شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۸
۱۱۰
دور جدید دادگاه آقازاده متهم؛

ادامه دادگاه مهدی هاشمی، فردا/ تلاش برای انحراف دادگاه/ 'بیشترین اتهامات مفاسداقتصادی است'

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 373134
دادگاه مهدی هاشمی لحظاتی قبل همانند جلسات قبلی به صورت غیرعلنی آغاز شد....صبح امروز یاسر هاشمی تلاش کرد تا تشکیل دادگاه برادرش را به دلایل سیاسی مرتبط کند و فائزه هاشمی نیز در میان خبرنگاران گفته است که نمی داند اتهامات برادرش سیاسی است یا اقتصادی!
ادامه دادگاه مهدی هاشمی، فردا/ تلاش برای انحراف دادگاه/
به گزارش جهان، از صبح امروز، مهدی هاشمی در دادسرای عمومی در دادگاه انقلاب حضور یافت.

جلسه امروز دادگاه نیز همانند جلسات قبلی دادگاه غیرعلنی و بدون حضور رسانه‌ها برگزار خواهد شد. آخرین جلسه‌ دادگاه پرونده مهدی هاشمی که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی تشکیل شده بود، ۱۵ اردیبهشت سال گذشته بود.

تلاش مهدی هاشمی و حامیانش برای انحراف روند دادگاه

به گزارش خبرنگار جهان‌نیوز، حضور دو تن از اعضای خاندان هاشمی (یاسر و فائزه) در دادگاه مهدی هاشمی و در کنار وی، نشان از تلاش‌های این خانواده برای تاثیرگذاری بر پرونده اتهامات اقتصادی وی؛ زیرسوال بردن روند دادگاه و سیاسی جلوه دادن آن دارد.

استات اویل، شرکت نفتی توتال، گازپروم، پترونال مالزی، پرونده شرکت گازی کرسنت و... نام‌هایی است که در بسیاری از خبرهای مرتبط با فسادهای نفتی تکرار شده‌اند و با شنیدن آنها نام مهدی هاشمی نیز به اذهان متبادر می شود.

با این حال، صبح امروز یاسر هاشمی تلاش کرد تا تشکیل دادگاه برادرش را به دلایل سیاسی مرتبط کند و فائزه هاشمی نیز در میان خبرنگاران گفته است که نمی داند اتهامات برادرش سیاسی است یا اقتصادی!

در راستای همین پروژه سیاسی جلوه دادن دادگاه، پوربابایی یکی از وکلای مهدی هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاران، در مورد این که نظرتان در رابطه با برگزاری جلسه دادگاه چیست؟ گفت:‌ ان‌شاءالله قانونی عمل کنند!

به گزارش جهان، این رفتار حساب شده برای سیاسی جلوه دادن روند دادگاه در حالی صورت می گیرد که بسیاری از تحلیگران انتخاب ناصر سراج، قاضی پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی به عنوان قاضی ابتدایی پرونده مهدی هاشمی را حاوی پیام‌های مهمی می‌دانستند؛ پیامی که البته بعد از جایگزینی قاضی سراج (که به سارمان بازرسی رفت) با قاضی مقیسه نیز پررنگ‌تر شد.

دادگاه مهدی هاشمی امروز به پایان رسید /ادامه جلسه، فردا

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب امروز در دو نوبت صبح و بعد از ظهر شاهد برگزاری دادگاه یک آقازاده جنجالی بود.

در نوبت صبح این دادگاه نماینده دادستان کیفرخواست صادرشده توسط دادسرای تهران را قرائت کرد، اما با توجه به حجم کیفرخواست، قاضی در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه اعلام تنفس نمود.

ساعت ۱۴ نوبت بعد از ظهر دادگاه آغاز شد و در ساعت ۴ و ۲۰ دقیقه به پایان رسید و ادامه رسیدگی به این پرونده به جلسه فردا موکول شد.

گفتنی است کیفرخواست صادر شده مشتمل بر ۱۲۵ صفحه با ۱۲ عنوان اتهامی است.

وکیل مهدی هاشمی: ادامه قرائت کیفرخواست ۸ صبح فردا انجام می شود

هوشنگ پوربابایی یکی از وکلای مهدی هاشمی پس از خروج از دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص روند رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی گفت: از آنجایی که دادگاه غیرعلنی برگزار شده ما اجازه صحبت در مورد جزئیات دادگاه را نداریم.

وی در خصوص جلسه بعدی دادگاه مهدی هاشمی گفت: جلسه بعدی فردا ۸ صبح برگزار می‌شود و ادامه کیفرخواست نیز فردا قرائت خواهد شد.

تلاش برای فشار بر قوه قضائیه در پرونده دانه درشت‌ها!

از سوی دیگر، همزمان با جدی شدن روند رسیدگی به پرونده، فشارها بر قوه قضائیه افزایش یافته است.

به گزارش جهان، این فشارها به حدی رسیده که چندی پیش حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به خبرنگاران با تایید مسأله فشار بر قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده دانه درشت‌ها گفته بود که قوه قضائیه با جدیت در مسیر تحقق عدالت گام خواهد برداشت.

چندی پیش نیز یکی از نمایندگان مجلس با انتقاد از روند رسیدگی به پرونده مفاسد اقتصادی دانه درشت‌ها گفته بود: " هنوز عده‌ای آقازاده هستند که اسم‌شان در قراردادهای نفتی وجود دارد و باعث فساد شده‌اند. حتی در یکی از این فسادها طرف رشوه‌دهنده در خارج از کشور محکوم شده اما ما هنوز باید اسم طرف ایرانی را با اسم رمز بیاوریم و بگوییم جونیور!"

زمان مجازات متهم ایرانی استات اویل فرارسیده است

در همین حال، احمد امیرآبادی عضو هیئت ۵ نفره مجلس در بررسی پرونده‌ استات اویل در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آغاز دادگاه مهدی هاشمی، گفت: قطعا دادگاه به همه موارد موجود در پرونده مهدی هاشمی رسیدگی می‌کند و از جمله مواردی که دادگاه باید توجه داشته باشد، مفاسد اقتصادی از جمله پرونده‌های استات اویل است.

وی فساد در استات اویل را از مسائل بسیار مهم و شاخص در پرونده مهدی هاشمی دانست و اظهار داشت: نمایندگان مجلس اطلاعات و اسنادی در زمینه استات اویل در اختیار دارند که در زمان رای اعتماد به وزرای دولت بحث و پرداخته شد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه بر اساس اسناد و مدارک موجود در پرونده استات اویل فساد وجود دارد، خاطرنشان کرد: در پرونده استات اویل حتی این شرکت در دادگاه‌های خارجی محکوم شد، اما تاکنون در داخل کشور به این پرونده رسیدگی قضایی نشده است.

بیشترین اتهامات مفاسداقتصادی است

امیرآبادی تصریح کرد: به نظر می‌رسد بیشترین اتهامات مهدی هاشمی مفاسد اقتصادی است، اما یکسری افراد قصد دارند مسائل سیاسی را در این پرونده پررنگ کنند چراکه آنها نمی‌خواهند با فساد در کشور مبارزه شود.

وی ادامه داد: این افراد قصد دارند سروصدا راه بیاندازند و جوسازی کنند تا دادگاه مهدی هاشمی روال عادی خود را طی نکند و با فساد مبارزه نشود.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت: آنچه نمایندگان مردم در مجلس انتظار دارند این است که دادگاه با دقت و سرعت بیشتر به این پرونده رسیدگی کند و هرچه زودتر حکم مهدی هاشمی صادر شود تا مردم عزم جدی نظام اسلامی در مبارزه با فساد را شاهد باشند و ببینند نظام اسلامی با مفسدان در هر جایگاهی که باشند، برخورد و دست آنها را کوتاه می‌کند و کوتاه نخواهد آمد.

امیرآبادی وجود فساد در هر حکومتی را زشت و ناپسند دانست و گفت: فساد باعث می‌شود مردم نسبت به حکومت بدبین شوند و نظامی که با مفسدان برخورد کند، مورد حمایت مردم است.

وی پرونده مهدی هاشمی را از آزمایش‌های الهی برای دستگاه قضا برشمرد و افزود: همانطور که قوه قضائیه از پروند فساد ۳۰۰۰ میلیاردی سربلند بیرون آمد، در این پرونده نیز سربلند خواهد شد و به مردم نشام خواهد داد که در مبارزه با فساد با کسی رودربایستی ندارد و عقد اخوت با کسی نبسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گنبد آهنین
ببین چقدر پر رو هستن !!!
6 ساله دادگاهش به عقب می افته ، با هزار ترفند به انگلیس فرار می کنه ، بازهم ادعا می کنه : " ان‌شاءالله قانونی عمل کنند. "
فقط با اینها برخوردی صورت نگیرد طبیعی است با کمال وقاحت اینگونه سخن بگویند ...
جونیور !
داداشی بی خبره ! بمیرم ! شما که از همه دنیا خیر دارید از اینهمه مفسد اخویتان خبر ندارید ؟
مجید مجد
United States
اگر فائزه تا آخر دادگاه نفهمید جرم داشش چیه مردم برریزن تو خیابوناا!
مجتبی
مجید جان بریزن خیابون چکار کنن؟
1ساندویج بخورن؟
2ساندویج نخورن
3ساندویج دونونه بخورن
4ساندویج تو سطل اشغال بخورن
4ساندویج واسه بابا ومامان بخرن
5شعار بدهن ساندویج ساندویج رای ما رو پس بگیر
لطفا راهنمایی کن این جرم ها سیاسیه یا شکمی
مراد
حالت ناخوشه برادر چرا چرت و پرت میگی اگه بلدی یه حرف با معنی بزن
محمدی
ناراحت نشو آقا مراد جز این از این قوم انتظاری نیست
از شما هم انتظاری جز آشوب نیست..
بریزن تو خیابون حال امثال تو رو بگیرن
ناصر
تو خودتم نمیدونی چی میگی
حیدری
چرا باید غیر علنی باشه مگه مردم نامحرمن؟
اگه علنی باشه آبرویی برای خاندان باقی نمی مونه !
محمد
یعنی شما نگران آبروی این خاندانی؟ پس چرا به بی آبرویی متهم میکنیدشان؟ خداوند تهمت زنندگان را به بد جایگاهی رهنمون خواهد ساخت
سالار
فقط یه سری حرفای بی ربط و بی مزه اگه حرفی تحلیلی سخنی بلدی بگو تا معلوم بشه چی تو چنته داری
رضا
باز هم هاشمی تهدیدها را به فرصت تبدیل خواهد کرد
مجید مجد
United States
پررو؟؟؟
اینا خیلی چیزای دیگه هستن فتنه گر،ساندویچ خور،پولدار، پررو و....
مظفر
مجید جان دلبندم مثل اینکه ساندویچ خیلی دوست داری چون فقط از ساندویچ حرف میزنی جان برادر خوردنیهای دیگه ای هم هست بد نیست امتحان کنی
نه رفیق شما خیلی دوست دارن !!!
مظفر
کسیکه جز ساندویچ حرف دیگه ای بلد نیست و شبا هم خواب ساندویچ میبینه حتما خیلی ساندویچ دوست داره
شما جلبک ها هم که همیشه ساندیس ساندیس می کنید لابد ساندیس دوست دارید ...
سوفیا لوره
همش تقصیر اون ورپریده است که تا گرفتار میشد می گفت بی گناهم آمده ام ساندویج خوری خب یک بار هم میگفتی امده ام روسری بخرم . هرچند یکبار مامانش گفت رفته بودم رو سری بخرم
مهدی
دمت گرم آقا مظفر خیلی گل گفتی
سوفیا لوره
مظفر جان این مجید دلبند هم مثل اون ساندویج خور مشهور خیلی ساندویج دوست داره
امیدوارم اعدامش کنن
نه بابا چییی می گی؟
اصغری
چرا غیر علنی؟ باز هم نتیجه اش زیر سوال است
منظور؟
حسینی ماب
وقتی غیر علنیه یعنی یه جای کار میلنگه
حفظ آبروی حضرات رو کردن !
سرباز
واقعا؟ چقدر هم برای شما آبروی مردم مهمه
حسنی ماب
تا ابد هم از خودتان تعریف کنید وقتی دادگاهتان غیر علنی است چه بخواهید یا نخواهید زیر سوالید
کلا شما تندرو ها به هر دادگاهی معترض هستید ....اصلا هم مهم نیست بلغور کردن شما ...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
فعلا هر کس عقده توهین کردن و تهمت زدن را دارد هاشمی سوژه خوبی است
قوه قضائیه منتظریم ....
اگه قوه قضاییه تو این دادگاه محکوم شد تعجب نکنید!
امیدوارم تقاص خون بیگناهان فتنه از جمله ندا آقاسلطان رو تو این دادگاه پس بده و به اشد مجازات محکوم بشه
از جناب قاضی درخواست میکنم که همشونو دست جمعی به یک ساندویچی در رفسنجان تبعید کنند
نادر قلی
منتظر دادگاه کهریزکیم
خیلی خار شدی که اینو نوشتی کاملا معلومه ...
دست دزدان ملت و جیره خواران را قطع می کنیم
نادر قلی
هر کسی بعد از 5 سال منتظر مجازات قاتلان کهریزک باشه خاره؟
نه از اینکه بخاطر عصبانیت از محاکمه اربابت فرافکنی می کنی ...
جیرت قطع نشه !
از محاکمه و حکم مرتضوی چه خبر؟
این آقا حکمش 6 سال داره خاک می خوره ، حالا تو چرا از ناراحتی ؟ محاکمه مفسدین اقتصادی نباید کسی را ناراحت کند ! مگر اینکه منافعش به خطر بیفتد ...
برادر من مرتضوی مدت هاست که به حکم دادگاه از شغلش منفصل شده- مهدی هاشمی هم مدت ها در سفر اروپا به خوش گذرونی پرداخته- به نظر یه کم تفاوت ندارند؟!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بی زحمت یادی از ب.ز.... هم بد نیست
داداش برو خوش گذرونی آقای مرتضوی هم ببین بعد بیا اظهارنظر کن
میلاد
بالاخره نتیجه دادگاه چی شد؟
یاوری
هیس غیر علنیه
یعنی بیشتر از 3000 میلیارد خرج کرده که داره محاکمه میشه؟
منظورت رانت 650 میلیون یورویی بود ؟ یا کرسنت ؟ یا توتال یا فتنه 88 ؟
حیدر
منظور سه هزار میلیارد تومانه
خب رانت 650 معادل همان 3 هزار میلیارده جیره خوار عزیز !
خیلی بیشتر از 3000تا.
پ نه پ ضرری که به ایران بابت فتنه 88 و کرسنت وارد شد کمتر از 3000 میلیارد بود در ثانی شماها کی میخواید بفهمید که 3000 میلیارد یه اختلاس بود که در هر دوره ای ممکنه اتفاق بیفته و اگه دولت درش نقش داشت در همون دولت اعلام عمومی نمیشد که امثال شما زبونشون دراز بشه که اختلاس شده نمیدونم اگه تحریم دو سال آخر به لطف فتنه 88 و برنامه هسته ای و اختلاس 3000 میلیاردی اتفاق نمی افتاد شما چیز دیگه ای برای تهمت زدن به دولت دهم پیدا میکردید
علی اصغر
بخور بخور در کرسنت ده برابر اختلاس امیر منصور اریا است اون اختلاس وام دادن بدون مجوز بود فرق میکنه با رشوه گرفتن نقد هزاران میلیارد تومان . تازه این یکی از صدها است دو سه تا از فساد این فرد تا حالا روشدی که یکیش توتال و دیگری اوستایت اویل و سومی فساد اعجاب انگیز کرسنت است .
از محاکمه آقای م.ر چه خبر؟
مجید مجد
United States
اونم داره بررسی می شه ظاهرا ممنوع الخروج هم هست چیه چون این بابا داره دادگاهش می شه یادش افتادی؟
سینا
Iran, Islamic Republic of
اگه دادگاه به نفعش رای داد قانونی عمل کرده ولی اگر به ضرر رای داد غیر قانونی عمل شده و تقلب شده و مردم بریزن تو خیابونا!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
مجید مجد
United States
راستی دادگاه کجا برگزار می شه اون نزدیکی ها ساندویچ فروشی داره؟ هرجا فائزه هاشمی حضور دارد نام انواع برندهای ساندویچ می درخشد.
میلاد
دادگاه بعدی چه زمانیه؟
Netherlands
حاج سعید قاسمی، الوعده وفا... لطفا محاسن خود را بزنید
حاج سعید نگفت اگه بره دادگاه من ریشم رو میزنم گفت اگه بره زندان و مجازات بشه
انشاالله
فائزه که رفت زندان. چرا محاسنشو نزد؟؟
علی
...چقدر منصفانه!
سایه
کدام زندان هتل زندان بود
ببینم شما کچلی داری یا باید مو بکاری که دنبال ریش حاج سعیدی؟خخخخخ
افشاگر
Iran, Islamic Republic of
از پرونده های م... و م.... و مل...چه خبر
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر سانسور اینجوری که اصلا معلوم نیست چی به چیه
نجفی
شاید همراه داداش اومده ساندویج بخوره چون کنار دادسرا یه ساندویچی خوبی داره!! البته امیدوارم آب خنک هم میل کنند....
افشاگر
Iran, Islamic Republic of
گویی که فعلا با توجه به لیست مشایی وتهدیداتشون هیچ خبری دیگه از اونا نمیزنید ترسوها
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
کی حکم این فتنه گر صادر می شه؟
غیر علنی!!!!
تا کی قراره دادگاه اینجور ادمها غیر علنی باشه. ؟؟ مردم تا کی نامحرم هستن؟
قوه قضایه آیا مردم از شما شجاعت خواهند دید؟....
مهتاب
خدایا آیا ان روز را خواهم دید که حکم اسلام در ایران من اجرا شود و مفسدان مجازات شوند؟
امان از طاغوت
Italy
خدا رو شکر که قوه ی قضاییه داره یه تکونی می خوره. البته امیدوارم حقوق متهم رو هم رعایت کنه ولی فساد اقتصادی رو باید ریشه کن کرد.
یعقوب
زمانی فساد در این کشور ریشه کن میشه که ریشه این خانواده و خانواده های وابسته کنده بشه
ايراني
....

