پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۵۱
۱۱۰
سؤال رسانه آمریکایی: چرا فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند؟

بورسیه‌ نیازمندان‌ برای دختر فریدون!/ روایتی از تحصیل فرزند ظریف

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب: 386239
سایت بیزینس اینسایدر در گزارشی به تناقض میان سخن و عمل برخی مسئولان ایرانی پرداخته و نوشته است: در حالی که مسئولان ایرانی در کلام خود علیه غرب، سخنرانی می‌کنند اما فرزندان خود را برای تحصیل و کار به غرب می‌فرستند.
بورسیه‌ نیازمندان‌ برای دختر فریدون!/ روایتی از تحصیل فرزند ظریف
به گزارش جهان،‌ پارس نوشت:
بیزینس اینسایدر که مقر آن در نیویورک واقع است، در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد و بیشتر اخبار اقتصادی و فناوری را پوشش می‌دهد.

بیزینس اینسایدر در ابتدای گزارش خود به انقلاب فرهنگی در ابتدای انقلاب اسلامی و تصفیه دانشگاه‌ها از اساتید سکولار اشاره کرده و استیضاح اخیر وزیر علوم را ادامه همان تفکرات ضدغربی دانسته است.

بیزینس اینسایدر در ادامه به تداوم احاطه آمریکاستیزی در بیان و گفتار مسئولان جمهوری اسلامی اشاره کرده اما از یک تناقض در این ماجرا ابراز تعجب کرده است: چرا طیف مسئولان ایرانی، فرزندان خود را برای تحصیل به دانشگاه‌های غربی می‌فرستند و از آلوده شدن آن‌ها به تفکرات و اخلاقیات غربی، نمی‌ترسند؟

بیزینس اینسایدر به خانم مریم فریدون دختر حسین فریدون (برادر رئیس‌جمهور ایران) اشاره کرده و درباره سوابق حسین فریدون نوشته است: او از ابتدا از حامیان انقلاب اسلامی بوده است. او از مسئولان حفاظت امام خمینی (ره) در زمان بازگشت ایشان به ایران در سال ۱۳۵۷ بود. فریدون سپس استاندار شد و هشت سال هم سفیر ایران در مالزی بود و بعدها به هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل پیوست و اکنون مشاور برادرش یعنی رئیس‌جمهور ایران است.


بیزینس اینسایدر خبر داده که مریم دختر حسین فریدون دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیای آمریکا بوده و پس از آن با دریافت بورس تحصیلی موسوم به لرد دارندورف Lord Dahrendorf (جامعه‌شناس انگلیسی- آلمانی ۱۹۲۹-۲۰۰۹) توانسته در کالج مشهور مدرسه اقتصاد لندن London School of Economics مشغول به تحصیل شود. این بورس، در قالب بورسیه‌هایی که دویچه بانک آلمان Deutsche Bank به دانشجویان کشورهای در حال توسعه و نوظهور اعطا می‌کند، به مریم فریدون داده شده است.

بیزینس اینسایدر نوشته است که هدف از اعطای این بورس تحصیلی کمک به دانشجویان نیازمند کشورهای در حال توسعه است و بر همین اساس، اعطای آن به دختر بردار رئیس‌جمهور ایران که وضع مالی مناسبی دارد، تعجب‌برانگیز است. به نوشته این سایت آمریکایی، مریم فریدون در شعبه لندن دویچه بانک مشغول به کار هم شده است.


بیزینس اینسایدر شوهر مریم فریدون را پسر سفیر جدید ایران در سوئیس اعلام کرده که هم‌اینک در دانشگاه آکسفورد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل است.






بیزینس اینسایدر همچنین مدعی شده که مهدی ظریف فرزند وزیر خارجه ایران و احمد عراقچی برادرزاده معاون وزیر خارجه ایران نیز در دانشگاه نیویورک تحصیل کرده‌اند.


مهدی ظریف بیش از یک دهه در آمریکا زندگی کرده و در شرکت‌های فضایی و مخابراتی مشغول به کار بوده اما در سال ۲۰۱۳ به ایران بازگشته است. این سایت آمریکایی معتقد است مهدی ظریف پس از بازگشت به ایران، درباره سوابق کاری‌اش در آمریکا اغراق کرده و در حالی که مدعی است برای شرکت معتبر وریزون Verizon کار می‌کرده، اما این شرکت اعلام کرده که مهدی ظریف برای یکی از پیمانکاران این شرکت کار می‌کرده است و نه خود این شرکت.


احمد عراقچی نیز پس از سال‌ها زندگی در پاریس و نیویورک به تهران بازگشته است.


بیزینس اینسایدر همچنین به تحصیل نیمه‌تمام مهدی هاشمی پسر اکبر رفسنجانی در دانشگاه آکسفورد اشاره کرده و آن را یکی دیگر از مصادیق تحصیل فرزندان مسئولان ایرانی در غرب دانسته است.


بیزینس اینسایدر از این که مسئولان ایرانی شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند و نظام غرب را فاسد می‌خوانند اما فرزندانشان را برای تحصیل و زندگی روانه غرب می‌کنند، ابراز تعجب کرده و پرسیده است: مگر مسئولان ایرانی، فرزندانشان را دوست ندارند که آن‌ها را به دامان غرب می‌فرستند؟

ابهام دیگری که این سایت آمریکایی مطرح کرده، این است که مردم عادی ایران برای سفر به غرب و تحصیل در آنجا با محدودیت‌های فراوانی از جانب کشورهای غربی مواجه می‌شوند؛ اما چرا فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


توانا بود هرکه نادان بود
بی سوات!!!
خب خواستن بچه ها شون بی سوات نباشند مگه بده . لطفا شما که تو ایران درس خوندید و سواد ندارید انتقاد نفرمایید !!!
لس
خوب بابا حالا شما خوب شما با سواد تو بهشت شجاع ما ترسو و تو جهنم و ترسو راحت شدین بی ادبا کجا درس خوندین اینقد ادب دارین
Iran, Islamic Republic of
حجاب دختر فریدون را تامل باید
United States
حالت خوشه ها
Iran, Islamic Republic of
همينكه پوشش مثل دختراشراقيها نيست بايد خدا را هزار مرتبه شكر كرد. ببين ما را به كجا كشانده اند كه از چه شاكريم. اماما خدا رحمتت نمايد
شما ها وب یاد گرفتین با ادعای حجاب اصل مساله را منحرف کنید. الان مساله حجاب نیست بورسیه های این جماعت در غرب است. فهمیدی!
رنگ رخسار خبر ميدهد از سر درون
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنتشون کنه که برای مردم و مملکت جز سرشکستگی چیزی نداشتن.خائنهای خودباخته.
هرکه توانا$$$$ بود دانا بود!
حمید
پیامبر اکرم (ص): اطلبوالعلم ولو بالسین : علم را یاد بگیرید حتی اگر در چین باشد.
نه با بیت المال !!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
ولو به چین
چکار داره به آمریکا!!!!
Iran, Islamic Republic of
خب وقتي اين جماعت افساد طلب بخواهند دليلي بياورند . آمريكا را به جاي چين قالب مي كنند و كفر را رنگ دين مي زنند و مزدوري شان براي دشمن را شجاعت جلوه مي دهند و خلاصه هر كفرياتي مي گويند كه عقل هر عاقلي اندر ناداني شان قاصر مي ماند !!!
سرور
منم کلمبیا می خوام!
کلمبیای خونت کم شده
سوفیا لوره
علم با مدرک اونم با رانت فرق میکنه حمید جان
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
ولی نگفت با پول بیت المال ورانت پدران
سارا
Iran, Islamic Republic of
اره باید یاد بگیریم علم رو ولی با شرازط مساوی،اینجا خودتو باید بکشی تا با سهمیه ازاد رتبت تک رقمی بشه ارشد و دکترا بخونی بعدم از سر بیکاری بشینی تو خونه افسرده بشی.این عدالته؟؟؟؟؟
بدا بحال ما با این افرادی که بعنوان مسئول انتخاب می کنیم!؟
حران
Iran, Islamic Republic of
بورسیه و ما ادراک ما البورسیه!
توانا بود هرکه دارا بود!!
Iran, Islamic Republic of
قارون هم به همين معتقد بود كه خداوند او و مالش را به زمين فرو برد !!!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آره خواستن شناسنامه دار باشن اون هم غربی مگه بده؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
الحمداللله که همچین خانواده هایی در راس امورند...
به راستی چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
جوابش معلومه دیگه . پول بعلاوه قدرت مساوی است با امکانات بالا و زندگی اشرافی.
Romania
واقعا!!

