شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۶
۱۰
رهبر انقلاب در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو:

اجازه ندهید انگیزه‌های سیاسی به درون فضاهای علمی و تحقیقاتی نفوذ کند

مردم باید آثار فناوری نانو را در محیط زندگی خود ببینند
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 404832
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) از نمایشگاه دستاوردهای فناوری نانو در حسینیه امام خمینی(ره) به مدت «یک‌ساعت‎ و نیم» بازدید کردند و از نزدیک در جریان تلاش‌ها و پیشرفت‌های علمی دانشمندان و محققان جوان کشور در بخشهای «نانو و بیوتکنولوژی» قرار گرفتند.
اجازه ندهید انگیزه‌های سیاسی به درون فضاهای علمی و تحقیقاتی نفوذ کند
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معطم رهبری، در جریان این بازدید که آقای دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری نیز رهبر معظم انقلاب را همراهی می‌کرد، آخرین دستاوردها و تولیدات محققان کشور در بخش نانو با قابلیت کاربرد در بخش‌های: نانو مواد، دارو و درمان، نساجی، کشاورزی، آب، صنایعِ «نیروگاهی، ساختمان، نفت و انرژی، و خودرو» به نمایش گذاشته شد و دست اندرکاران نمایشگاه، توضیحاتی بیان کردند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای سپس در سخنانی در جمع استادان، محققان و دست‌اندرکاران صنعت نانو، پیشرفتهای بزرگ این صنعت را، نمونه و معیاری برای پیشرفت در بخشهای مختلف کشور خواندند و خاطرنشان کردند: این پیشرفتها نشان می‌دهد که تمرکز یک مجموعه‌ی علاقه‌مند، دلسوز و متخصص در زمینه‌ای خاص، پیشرفتهای محسوس و جهشی را به‌دنبال خواهد داشت.

رهبر انقلاب، لازمه تداوم پیشرفتها را، «حفظ عوامل پیشرفت» بیان کردند و در ادامه به تبیین عوامل پیشرفت‌های علمی به‌ویژه در صنعت نانو پرداختند.

ایشان، «برنامه‌ریزی دقیق»، «ثبات در مدیریت» و «فرهنگ سازی و گفتمان سازی به منظور شناسایی و بروز استعدادهای برتر» را از جمله عوامل حفظ پیشرفتهای صنعت نانو برشمردند و تأکید کردند: یکی دیگر از مهمترین عوامل استمرار پیشرفتها، این است که اجازه ندهید انگیزه‌های سیاسی به درون فضاهای علمی و تحقیقاتی نفوذ کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، «مغرور نشدن» و «قانع نبودن به وضع موجود و پیشرفت‌های حاصل شده» را از دیگر عوامل تداوم حرکت پر شتاب علمی خواندند و افزودند: درست است که امروز سطح استعداد جوانان ایرانی و آهنگ شتاب علمی کشور از متوسط دنیا بسیار بالاتر است، و به‌عنوان نمونه ایران رتبه هفتم دنیا را در صنعت نانو دارد، اما به‌دلیل عقب‌ماندگی تاریخی کشور در زمینه علم، باید رشد علمی با شتاب روز افزون ادامه یابد.

رهبر انقلاب در ادامه، به دشمنی قدرتهای زورگو با ملت ایران بدلیل منش مستقل سیاسی، و اجتماعی و فکری ملت اشاره کردند و گفتند: این دشمنی در عرصه‌های مختلف خود را بروز می‌دهد، بنابراین برای دستیابی به اقتدارِ لازم، باید روز به روز خود را قوی‌تر کنیم.

ایشان با اشاره به ضرورت «هدایت محصولات و دستاوردهای فناوری نانو به سمت تجاری‌سازی، و بازار مصرف، و تولید ثروت»، خاطرنشان کردند: یکی از عوامل مهم تضمین تداوم پیشرفتها در صنعت نانو این است که مردم، آثار کار علمی و تحقیقاتی شما را در محیط زندگی خود مشاهده کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به گزارش‌های موجود از فاصله بودجه دولتی صنعت نانو در ایران در مقایسه با برخی کشورهای دیگر فعال در این فناوری، خطاب به معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأکید کردند که به این موضوع، توجه بیشتری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
زنده باد رهبرم که همیشه به همه تولیدات کشور و توان داخلی توجه دارند
فریبا
سلام و صلوات و رضوان خدا بر رهبر بزرگ و حکیم و بااخلاص من
میلاد
از تو به یک اشاره از ما به سردویدن
بنده از روحانی هم تقدیر دارم هم انتقاد و هم پیشنهاد
آقای روحانی تعامل سازنده و سیاست خارجیتان به مراتب بهتر از دولت قبل است.
در مورد اقتصاد و صنعت تیمتان ضعیف و سن گذشته هستش مثل نعمت زاده حامی گرانی خودرو و خودروسازان بی کیفیت و حامی انحصار و انحصار گران
وهمچنین سیاستهای غلط رئیس بانک مرکزی که مردم از ایشان ناراضی اند و حامی گرانی دلار.ایشان عمدا یکسانسازی نرخ ارز را اجرا نمیکند چون موجب کاهش و ثبات نرخ ارز میگردد.همان وقت که روحانی بااوباما صحبت کرد اکه دلار تا2800آمده بود ایشان جلوی کاهش قیمت ارز را گرفتند و مردم را به دولت تدبیروامید ناامیدوناراضی کردند.پیشنهادات:تغییر رئیس بانک مرکزی که حامی رفاه و آسایش مردم باشد نه حامی صادرکنندگان و دلارداران.
تغییر وزیر صنعت و معدن که حامی آسایش و رفاه مردم باشد نه حامی خودروسازان بی کیفیت و انحصار طلبان
تعرفه واردات خودرو را صفر کنید بااین کار هم درآمددولت بیشتر خواهد شد بجهت اخذ مالیات و هزینه های ثانویه دیگر و همچنین جلوگیری از آلودگی آب و هوا و ... و همچنین واردات را منحصر به 17شرکت نکنید این خود یکی از مصادیق نقض آزادی و دموکراسی مردم وترویج رانت و انحصارگرایی میباشد.به انجمن وارد کنندگان چه ربطی دارد که مردم خودروهای بدون گارانتی میخرند مگر وکیل مردم هستند؟!
رئیس جمهور به وعده ها و قولهای انتخاباتی خود عمل کند.وپشتیبان واقعی خود را مردم بداند.
رفراندوم را اجرا کند.آرزوی عمل رییس جمهور به وعده های ایشان و خواسته هایمان را داریم.
با آرزوی توفیق و عزت روز افزون برای ایشان و هیات دولت و مردم ایران
بصیر
ای رهبر عزیز بهتر از جانم خدارا شکر می کنیم چنین رهبر فرزانه ودانشمند به جمهوری اسلامی عطا کرده است .اگر هر دولتی با راهنمایی شما کشور را اداره کند .مطمعن هستیم تمام حاکمان دنیا باید دست نیاز شان چه از ظر اقتصادی وچه علمی به کشور اسلامی ما باشد .
ناشناس
جانم فدای رهبر.افسوس که عده ای در راستای پیشرفت علم کار شکنی میکنند مثلا پژوهش گاه هوا فضا را با تقسیم به چهار بخش تضعیف می کنند.
France
در حوزه , سیاست ما عین دیانت ماست ولی در دانشگاه نه!
هموطن
United States
خدایا امام خامنه ای را در پناه خودت حفظ بفرما....
Iran, Islamic Republic of
در دانشگاه کاشان دارند اساتید ارزشی را نه درو و اخراج می کنند.
بی سابقه است
علوی
درود بر تو ای فرزند زهرا(س)