اف بر وجود ....
ننگ بر حضور ... كه بوي تعفنشان از ...
رضا
....
نهایتش 6 ماه هتل اوین
ایرونی
احتمالا ابوی بزرگوارشون(حاجی خاطره) الان داره فکر میکنه چه خاطره ای جور کنم که بشه امام رو به مهدی وصل کنم و اینبارم دادگاه ماست مالی بشه!
خدا لعنت کنه اونی که می خواد دادگاه رو بی اثر کنه
روزی وجدان بیدار تاریخ ایران قضاوت خواهد کرد رانت بازیها و آقازاده بازیها را.و خیانت به خون شهداء و داغ دل والدین شهداءرا.
Iran, Islamic Republic of
پشتت گرمه...وگرنه کسي که با يک سوت زدن ارذل و زن هاي معلوم الحال تهران را اجير مي کرد الان بالاي دار بود
منتقد بی سواد بی شناسنامه
Iran, Islamic Republic of
"پشتش گرمه!"
تبلیغات میکنی؟
Iran, Islamic Republic of
به امید اجرای عدالت برای همه مجرمان،مثل مهدی هاشمی ، مرتضوی،م ر!!! و همه رانت خواران و نوکیسه گان....
گیج
این م.ر همون مش رمضونه دیگه؟!
اي كاش اين دادگاه را برگزار نميكردند. ....
ab
از بخت بد یا خوب یاسر چقدر هم شبیه احمدی نژاده!
ساندویچ عدالت
بی عدالتی از فقر هم سخت تره هر چند که فقر محصول بی عدالتیه امیدوارم که دستگاه قضایی به وظیفه ذاتی خودش عمل کنه و مردم رو به دانه ریز و درشت تقسیم نکنه!
ساحل
الفتنه اشد من القتل
....
علی اصغر
چون دادگاه غیر علنی و بدون حضورخبرنگاران برگزارمیشه باید از همین حالا گفت زرشک !
United States
اگر روزي چهارتا از اين آقازاده هاي مفسد را آويزون كنن همه چيز درست ميشه
مثل خودت
United States
مثل زالو چندین سال خون مردم را مکیدند. حالا که نوبت ی حسابرسی مختصر !!!!!!!!!! فشارها از این طرف و ان طرف وارد میشه
باران
این دادگاه محک جدی برای قوه قضاییه است .باید ببینیم نتیجه چه میشه خدا کنه حق ونا حق نکنن حق مردم باید مطالبه باشه از هرکس که هست فرقی نمیکنه
محمدی
وقتی غیر علنیه یعنی ....
یعنی ماست مالیه
کریم شیره ای
به نژر من اشلا شلاح نبود که این ...گردن پشت گرم یا همان م ه که غربی ها بهش میگن جو نیور محاکمه بشه ....
m
United Kingdom
چرا دادگاه این .... متقلب علنی نیست؟ ....
ببينيم و تعريف كنيم!
حمید حقگو
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای لاریجانی
همیشه امتحانات الهی آنگونه که ما توقع داریم نیست بلکه ممکن است امتحانات خداوند از ما به گونه ای باشد که تصورش را نمی کنیم . رسیدگی به این پرونده که اتهام فسادمالی را یدک می کشد یکی از این امتحانات شما و قوه قضاییه است که ثابت کنید چقدر برای اتهام ارزش قائلید نه برای متهم . به نام و عنوان نگاه نکنید و در رسیدگی به این غده چرکین نظام و رفع لکه از دامان خدمتگذاران واقعی تمام تلاش خود را به خرج دهید . اگر شهدای ما با دادن خونشان رفع ننگ از دامن میهن عزیزمان کردند شما نیز با رسیدگی سریع و دقیق رفع ننگ از دامان خدمتگذاران نظام بنمایید و ادامه دهنده راه شهیدان باشید و نگذارید خون برادارن ما پایمال شود
Iran, Islamic Republic of
درود برهاشمی که مرد قانون است .
از وجنات ایشون هم معلومه !!!!
سوفیا لوره
تازه گی ها مخزن اسرار نظام هم شده ؟!
Iran, Islamic Republic of
در نظام اسلامی قاضی مستقل است.
Norway
من نمی دانم چاپ می کنید و یا نمیکنید . هرچه صلاح است انجام دهید
فقط اینرا بگویم که فرد هستم طرفدار صلاح کشور و
ارادتمند رهبری نظام . و انچنان تحت فشار که خیلی ها بودند ضد انقلاب اندر ضد انقلاب می شدند و البته خیلی های فکور تر از من نیز خم به ابرو نمی اوردند .
لیکن چیزی مثل خوره روحم را می خورد و در جواب منتقدین حرفی ندارم برای گفتن و ان وجود فساد در جامعه و قبیله گری است...
رضا
برادر عزیز که میگی خیلی تحت فشاری آیا از شکنجه و قتل در کهریزک هم تحت فشار بودی یا نه آیا از اختلاس سه هزار میلیاردی هم تحت فشار روحی قرار گرفتی یا نه؟ اگر نه که وای به حالت اخوی و اگر اره چرا هیچ اعتراضی ازت شنیده نشد؟
هر اتفاقی در سال 88 افتاده بخاطر حماقت و قدرت طلبی مشتی مزدور احمق بود ...خدا لعنت کند سران ... فتنه را ...
بي دست وپا
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر فتنه گر شعار اصلي ماست حالا هركس در هر مقام و در هر صندلي و كرسي لم داده باشد بزرگ و كوچك ندارد مرگ بر فتنه گر مرگ بر فتنه گر ما كه زورمان به آقازاده ها نميرسد ولي نفرين كه ميتوانيم بكنيم
Norway
اقا بگم
جهانیوزجان بگم ؟ بعد امنیتی پرونده مهدی هاشمی سنگین تر نیست ؟ ...