متاسفانه ما برخی سران حکومتمون و اکثر وزرامون خودشون هم تحصیل کرده ی همونجان هستند
برا همین اینقدر وضع مملکت داری شون بده. در واقع شتر سواری دولا دولا می کنند
چون شعار اسلام می دهند ولی از روش های غربی استفاده می کنند!
افشین
چون شعار اسلامی میدهند و مردم را گول مزنند بعد که به قدرت رسیدن از غرب فرمان می برنند
یه جوری میگی انگار غیر قانونی رفتن
سوادشو داشتن قبول شدن
همه که مثل کردان نیستن
تارینه
کسی نگفته بی سواد بودن!!!
ولی سوادشون هم در حد گرفتن بورسیه نبوده.در واقع همگی بوسیله ی بند پ (پول وپارتی)
بورس شدن .
اشتب مثبت دادم.
یه عده هم مثل من بدبخت دارن دكترا می خونن ولی حتی برای تز هم كمكشون نمی كنند تا به مقالات بین المللی دسترسی داشته باشند. .
جناب همه که مثل اینا ازمابهترون نیستند
متقی
اگه سوادداشتن دانشگاه داخلی قبول میشدند
سارا
Iran, Islamic Republic of
نه عزیز غیر قانونی نرفتن ولی ی عده خاص رفتن فقط
چون فعلاً نسل کارگزاران محترم پا به سن گذاشته اند، بچه هایشان را برای سالیان آینده و حکومت بر مردم آماده میکنند!
فکر میکنی سایر برادران کمتر میرن اونور آب ؟
جز بعضی ها که ممنوع الخروجند، میتوان تصاویر سایر دوستان را با یک سرچ ساده یافت.
وما ادراک مالکارگزاران
United States
خوب مگه چه اشکالی داره؟!
Romania
lاینکه خوبه معلم اخلاق هم تابیعت دوگانه دارد
شما که فرق تابعیت و گرین کارت را نمیدانی چرا اظهارنظر میکنی؟ ایشان ده سال مبلغ در مراکز اسلامی در آمریکا بودند و هرکس این میزان سنوات درآمریکا باشد بدون سوگند سیتیزنشیپی، گرین کارت دریافت میکند؟
United Kingdom
اشتباهی مثبت زدم.
معلم اخلاق با رفتنش عوض نشده.مث عمو ظریف نیس که کارش به جایی رسیده که قدرت نظامی آمریکا رو به رخمون بکشه که البته قدرت نظامیشون رو تو جنگ ۵۱ روزه هم دیدیم.
در پاسخ به سوال آخر چرا فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند؟
زیرا غرب به این افراد نیاز دارد تا در آینده اهداف آنها را تامین کنند همانطور که پدرانشان چنین کردند
پسرکو ندارد نشان از پدر....!!!!!!
احسنت
چراغعلی
با تلاش شبانه روزی مقامات به ویژه و به خصوص جناب ظریف تحریم های بورسیه را برای فرزندان دولتی ها برداشته امیدواریم که دادن تابعیت وشغل و سرمایه گذاری آنها را هم برداره
س.م
همین نفاق و ریاکاری است که باعث شکست و عقب ماندگی اردوگاه اسلام از کفر و پوزخند دشمنان می گردد. آنها وقتی می بینند که این مسلمانان که شعار مرگ بر آمریکا می دهند خودشان با نظام شان و شعارهایشان رو راست نیستند و قلباً قبول ندارند, امیدوار می شوند . البته فقط اینها نیستند و اکثر مسئولان اینگونه اند متأسفانه!!!!
دلیلش روشن است :بعضی ازمسوولین وفرزندانشان جزو مردم عادی ایران نیستند لزا برایشان مشگلی ومحدودیتی وجود ندارد.شایدهم ازباب (هزچیز به اصل خویش بازمی گردد )نگران تحصیل فرزندانشان در غرب نیستند؟!
Latvia
دختر فریدون روحانی را ببن به زور روسری سرشه بعد هی گیر بدید به حجاب دخترا ی مردم
سید امیر
اون وقت اینها میخوان از بحث هسته ای ما دفاع کنند ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
دفاع کردن که تحریم بورسیه برای فرزندان خودشو برداشته شد دیگه
حرفهای درستی زده اید ولی انصافا چرا فرزندان یک از مسئولینددولت قبل را ذکر نکرده اید. این حرکات شما (و طرف مقابلتان که فقط مشکلات شما را ذکر می کنند) مردم را از هردو گرو ه اصولگرا و اصلاح طلب منزجر می کند. چون در این مسائل مثل هم عمل می کنید.
به واقع دعوای اصولگرا و اصلاح طلب جنگ زرگریست فقط به فکر خودشونن فقط مردمو بازی می دن
حجاب دخترهاي خانواده هاي روحانيت خيلي اسلاميه!!!
Iran, Islamic Republic of
اینها خانواده فریدون هستند نه روحانیت!! حالا یه لقبی همینطوری دادن به خودشون!!!
سپهررودی
Iran, Islamic Republic of
این ها همون کسانی هستند که شعارشون "مرگ بر آمریکا جونم!!" هست!!!!
امیر
پاسخ روشن این سوال دیالوگی از فیلم قلاده های طلاست انجا که سفیر انگلیس میگوید که چرا اجازه تحصیل به فرزندان مسئولین در غرب داده میشود.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
ملت ما با چنگ و دندان از ارزشهای انقلاب دفاع میکنند و این جماعت بدنبال میوه چینی از مقاومت مردم و گرفتن پست های مدیریتی هستند و باز هم در روز خطر به دامن اربابانشون فرار میکنند.
فکر می کنید چرا یک کشوری به ثروتمندی ایران این چنین در وضعیت نابسامان اقتصادی قرار گرفته ؟؟!! کشوری با این همه منابع چگونه مردمش به سختی زندگی می کنند و به جای امید برای یافتن کار و شغل دست به دعا و نیایش به درگاه خدواند شده اند.
United States
حالا فكر كن كساني كه دختر بدحجاب و داماد فكلي دارند و يا سالها فرزندان و نزديكانشان دارن در امريكا و لندن جيره خواري ميكنند چطوري ميخواهند از حقوق اين ملت مظلوم در ٥+١ دفاع كنند
حسین
سلام لطف کنید همه چی رو سیاسی نبینید
اولا خیلی از بچه های ما خوشبختانه یا متاسفانه می روند خارج از کشور برای تحصیل . این ها هم 4-5 نفرشون
درثانی ما باید در داخل بچه ها مون رو از لحاظ فکری قوی کنیم و اگر خواستند بروند بروند. اگر از لحاظ فکری آماده باشند برند چند سال 10 20 سال دیگه که متخضص این رشته شدند بیایند و کشور رو به اعلی درجه در اون زمینه برسانند مثل استاد پروفسور سمیعی .
