جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
ظریف در گفتگو با تلویزیون الجزایر مطرح کرد:

توافق هسته‌ای به نفع کل جهان اسلام

پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 442335
وزیر امور خارجه گفت: توافقنامه هسته ای علیه هیچ یک از کشورهای همسایه ما نیست بلکه به نفع همه است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در الجزایر بسر می برد، صبح چهارشنبه در گفتگو با تلویزیون ملی الجزایر اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران تشویق گفتگو و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم در منطقه است و معتقدیم همه دوستان ما باید همین سیاست را داشته باشند.

وی تاکید کرد: آینده را ما می سازیم، بنابراین اگر براساس همکاری، همفکری و اقدام مشترک به آینده نگاه کنیم، می توانیم آینده بهتری بسازیم اما اگر در جهت تقابل و ناامنی بیاندیشیم کمک به افراط‌گرایی و تروریسم است و آینده خوبی نخواهیم داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است با همه همسایگان برای آینده بهتر تلاش کند و امیدواریم همسایگان ما نیز اینگونه فکر کنند.

ظریف با اشاره به موضوع هسته ای گفت: توافق هسته ای یک پیروزی برای دیپلماسی و کل منطقه و جهان اسلام است، چون نشان دادیم کشورهای غربی با گفتگو می توانند با کشورهای منطقه به توافق برسند و نه با تحمیل و فشار.

وی با بیان اینکه این توافق یک درس برای دیپلماسی ایجاد کرد و امیدواریم برادران ما در منطقه از این موقعیت استفاده بهینه کنند تصریح کرد: آماده همکاری با همه کشورهای همسایه برای بهره برداری از این وضعیت جدید هستیم.

وزیر امور خارجه افزود: مردم ایران از این توافق استفاده می کنند اما به همان اندازه که کشورهای منطقه می توانند از آن استفاده کنند. این توافقنامه علیه هیچ یک از کشورهای همسایه ما نیست بلکه به نفع همه است.

وی روابط ایران و الجزایر را بسیار قدیمی، محکم و دوستانه توصیف کرد و گفت: در مشکلات منطقه ای مانند لیبی، سوریه و یمن نیاز است که برای مشورت بین دولت های دوست گفتگوهای مشترکی صورت گیرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه راه حل نظامی برای هیچ یک از مشکلات منطقه وجود ندارد، گفت: امیدواریم همه تلاش کنند مشکلات از طریق گفتگو حل و فصل شود.

ظریف با تاکید بر اینکه امیدواریم برای حل مشکلات منطقه در رایزنی های منطقه ای اقدامات عملی و مشترک داشته باشیم خاطر نشان کرد: نقش الجزایر را به عنوان یک دولت مهم و دارای مواضع اصولی و جدی در منطقه و خاورمیانه مانند سوریه و یمن بسیار مفید و مناسب می بینیم و امیدواریم با همکاری با الجزایر به راه حل های خوبی در منطقه برسیم.

وی همچنین افزود: ایران و الجزایر برای گسترش صادرات غیرنفتی و خروج از تمرکز بر اقتصاد نفتی سیاست های مشابهی دارند.

ظریف اظهارکرد: کشورهای در حال توسعه باید اقتصاد خود را طوری برنامه ریزی کنند که با تحرکات بین المللی دچار ناملایمات شدید نشوند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ما در ایران به همین خاطر سیاست اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنیم، افزود: الجزایر هم سیاست های مشابهی را دنبال می کند.

وزیر امور خارجه از برگزاری کمیسیون عالی مشترک دو کشور در آینده نزدیک در الجزیره و با حضور معاون اول رئیس جمهور کشورمان خبر داد و گفت: ما در حوزه های مختلف اقتصادی، مالی، بانکی و فناوری آماده همکاری همه جانبه با الجزایر هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *