جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تابلوهاچینی‌شده و خط‌کشی‌ها 6ماه عمردارند

پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 371947
مدیرعامل شرکت عرف‌ایران، گفت: تعیین خیابان‌ها برای خط‌کشی‌ها بر عهده معاونت ترافیک شهرداری است و شرکت عرف‌ایران تنها عهده‌دار عملیات اجرایی اینگونه اقدامات است.
به گزارش جهان، خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه در رابطه با عملیات بازسازی علائم راهنمایی و خط‌کشی خیابان‌ها، گفت: اینگونه پروژه‌ها پس از فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه هر سال آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت عرف‌ایران با بیان اینکه به عنوان نمونه تمامی مراحل تهیه و نصب تمامی علائم هشداردهنده و گاردریل‌ها در پروژه صدر برعهده این شرکت است، افزود: تجهیز خطوط بی‌آرتی تهران غالبا توسط شرکت عرف‌ایران انجام شده، گرچه در سال‌های اخیر شرکت‌هایی در بخش خصوصی شروع به کار کردند که کیفیت کارشان نسبت به این شرکت پایین‌تر است.

خلیلی با بیان اینکه شرکت عرف ایران ۲۲ سال سابقه فعالیت در زمینه علائم راهنمایی و رانندگی دارد، افزود: قسمتی از تجهیزات مورد استفاده وارداتی و قسمت دیگری تولید داخل است. البته شرکت‌های دیگر از ورقه‌هایی استفاده می‌کنند که ساخت شرکت‌های ذوب‌آهن خوزستان است ولی ما تنها از فولاد مبارکه اصفهان که کیفیت بالاتری دارند استفاده می‌کنیم، چراکه آلیاژی که در ورقه‌هایی گاردریل استفاده می‌شود، در تصادفات تاثیر زیادی دارد.
وی گفت: ممکن است در ۲۲ سال گذشته این خدمات در انحصار شرکت عرف ایران بوده باشد، اما رقابت در صورتی مناسب خواهد بود که به ارتقای کیفیت منجر شود. در این زمینه سازمان‌های نظارت‌کننده و متولی در امر ترافیک به عنوان کارفرما در بررسی کیفیت کار دقت کنند.

مدیرعامل شرکت عرف‌ایران به موضوع ماندگاری و کیفیت مواد رنگ‌های استفاده شده در خط‌کشی خیابان‌ها اشاره کرد و افزود: در رنگ‌های سرد، تینر افزوده می‌شود ولی در رنگ‌های گرم، از این ماده استفاده نمی‌شود که این موضوع به لحاظ زیست‌محیطی و همچنین سرخوردگی خودروها مسئله مهمی است. البته سرخوردگی خودروها روی این خط کشی‌ها به ضخامت رنگی که استفاده شده است نیز بستگی دارد.

خلیلی در این خصوص افزود: در سال‌های اخیر ماندگاری رنگ‌های وارداتی از حداقل سه سال به ۵ سال رسیده است و علاوه بر آن ایمنی این نوع رنگ‌ها نیز بالاتر رفته است.
وی با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد تجهیزات به کار برده شده در امر حمل‌ونقل ترافیک شهر تولید داخل است، گفت: در بحث استانداردسازی ایمنی، فعالیت می‌کنیم و روزبه‌روز نیز در این حوزه پیشرفت می‌کنیم.

خلیلی در رابطه با هزینه‌های حوزه حمل و نقل ترافیک در شهرداری گفت: بودجه کل شهرداری ۱۵ هزار میلیارد تومان است که سه هزار و ۵۰۰ در حوزه حمل و نقل و ۱۵۰۰ میلیارد تومان از آن در مسائل ترافیکی هزینه می‌شود.

تابلوها و علائم شهری هم چینی شده

وی در رابطه با عمر مفید تابلوهای شهری اظهار کرد: با توجه به نوع شبرنگ‌های به کار برده شده در این تابلوها عمر مفید آن حداقل ۵ سال است که تفاوت زیادی با استاندارد عمر مفید ندارد. تابلوهای وارداتی عموما از کشورهای کره، چین، ژاپن و آلمان وارد می‌شود اما عمدتا از کشور چین وارد می‌شوند.

مدیرعامل شرکت عرف‌ایران در رابطه با خساراتی که طوفان اخیر تهران به علائم شهری وارد کرد، گفت: کمترین آسیب در این حادثه به علائم ترافیکی وارد شده و حتی یکی از محصولات شرکت عرف ایران در این طوفان آسیب ندیده است.

خط کشی‌هایی که کمتر از ۶ ماه عمر دارند

وی با بیان اینکه خط‌کشی‌ها جداکننده و تعیین‌کننده مسیر است، افزود: خط‌کشی‌ها معمولا کمتر از عمر مفید آن از بین می‌روند، مخصوصا رنگ‌هایی که با کیفیت نیستند به جای سه سال کمتر از ۶ ماه دوام می‌آورند و پیمانکار باید آن را تجدید کند.

وی در رابطه با استانداردهای رنگ‌های علائم رانندگی عنوان کرد: تعیین رنگ‌ها بین‌المللی است و کنوانسیون وین کارشناسان بین‌المللی در رابطه با آن تصمیم‌گیری می‌کنند برای کشورها معین شده‌اند. علاوه بر رنگ، انعکاس نور نیز موضوع مهم دیگری است که باید در طراحی این علائم به آن توجه کرد.
https://jahannews.com/vdci5zapyt1ay32.cbct.html
jahannews.com/vdci5zapyt1ay32.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *