جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۶

گلایه های معاون رئیس جمهور درباره اجرا نشدن قوانین عفاف و حجاب

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 369832
معاون رئیس جمهوری در امور بانوان با اشاره به عملکرد ضعیف دستگاه‌ها در عرصه حجاب و عفاف گفت: گسترش حجاب در اولویت فعالیت‌ها قرار ندارد به همین جهت با وجود برگزاری همایش‌های مختلف شاهد ایجاد عزم جدی برای اجرایی کردن قوانین نیستیم.
گلایه های معاون رئیس جمهور درباره اجرا نشدن قوانین عفاف و حجاب
به گزارش جهان به نقل از فارس، «شهیندخت مولاوردی» معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در همایش «انسان عفیف» که به همت کمیته بانوان بیست‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دستور رضاخان در زمینه کشف حجاب مخالفت‌های مردم و علما را در پی داشت به طوری که پس از سقوط رضاخان نیز اگرچه مردم در انتخاب پوشش خود آزاد بودند اما هرگاه جامعه به سوی بی‌بندوباری پیش می‌رفت با مخالفت‌های علما و مردم روبرو می‌شد.

وی با اشاره به نوع پوشش مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسئولان به موضوع حجاب و نوع پوشش مردم توجه بسیاری داشتند، البته با این وجود تا دهه دوم انقلاب به دلیل فضای حاکم بر جامعه چنین مشکلاتی که امروزه در عرصه حجاب گریبانگیر آن هستیم وجود نداشت اما از دهه دوم پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج مسئله پوشش زنان تبدیل به معضلی در کشور شد که درباره علت وقوع آن تحلیل‌های مختلفی وجود دارد.

دستگاه‌های فرهنگی در تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب ضعیف عمل کردند

مولاوردی با بیان اینکه علما علت بدحجابی را تهاجم فرهنگی عنوان می‌کنند اما عده‌ای سختگیری‌های گذشته را عامل این معضل می‌دانند، ادامه داد: بر اساس نظر کسانی که سخت‌گیری‌های گذشته را دلیل گسترش بدحجابی می‌دانند، سیاست‌های غلط فرهنگی دولت‌های گذشته و کج سلیقگی‌ها در تعیین رنگ و اندازه لباس جوانان موجب ایجاد دلزدگی و عقده‌هایی در جامعه شد که با بروز آزادی‌های اجتماعی و سیاسی در دولت‌های سازندگی و اصلاحات سر باز کرد.

معاون رئیس جمهوری در امور بانوان با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی قانون راهکارهای اجرایی گسترش عفاف و حجاب تصویب کرد و ۲۶ دستگاه در سه قوه متولی اجرای آن شدند، خاطر نشان کرد: تصویب این قانون نشان داد که نه تنها خانواده‌ها بلکه سایر دستگاه‌ها به ویژه آموزش و پرورش به درستی به وظایف خود عمل نکرده‌اند.

صدا و سیما در برخی برنامه‌ها الگوهای حجاب را تضعیف کرد

وی با بیان اینکه وزارت کشور از سال ۱۳۸۷ که مسئولیت اجرایی قانون عفاف و حجاب را بر عهده گرفت عملکرد نسبتاً خوبی داشت، گفت: با وجود فعالیت‌های گسترده در عرصه عفاف و حجاب هنوز شاهد رویکرد و نتیجه مثبتی در این عرصه نبوده‌ایم تا جایی که حتی سازمان صدا و سیما با بر عهده داشتن ۳۱ وظیفه در عرصه عفاف و حجاب که سهم بیشتری نسبت به سایر دستگاه‎‌ها دارد، عملکرد ضعیفی داشته به طوری که حتی در برخی مواقع باعث تخریب الگوهای صحیح حجاب در جامعه شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های دیگر سازمان‌ها در عرصه عفاف و حجاب گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با وجود اینکه اقدامات زیادی در زمینه عفاف و حجاب داشته است اما بیشتر این اقدامات ناکارآمد و ناتمام رها شده‌اند درحالی که این سازمان می‌توانست به وسیله حوزه هنری گام‌های اساسی در زمینه گسترش حجاب و عفاف به وسیله هنر بردارد؛ همچنین وزارت ارشاد با وجود گستردگی نتوانسته در این عرصه با ارائه الگوها و محصولات مناسب افراد را به عفاف و حجاب تشویق کند.

مولاوردی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه متولی امر عفاف و حجاب هستند اما با این وجود تمامی بار مسئولیت بر عهده نیروی انتظامی قرار دارد تصریح کرد: اگر دستگاه‌های فرهنگی جامعه به مسئولیت‌های خود عمل می‌کردند زمینه دخالت نیروی انتظامی نیز کمتر می‌شد اما هم‌اکنون با بی‌توجهی دستگاه‌ها تمامی اقدامات و مسئولیت‌ها بر عهده نیروی انتظامی قرار گرفته است.

گسترش حجاب در اولویت برنامه‌های دستگاه‌ها قرار ندارد

معاون رئیس جمهوری در امور بانوان ادامه داد: گسترش حجاب در اولویت فعالیت‌ها قرار ندارد به همین جهت با وجود برگزاری همایش‌های مختلف هنوز شاهد ایجاد عزم جدی برای اجرایی کردن قوانین نیستیم در حالی که باید به عفاف و حجاب به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ها توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل بدحجابی و بی‌حجابی عمیق‌تر از آن است که با کار اداری قابل حل باشد، گفت: رفع مشکل عفاف و حجاب نیازمند عزم ملی و اراده جمعی است که امیدواریم در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است شاهد ایجاد عزم ملی در این زمینه باشیم تا در یک جامعه ایمانی به فعالیت خود ادامه دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امیدواریم ایشان خود گسترش حجاب را در اولویت برنامه‌های دستگاه‌ه خود قرار دهند و به افکار خود عمل نیز اضافه کنند تا از ایشان ممنون شویم
گلایه کردن حقوق گرفتن ندارد خانم!
گلایه نکنید!
شما آمده اید کار کنید نه گلایه! گلایه کردن را همه یاد دارند! شما سمت و حقوق نمی گیرید برای گلایه کردن!

به جای گله و گله گذاری بفرمایید فرزندان مسئولین را که در کمال بی مسئولیتی هر کاری دلشان می خواهد را انجام می دهند و مجالس مختلط برپا می کنند و فرزندان ما را هم به این مجالس از باب لطف دعوت می کنند و از راه به در می کنند را بگیرید؛
آن وقت بسیاری از معضلات مانند بد حجابی در سطح جامعه خودش جمع می شود.

تا وقتی این لاشه گندیده درون این چاه است؛ تولید مفسده می شود.
حالا شما می خواهید با اجرای قانون که نباید آب آلوده باشد جلوی بیماری و اپیدمی شدن آن را بگیرید، خانم محترم؟!
همین الان در یکی از دانشگاه ها، فرزند یکی از مسئولین بلند پایه تمام همکلاسی های دختر و پسرش را برای یک مهمانی در منزلش دعوت کرده و تنها چند نفری از بچه حزب اللهی ها از این مهمانی محروم هستند! که البته الحمد لله دارد.
و لطفا نفرمایید ما خبر نداریم چه کسانی هستند!
اگر یک سری به فیس بوک بزنید که برای شما قداست دارد، عکس های شان را در شبکه خواهید دید.
منظور ایشان از "برگزاری همایش‌های مختلف" از جمله جشن معروفی نیست که خود ایشان درکاخ سعد آباد برگزار فرموده بودند و به گفته ایشان رقص لزگی نبوده بلکه شادی چند دختر خوان بوده است؟
به نظرم از نقش مهم و تاثیرگذار صداوسیما غافل هستیم.
همین سریال هفت سنگ را مورد توچه قرار دهید خانواده ایرانی این چنین است.
یکی از چیزهایی که برام جالبه اینه که: قلیونی که فقط پیر مردها و پیر زنها، قدیم ندیمها گاهی میکشیدن ، حالا مثل چی مد شده و نشونه با فرهنگی و رسم و رسوم ایرانیه ولی چارقد و روسری که همون زنهای قدیم به سر میکردن حالا نشونه اُمُلی و بی فرهنگی و عقب افتادگیه !!!!!
اونی که همه میگن ضرر داره،مد حساب میشه و اونی که همه میدونن مفیده ، عقب افتادگی حساب میشه.....
چه دنیای عجیبی شده !!! چه روزگار غریبی شده !!!
United States
هر دو مضر است!