سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۱۱

دلایل تصادفات بیشتر پراید از دید سایپا

دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب: 280335
بر اساس آمار ارائه شده در سالهای گذشته مهمترین عامل تصادفات جاده ای را خطای انسانی با سهم 52 درصدی تشکیل می دهد و مطمئناً نقش خطاهای انسانی با هر خودرویی در تصادفات اجتناب ناپذیر خواهد بود و باز هم در این مورد نقش کمیت در مورد پراید باعث شده این خودرو بیشترین آمار تصادفات را از آن خود کند.
در پی انتشار آمار تصادفات نوروزی از سوی پلیس راهنمائی رانندگی نیروی انتظامی و در صدر قرار گرفتن پراید در آمار تصادفات، شرکت سایپا توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در توضیحات سایپا ضمن تقدیر از زحمات راهور نیروی انتظامی که با اقدامات خود از افزایش تلفات جاده ای در تعطیلات نوروزی جلوگیری بعمل آورده اند، آمده است: "درخصوص انتشار گزارش راهوار محترم نکاتی بوده است که برخی از رسانه ها بدون دقت نظر و بررسی موضوع اقدام به انتقاد نسبت به خودروهای صدر نشین این جدول علی الخصوص پراید کرده‌اند که نکات زیر جهت تنویر افکار عمومی تقدیم می گردد.
 
1- علت صدر نشینی پراید بر خلاف آنچه بی کیفیتی این خودرو در برخی از رسانه‌ها نام برده شده است دلیلی جز تعداد بالای تولید این خودرو ندارد و طبیعتاً جز این نمی توان انتظار داشت که خودروئی که به تعداد 5 میلیون دستگاه در جاده‌های کشور رفت و آمد داشته و میزان تولید یک سوم از کل خودروهای تولیدی را در اختیار دارد در فعل و انفعالات رانندگان ایرانی مصون از حوادث جاده‌ای که عوامل موثر دیگری نیز در بروز آن دخیل هستند باشد. در عین حال باید عنوان کرد که مطمئناً آمار پائین تصادفات در خودروهای قعر جدول نیز مطمئناً بواسطه کمیت و تعداد محدود تولید و یا حتی واردات و در واقع وجود آن خودروها در دست مشتریان است و در حقیقت اگر آخرین خودروی جدول منتشره نیز تیراژ تولید میلیونی همچون پراید را داشته باشد مطئمناً همانند پراید جایگاه بالای این جدول را از آن خود می کرد.

2- بر اساس آمار ارائه شده در سالهای گذشته مهمترین عامل تصادفات جاده ای را خطای انسانی با سهم 52 درصدی تشکیل می دهد و مطمئناً نقش خطاهای انسانی با هر خودرویی در تصادفات اجتناب ناپذیر خواهد بود و باز هم در این مورد نقش کمیت در مورد پراید باعث شده این خودرو بیشترین آمار تصادفات را از آن خود کند.

3- نکته قابل انتقاد دیگر برداشت اشتباه برخی از رسانه‌ها از آمار بالای تصادفات یک خودرو و اتصال این موضوع به مقوله کیفیت خودروها است. در این خصوص باید اذعان داشت که خودروهای پراید جدید که با نام خانواده x100 عرضه می شود با توجه به استانداردسازی این محصول و ارتقاء سطح ایمنی و کیفی آن از درجه بالاتری از خودروهای پراید قدیمی را در اختیار داشته و اضافه بر این بر اساس آمار بدست آمده درصد تصادفات این خانواده در مقابل خودروهای پراید قدیمی بسیار ناچیز بوده و جمع بندی دو محصول با دو سطح ایمنی متفاوت باعث خدشه دار شدن برند و محصول یک شرکت خودروسازی است که بهتر بود در این آمار درصد خودروهای X100 و پراید جدا از یکدیگر اطلاع رسانی می‌شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دقیقاٌ موافقم با این پاسخ، منطقی بود
سایپا انصافا روت شد ؟؟؟؟
پراید ماشینیه که تو سربالایی راه نمیره اما به دلیل سبکی در سرازیری سرعت می گیره اونوقته که با توجه به سیستم ترمز نا مطمئنش باید بگم که ..... همچنین محور های ضعیفش.
محور های دوچرخه من از محور جلوی پراید قطور ترو قوی تره
فراری تولید کرده اید که اینگونه بهتون بر خورده ؟؟؟!!!
طرف از پشت دیپلمات می خوره به ماشینش درجا میمیره چون ماشین پرایده.
پس فهمیدیم که پراید با کیفیت ترین خودرو است. با تشکر از کیفیت بالای ای خودرو
سید
به نظر شما وقتی یه پراید با مثلا یه سوناتا شاخ به شاخ می کنه و پراید تیکه پاره میشه و سوناتا کاریش نمیشه علت چیه ؟
کامی
آقای سایپا من به نمایندگی از طرف ملت ایران از شما معذرت می خوام!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
علت به چشم آمدن پرايددرتصادفات همان تعدادبالاي آن در جاده هاست والا پرايدازنظرفني وموتورازبسياري از خودروهاي داخلي باكيفيت تراست. خطاي انساني بيشتر موثره نه نوع خودرو.
احمد
جالب است به دلیل اول و سوم شرکت سایپا دقت کنید بنده خدایی که این دلایل را ذکر کرده اصلا متوجه تناقض دلایلش نبوده این نشان دهنده دقیق بودن شرکت سایپا در تولیدات خودرو و صحبت کردن با مردم و مشتری مداری این شرکت است ؟؟؟ نظر شما چیست آیا اینها مردم را مسخره نکرده اندو فقط به جیب خودشان فکر نمی کنند ؟؟؟ مشتری و مشتری مداری کیلویی چند ؟؟؟ احمدی نژاد هم حریف اینها نشد اصلا اینها به کسی پاسخگو نیستند و کسی بر اینها نظارت نمی کند حتی احمدی نژاد که این همه ادعا دارد
به فرض که توضیحات این مسئول محترم صحیح باشد، وظیفه خودروسازان را سنگین تر می کند چرا که با توجه به استقبال بیش از اندازه مردم از وسیله، سازندگان آن نیز باید کیفیت آن را بالا ببرند تا از حوادث مشابه جلوگیری شود.
France
اگر چه پراید قدیمی شده ولی ماشین بدی نیست باید سرعت مجاز رو در مورد این ماشین بیشتر رعایت کرد. اگه در کشورهای پیشرفته این آمار خام و غیر تحلیلی توسط پلیس داده می شد شرکت تولید کننده از پلیس شکایت و ادعای خسارت می کرد.
مثل گاری؟