در ضمن باز هم می گم اگه از لحاظ فکری آماده باشند می توانند انقلاب اسلامی و اخلاق اسلامی را عملا تبلیغ کنند
و....
ببخشید طولانی شد سخن رو کوتاه می کنم
علی
دکترسمیعی آدم خوبی هست بسیار شریف ومتعهد هستند اما شما برو مقایسه کن نسبت روزایی که ایران نیست به روزایی که ایرانه
واقعا برای من هم سواله ؟؟؟؟؟؟
زمانی نیشابور مهد علم بود همه عربی می آموختند و حول تمدن اسلام می گشتند
اکنون غرب و خصوصا امریکا مهد علم است این می شود که دانشمندان شماره یک دنیا گرچه ایرانی هستند اما از جشنواره ها و مسابقات و همایش های امریکا جایزه می گیرند
نفس کسب دانش روز دنیا از هرجا باشد ولو ثریا امری پسندیده است
آنچه مایع نکوهش است غربزدگی و فریفتگی فرهنگ غرب است که اکثرا به سوغات می آورند
ی عاقل
اونا هم فهمیدن که چرا بعضی از مسئولین ما برای غربی ها مورد توجه هستد.........!!!!! خوب حتما این مسئولین ما نفعی برای اونا داشتند دیگه............................نه؟
خدا شاهد اين تازه يكي از سوتيهاي بسيار كوچك اقا فريدون!!!!!! در اينده متوجه عمق فاجعه خواهيد بود.واي بر اين ملت مظلوم و خدا رحم كنه!!!!
نیلوفر
Iran, Islamic Republic of
باید به این سایت سایت بیزینس اینسایدر گفت که این مسئولینی که ذکر کرده از مدافعان غرب و آمریکا تشریف دارن....
اين اقا فريدون اخرش. حالا كجاشو ديديد.!!
اصغر
اشتباه نکنید اینها آقازاده ویا بورسیه نیستند فقط آقازاده ها کسانی هستند که با اینها نباشند وبورسیه های داده شده هم کسانی هستند که تحمل خوب واشرافی زندگی کردن را بلد نیستند ونباید به جمع آنها وارد شوند پس نتیجه اینکه مذاکره هسته ای کشک است هدف حفظ فرزندان وثروت خارج از مرز می باشد واین همه جنجال بورسیه و..فقط به منظور پیش دستی بوده و بس که اگر بعدا کسی گفت بگویند غرض ورزی است .
Iran, Islamic Republic of
بسیار متاسفم برای نویسنده خبر و سایت شما، تاریخ را مرور کنید و از اول انقلاب دوباره مرور کنید و توبه کنید.
محسن
واقعا شرمنده مردم بدخت و بیچاره و بی واسهطه و بی پارتی. خداوکیل فرزندان مقامات مگر همگی نابغه هستند مثلا بچه ظریف و فریدون. بخدا همش بزور پول و قدرت هست. ما بیچا ره ها حتی پول یه سفر یک هفته ای به دبی نداریم.
دبي چيه آقا! آدم ميشناسم كه تو سن ٥٠ سالگي اونم از طرف كميته إمداد براي اولين بار رفته مشهد؟!
ایرانی
این دلیل نمی شود پبامبر فرموده برای کسب علم تا چین هم بروید. اما به کل با این که این عزیز زاده‌ها می توانند بروند اما کسایی که واقعاً پول ندارند اما با هوش تز از این ها هم هستند نمی توانند بروند بی عدالتی است.
علی
با توجه به اینکه مسئولین محترم دارن پا به سن میزارن بالاخره باید جانشین خودشونو اماده سلطنت در جایگاه خودشون کنن . نه پسراشون سربازی میرن . نه محدویت برا دختراشونه .سالها پیش یاد گرفتن دخترا جریان سازی کنن .( دوچرخه سواری بانوان) ...
خوشبین زاده آسیب پذیر
United States
اطلبوا العلم و لو بالصین. شاید مسولان اصرار دارند از انبوه احادیث نبوی فقط به این حدیث عمل کنند !
Iran, Islamic Republic of
اطلبوا العلم ولو بالصين گفته اند و نگفته اند .
اطلبوال همه چيز اين كشور با بند و بست بازي و پول و پارتي و ............... !!!
محمد
درس خواندن در خارج اشکالی که ندارد هیچ شاید خوب هم باشد اما نباید برای مردم عادی تابو باشد وبرای دولت مردان ارزش
رضا
مگر پسر محسن رضائي نبود كه به امريكا پناهنده شد پس همه چيز معلوم است چيزي كه عيان است چه حاجت به بيان استً!!
حسینی
دکتر حسن عباسی روز 5 شنبه در برنامه تلویزیونی ساعت 45:3 صحبتهای زیبایی کردند مخصوص این خانواده ها بود که بچه هاشونو میفرستند اروپا امریکا درس میخونن. کو گوش شنوا
ali
مرگ بر آمريكا واسه مردم .عشق و حال و درس خوندن تو آمريكا براي مسئولين
United Kingdom
خدا خیر بدهد به آن هایی که مسئله بورسیه های غیرقانونی را مطرح کردند تا شما هم بعد از 8 سال کذایی به فکر بیفتید از این گزارش ها تهیه کنید. انشاءلله جبران مافات می شود!!!
Iran, Islamic Republic of
توي بدبخت هم هي بيا و ازين جماعت شيطان دفاع كن
تمام بورسيه هاي داخلي و خارچي را كه اكبر و خاندان او و كارمندان او در ايران . به قرق خود درآورده اند و از اول تانقلاب ا بحال از آن استفاده مي كنند !!!
Iran, Islamic Republic of
واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند چون بخلوت میرسند .......
وای به روزی که بگندد نمک
Iran, Islamic Republic of
..... و ما ادراک مالبورسیه!
Latvia
خوب وقتی خودمون انتخابشون میکنیم . ناخوداگاه انها هم احساس مالکیت مطلق کرده و از استفاده امکانات همین ملت دریغ نمیکنند.
این حرف ها مردم را به کل نظام بدبین می کند نه فقط به روحانی و ظریف ...
سروش
راستي كسي مي داند چرا حرف و عمل آقاي رفسنجاني دوتاست ؟ البته در مورد شاگردان ايشان خب تكليفشان روشن است، فريدون و ظريف و ديگران بايد همان كاري را بكنند كه بزرگترشان مي كند.
Iran, Islamic Republic of
بخاطر اين كه با سخن ما را بفريبد و بتواند با عمل . امپراتوري كند !!!
شادی
اقا سروش اینکه کفتی حرف و عمل رفسنجانی دوتاست را من صد در صد قبول دارم
م ل اراکی سوئد
Sweden
باسلام.

غربیها به کسانیکه مسلمان هستند پستهای بالا واگذار نمی کنند مگر اینکه مسلمان غربگرا باشند و صد در صد قابل اطمینان .... حالا چطور این افراد در غرب دارای این سمتها هستند خدا میداند. من ۳۰ سال است در سوئد زندگی میکنم در این کشور درس خوانده ام و دانشگاه دولتی رفته ام ولی به شغل شریف کارگری مشغولم چون به قول اینها من صد در صد سوئدی نیستم و به من اطمینان ندارند.
احمد
با سلام،متاسفانه اینگونه افراد هیچ سنخیتی با جوهره انقلاب ما ندارند.واقعا ناراحت شدم.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
آره خواستن شناسنامه دار باشن اون هم غربی مگه بده؟؟!!!
ايثارگر
Iran, Islamic Republic of
عالي جنابان دولت راستگو!!!!!!!!!!
جواب دهيد
Iran, Islamic Republic of
چون پشتش گرمه
Iran, Islamic Republic of
خدا نسل هر چی آدمه مزور و دورو رو خیلی زود ورچینه.الهی آمین.
همه اينها درست و انشالله همه اونايى كه حق بيت المال گردنشونه و بي عدالتي ميكنن به زودي مجازات بشن، اما خداوكيلي يه گزارش هم از فرزندان و بستگان كساني كه تو جبهه شما هستند،تهيه كنيد تا شما هم عدالت داشته باشيد. ما مردم عادي كه كس و كاري تو حكومت نداريم سرمون هميشه بي كلاهه، به تجربه بهش رسيديم.
علی
Iran, Islamic Republic of
سهید چمران و شهید بابایی هم تحصیل کرده آمریکا بودند اما شرایط و نحوه درس خواندن هم مهمه
چرا امریکا !؟
شرایط بورسیه (بعنوان افراد نیازمند مالی) را که ندارند پس با توجه به دقت در افراد واجد شرایط بورسیه چرا این افراد بورسیه شده اند ؟!
Iran, Islamic Republic of
یعنی واقعا خواننده هات مثل خودتن جهان
الان کدوم یکی از افرادی که گفته شده از طرف حکومت ایران بورس شدن؟
همشون یا به خرج باباشون رفتن یا بورس دانشگاه های اونور
چه ربطی به بیت المال و بورسيه داره؟ خوانندهات اصلا دانشگاه رفتن تا حالا میدونن بورس تحصیلی چیه؟ بورس دانشگاههای اروپایی چطوریه؟
کاظم
مسله اين نيست که با پول چه کسى در امريکا تحصيل مکنند حرف اينجاست که از شيطان چه چيز مى اموزند
Iran, Islamic Republic of
داداش ما حرفمون اینه ک اگه آمریکا خوبه پس واسه همه باید خوب باشه, اگرم بد که واسه همه بده
شتر سواری ک دولا دولا نمیشه
چرا از صبح تا شب ب ملت مرگ بر آمریکا و آمریکای جهانخوار و توریست رو و.... دیکته میکنن ولی....

