاد ماندنی ترین روزهای تاریخ فوتبال ایران است . 

هجده سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۸ آذر ماه ۱۳۷۶ تیم ملی کشورمان در بازی برگشت مرحله آخر مقدماتی جام جهانی فرانسه در حالی که در بازی رفت در تهران به تساوی یک بر یک رسیده بود در کمال شگفتی و درخشش بازیکنان دو بر دو حریف قدرتمند خود را متوقف کرد تا با توجه به قانون گل زده در خانه حریف برای دومین بار به جام جهانی برود .

به این ترتیب تیم فوتبال ایران بعد از ۲۰ سال در هشتم آذرماه سال ۷۶برای دومین بار به جام جهانی فوتبال راه یافت.

تیم ملی ایران در دیدار برگشت مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸در حالی که دو بر صفر از حریف عقب افتاده بود توانست با به ثمر رساندن ۲ گل در برابر تیم استرالیا به نتیجه مساوی دست یابد. این دیدار برای همه ی فوتبال دوستان و اهالی ورزش جالب و به یاد ماندنی است . 

وقتی در دقیقه ۳۱ کیول گل اول استرالیا را به ثمر رساند، نفس های تمامی ایرانیان خصوصا هموطنانی که در ورزشگاه ملبورن استرالیا حضور داشند در سینه حبس شده بود . اوائل نیمه دوم ویدمار در دقیقه ۴۷ گل دوم استرالیا را وارد دروازه عابدزاده کرد و اشک در چشمانمان حلقه زد، انگار که همه چیز برای ایران تمام شده بود. زمانی که تیم ملی ایران ۲ گل از تیم استرالیا عقب بود و همگان بر این باور بودند که آخرین تیم راه‌یافته به جام جهانی تیم ملی فوتبال استرالیا است.

  اما با غیرت ایرانی همه بازیکنان به خود آمدند و نبض بازی را در اختیار گرفتند.
تا این که در دقیقه 71 کریم باقری گل اول ایران وارد دروازه مارک بوسنیج کرد. 
 
در دقیقه 75 بازی غزال تیزپای ایران خداداد عزیزی با پاس تودر و حساب شده دایی و با دریبل زیبای خود و فراری جانانه گل تساوی را برای کشورمان به ثمر رساند تا فریاد های شوق هموطنانمان  بلند شود و دروازه جام جهانی برای فوتبال کشورمان گشوده شود. 

در آن بازی غرور انگیز تیم ملی ایران با این ترکیب به میدان رفته بود .
بازیکنان ایران : احمدرضا عابدزاده، منصوریان، خاکپور، پیروانی، پاشازاده، مجیدی، سعداوی، مهدوی کیا، استیلی ، تهامی ، شاهرودی، عزیزی، دایی و باقری .
سرمربی ایران : والدایر ویرا برزیلی 

بازیکنان استرالیا: مارک بوسنیچ ،کرگ مور، استیو هوروات، آلکس توبی، استن لازاریدیس،رابی اسلاتر، ند زلیچ، اورلیو ویدمار، کرگ فاستر، مارک ویدوکا وهری کیول.
سرمربی استرالیا: تری ونه بلز

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آرش
یادش بخیر چه روزی بود از انقلاب تا تجریش مردم فقط شادی میکردند
سعید
یادش بخیر
به امید خوشحالی همیشگی ایران
محمد
Iran, Islamic Republic of
ایران 2-0عقب افتاد بعد دو گل زد.