شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۲۳

توهین مشاور رئیس جمهور به مردم ایران

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 331248
باید به سریع القلم و کسانی که هم نظر با او هستند یادآوری شود که دانشمندان هسته ای کشورمان با توکل به خدا و حمایت همین راننده تاکسی ها، لبوفروش ها و افرادی که سریع القلم می گوید دانش ندارند، توانستند قدرت هسته ای را برای ایران به وجود بیاورند.
توهین مشاور رئیس جمهور به مردم ایران
به گزارش جهان به نقل از دانا، چندی پیش محمود سریع القلم، مشاور رئیس جمهور در برنامه ای که توسط موسسه فرهنگی امام موسی صدر برگزار شده بود به نقد پوپولیسم پرداخت.

وی پوپولیسم را یک ویژگی برجسته در ایران دانست و ضمن زیر سوال بردن تربیت ایرانی گفت: تربیت عقلی در خانواده ما که بسیار ضعیف است نمی گوییم نیست، در مدرسه که خیلی جایگاه ندارد، در صحنه عمومی و رسانه ها هم که نیست.

مشاور رئیس جمهور در توهینی کم سابقه، تربیت مردم ایران را بسیار پایین می داند و می گوید: خیلی طبیعی است که من غریزی، احساسی و پوپولیستی تربیت بشوم. صدا و سیما هم که چقدر به این جریان کمک می کند، می رود از یک لبو فروش می پرسد نظر شما درباره برنامه هسته ای چیست؟، این خیلی اثر می گذارد.

یا یک راننده تاکسی که از ۵ صبح تا ۱۲ شب باید در این خیابان ها بدود تا هزینه ۳ بچه دانشجویش را درآورد، سر چهارراه از او می پرسند که نظر شما درباره برنامه هسته ای و مذاکرات ژنو چیست؟ او چه دانشی دارد که یک واکنش منطقی به این سوال بدهد.

وی با زیر سوال بردن شعور مردم ایران برای آنها حق اظهار نظر در مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه را قائل نمی شود؛ گویا یک فرد لبو فروش یا راننده تاکسی نمی تواند به تحلیل مسائل روز در کشورش بپردازد.

باید پرسید از نظر سریع القلم دانش چگونه معنا می شود؟ آیایک فرد لبوفروش یا راننده تاکسی پای صندوق های رأی حاضر می شود و رای می‌دهد، فقط حق اظهار نظر دارد؟؛ چگونه است که آن موقع به او نمی گویند او دانش کافی ندارد؟

باید خاطر نشان شد صدا و سیما در کنار برگزارینشست های کارشناسی و مناظره ها از نظر مردم که صاحبان اصلی کشور و انقلاب هستند نیز بهره می‌گیرد.

بارها نقش مردم عادی در کشور برای همه مشخص شده است؛ پیروزی انقلاب اسلامی را مردم رقم زدند؛ چطور آن موقع این مردم پوپولیست نبودند؟

در مراحل بعدی حضور مردم عادی در جبهه های جنگ باعث مقاومت کشور در ۸ سال و در نهایت پیروزی ایران شد؛ در نهم دی ماه سال ۸۸ مردم عادی با محکوم کردن هتک حرمت به امام حسین(ع) و حضور میلیونی خود کشور را از دست فتنه نجات دادند؛ کاری که خواص بی بصیرت نتوانستند انجام بدهند.

مردم همیشه در صحنه ایران بارها نشان دادند که می توانند با اظهار نظرهای هوشمندانه سرنوشت کشور را تغییر دهند.

لازم است به سریع القلم و کسانی که هم نظر با او هستند یادآوری شود که دانشمندان هسته ای کشورمان با توکل به خدا و حمایت همین افرادی که سریع القلم می گوید دانش ندارند، توانستند قدرت هسته ای را برای ایران به وجود بیاورند.

همچنین مقاومت های پایدار و گسترده مردم در برابر تحریم ها بوده است تا سیاستمداران بزرگ جهان اعتراف کنند که تحریم های ایران با شکست مواجه شده است.

چه بر سر مشاور رئیس جمهور آمده است که پشتوانه مردم را نادیده گرفته است تا بتواند واژگان غربی و غیر اسلامی را تعریف کند؟ تاریخ افرادی مانند سریع القلم را بسیار به چشم دیده است؛ تقی زاده در زمان مشروطیت همان نقشی را داشت که سریع القلم در زمان دولت یازدهم جمهوری اسلامی؛ اعتقادی راسخ به اینکه از موی سر تا ناخن پا باید غربی باشد.

درحالیکه تلاش و برنامه کشور به سوی تولید محتوای اسلامی پیش می‌رود، برخی از تقی زاده های دوران مانند سریع القلم به دنبال تقلید کورکورانه از غرب و پیاده سازی آن در ایران هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یوسف
Iran, Islamic Republic of
از تحصیل کرده علوم انسانی در غرب چیزی جز این نباید انتظار داشت. این افراد غرب زده توهم غربی بودن دارند و ارزوی آنها غرب زده کردن جامعه است. تا زمانی که علوم انسانی اسلامی نشود وضع همینه که هست. از آقای روحانی که یک آخونده انتظار بیش از این ها بود، هر چند خود ایشان نیز تحصیل کرده غرب هستند اونهم در حوزه علوم انسانی و حقوق؟
محمودرضا
Iran, Islamic Republic of
با رای همین لبو فروش و راننده تاکسی هاست که آقای روحانی رئیس جمهور شدوشماهم شدی معاون رئیس جمهور....اگر افکار و آراء اینها کم ارزش و بی منطق باشد،به تبع آن انتخابهایشان هم باید کم ارزش و بی منطق باشند، که درنتیجه شما هم یکی از ثمرات همین انتخاب میباشید.
نکته مهم دیگراینکه تجربه تاریخ کشورمان نشان داده همواره مردم کوچه و بازار به استقلال و پیشرفت کشورمان اهمیت داده اند و دراین راه از هرگونه ایثار و فداکاری وجانبازی دریغ نکرده اند.
اما متاسفانه همواره این به اصطلاح روشنفکرنمایان بوده اند که برای رسیدن به چرب وشیرین دنیا در پستوها با دشمنان وارد انواع مذاکرات و بده بستانها و...شده اند.
نمونه های زیادی را در همین تاریخ 34ساله بعداز انقلاب به راحتی میتوان دید.کافی است چشمها را کمی شست...
Iran, Islamic Republic of
كشوري كه حق اظهارنظر و انتقاد علمي به قشر فرهيخته و تحصيل كرده نميدهد معلوم است كه استدلال هاي به ظاهر منطقي خود را بايد مستند به اظهارات علمي و فني يك لبوفروش و راننده تاكسي نمايد واقعا كشور ما در برخي از مسائل به رنسانس برگشته و با اين تفكرات خطرناك بود كه در سال 84 در انتخابات رياست جمهوري، مردم ناخواسته به يك انتخاب غلط روي آوردند چرا كه عموم مردم از گردش آزاد و سالم اطلاعات محروم هستند.
سلام
حتما گردش آزاد اطلاعات از طريق ماهواره، شبكه voa و بي بي سي فاسي و ... تامين مي شه كه اگه ايطوري بودم خيلي دسترسي دارند.
شما از یک مشت تحصیل کرده آمریکا و غربزده فرنگی چه انتظاری دارید؟
می خواهید فرهنگ و تمدن خودش را تأیید کند؟
واقعا اینکه میگه سطح تربیت پایینه واقعا حرف درستیه! من که به زندگی و خانواده و مدرسه و غیره نگاه میکنم میبینم احتمال اینکه الان معتاد بودم کم نبود! تربیت در ایران چه در خانواده و چه مدرسه و چه هیئت و غیره اصلا شرایط خوبی نداره! در خانواده ها اصلا یه نماز خوندن رو هم اکثرا یاد نمیدن (به من که یاد ندادن)! یا مسائل جنسی که اصلا در هیچ جا یاد نمیدن! دختر و پسری که تازه به بلوغ رسیده دچار استرس ها یی میشه و بلاهایی سرش میاد تا تازه یه چیز خیلی معمولی و روزمره رو یاد بگیره!
تمام مشکلات مملکت از سیاسی بگیر تا اقتصادی و بی حجابی و بی نمازی و روزه خواری و زنا و خیانت و غیره، با کمی توجه به تربیت بچه ها و حتی بزرگترها به راحتی قابل حله!
آقای به ظاهر متشخص و در باطن بی ادب. همین مردمی که لبو فروش و راننده تاکسی که می گویید همینها بودند که شما را به آن بالا فرستادند اگر همین راننده تاکسی محترم و آن لبو فروش عزیز نبودند امثال شما باید الان کاسه گدایی به دست دنبال پست می گشتید. بقول امام راحل که فرموده بودند همین کوخ نشینها شما را به بالا فرستادند اگر همین کوخ نشینها بخواهند شما را از آن بالا به پایین می افکنند البته ملت از اصلاح طلبانی امثال شما انتظار ادب را ندارند. بی ادبی در خون اصلاح طلبان می جوشد. امثال شما فتنه 88 را بوجود آوردید کشور را به مرز خطر رساندید دل امریکاییها را شاد کرده و دل ملت خودتان