متاسفم برا خودمون ک با پنبه دارن سرمونو میبرن ولی دم نمیزنیم
Iran, Islamic Republic of
.. سپاس از ارائه اين آمار...
Iran, Islamic Republic of
دولت تدبير و اميده ديگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
روحاني مچكريم
United States
هر که یک طرف این مملکتو گرفته و دنبال منافع شخصی خودشان هستند وملت بیچاره هم سرگرم دست وپنجه نرم کردن مشکلاتی هستند که این آقایان براشون درست کردند.
Iran, Islamic Republic of
هردم از اين باغ بري ميرسد تازه تر از تازه تري ميرسد . تكنوكراتها اصلا همشون در روياي غربي شدن هستن .......
يوسف
معلوم شد دردولت چه كساني موافق بي بندو باري وبي حجابي هستند .وچرا براي بي حجابي اقدامي صورت نميگيرد چون خودشان هم آلوده هستند
اونی که عینک گردی زده و خودشو شبیه هارولد لوید کرده پسر کدوم آقازاده ایه؟
چنگیز
خودتون هم اگه جای اونا بودید از اونا بدتر میکردید
علی
Iran, Islamic Republic of
به اذن خدای متعال دکتر قالیباف (انقلابی ) دم این فاسدین بیگانه پرست را قیچی خواهد کرد