را خون نمودید، همه اینها را امثال شما کردید. انرژی هسته ای حق همه ملت است حتی آن راننده محترم و حتی آن لبو فروش عزیز. انقلاب را همین ها به پیروزی رساندند عزیزانشان را همین ها تقدیم اسلام و انقلاب کردند ولی حق اظهار نظر ندارد واقعا که از ادب به دور می باشید. تا چهار سال دیگر ببینم می توانی اینگونه با بی ادبی تمام حرف بزنی. آن موقع به ملت التماس می کنی که به امثال تو رای دهند. وقتی هم که به پشت میز رفتی نهایت بی ادبی را به این عزیزان می کنی. فقط نیاز بود تا این همه اصلاح طلبان دم از خدمتگزاری می زنند ملت اینان را بهتر بشناسند. باز خدا را شکر که ملت این چهار سال امثال شما را بهتر می شناسند.
تحلیل کاملا کاملا کاملا درستی کرده من که تحصیلکرده المان همستم میفهم منظور اور کاملا درک میکنم
شریف
شهید دکتر شهریاری و شهید دکتر علی محمدی هیچکدام تحصیل کرده غرب نبودند و برای همین هم وجودشان مفید واقع شد .
میفهمی جدی؟ خب بگو المان غرب امریکا و 5+1 با چه حقی در کل جهان اشوب به پا میکنند و ریاست میکنند مردم را میکشند به اسم منافع کشور؟!!!!
ناشناس
آقا یا خانمیکه تحصیلکرده ی آلمانی این حرف و میزنی تو افکارت غربیه وگرنه اون راننده تاکسی که آدمای مختلفی رو سوار کرده و به مقصد رسونده بازم از مسائل سیاسی سر در میاره وقتی که فرزندش تحصیلکرده باشه فرزندش هم میتونه برای پدرش توضیح بده پس حرف زیادی نقل نکنید.
این طرز حرف زدن رو قبلا شنیده بودم! از آقازاده معروفی که دانشگاهمون آمده بود برای تبلیغ اقای موسوی.ایشون برگشتند به هوادارای آقای موسوی گفتند که شما با کارخانه دارها و متمکلین صحبت کنید .نه روستائیهایی که نمیفهمند!
مهدوی
Iran, Islamic Republic of
جناب سریع القلم . ما عوام الناس که از داشتن کوچکترین کارخانه برای رفع نیازهای دفاعی محروم بودیم از ان نقطه ذلت به این عرصه عزت رسیده ایم و کشور را امن و صنایع مورد نیاز را تا حدودی تامین کردیم . شما انسان فرهیخته و دوستانتان که حرف های بنی صدر را تکرار می کنید بفرمائید در این سه دهه چه گلی به سرملت زده اید ؟
مجید
Iran, Islamic Republic of
من یک عوام هستم آنقدر شعورم می رسد که بفهمم آمریکا قابل اعتماد نیست.
منشا مشکلات ما توهمِ، داشتن فهم و کمالاتی است که اینها مدعی آن هستید.
Iran, Islamic Republic of
بهتر است که انسان اول فکر کند و سریع القلم نباشد.!
Iran, Islamic Republic of
روشنفکری شما ها کار دست این مملکت و فرهنگ این کشور داده است.
Iran, Islamic Republic of
آ ن خودت هستي كه هيچي سردر نمي آوري فكر مي كني چند كلاس سواد داري ان راننده تاكسي از تمام اطلاعات روز مره بدليل اينكه با همه جور ادم سر وكله ميزند بهتراز تو سر درمياورد كج فهم
عباس
احسنت به دکتر سریع القلم واقعا گل گفته یک لبو فروش یا راننده تاکسی است با نظرات فاقد وجاهت علمی ما را به این روز انداخته!!!
Lebanon
دوستان اول صحبت ایشان را بخوانید بعد نقد کنید. لبو فروش و اینها تکه هایی از صحبت ایشان است که رجا نیوز بریده تا ایشان را متهم کند. صحبت کامل ایشان بسیار منطقی و متین است.
رزمنده
از ایشان بپرسید هشت سال جنگ این در جبه ها بوده یا مردم کوچه و بازار .
حبیب
امام(ره)می فرمود مملکت مال زاغه نشینان است 0 مردم ولی نعمت ما هستند ... این مستضعفین و پابرهنه ها بودند که شمارا سیادت بخشیدند(نقل به مضمون) و حالا اینان که دولت راستگویان !!! هستند و همه حقوقدان و تحصیلکرده(غالبا درغرب)همچون روشنفکران! دولت اصلاحات ایچنین نظر وباوری دارند. باش تا صبح دولتت بدمد کاین هنوز از نتایج سحر است.
حر
احتمالاتربيت خودش را باديگران اشتباه گرفته
... این همکاران اقای خاتمی اونها که مشکل دارند، خیلی زود رسوا خواهند شدو یه سری سیاسی بازهای خبره هم دیرتر